וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטיסה לתאילנד: ניסיון להשתלט על רשת הקשר של אל על

עודכן לאחרונה: 18.2.2024 / 18:50

גורמים עונים ניסו להשתלט פעמיים על רשת הקשר של טייסי אל על שטסו לתאילנד, בזמן שאלו טסו מעל סומליה. ישנו חשש שמדובר בחות'ים, אולם אין לכך אישור ודאי. הטייסים ידעו לנהל את אירוע ההשתלטות והמשיכו בטיסה התקינה עד ליעדה

מטוס אל על/צילום: דוברות אל על

שני ניסיונות השתלטות על רשת הקשר של טייסי אל על נעשו בימים האחרונים, כשמטוסי החברה עברו מעל אזור סומליה בדרכם אל ומתאילנד.

לפי החברה, גורמים עוניים שמקורם כנראה בסומליה מנסים זמן מה לחבל ברשת הקשר של מטוסים שעוברים באזור זה, לאו דווקא מטוסי אל על, ומנסים לשבש את התעבורה האווירית עם הוראות שגויות בתדר מסוים.

גורם באל על סיפר לוואלה! תיירות, כי "בסומליה יש הפרעות בקשר כל השבוע לא רק למטוסי אל על, והגורמים הרשמיים הוציאו הנחייה לכל הטייסים שברגע שזה קורה בתדר מסוים, לא להקשיב להוראות ולעבור לשיטת קשר אחרת". לדברי אותו גורם, הגורמים העויינים פנו לטייסי אל על פעמיים, בשתי טיסות שונות מתאילנד - מפוקט ביום חמישי האחרון ולבנגקוק היום (ראשון), אולם הטייסים הבינו שלא מדובר בהנחיות רשמיות ועברו לרשת קשר אחרת בתקשורת לוויינית, והמשיכו בטיסה.

"הטייסים שלנו מונחים לאיך להתייחס באירוע הזה, כמו לתדר הבעייתי, ואיך לטפל בצורה מקצועית בטיסה כשזה קורה", הוסיף אותו גורם. לדבריו, לא יודעים בוודאות שמדובר בחות'ים מתימן, אלא בגורמים אחרים באזור סומליה.

מטוס אל על. דוברות אל על, יח"צ, עיבוד תמונה
"הטייסים שלנו מונחים לדבר הזה ולתדר הבעייתי". אל על/עיבוד תמונה, דוברות אל על, יח"צ

מאל על נמסר: "רשות התעופה האזרחית המקומית של סומליה פרסמה לאחרונה עדכון לכלל חברות התעופה העולמיות באשר להפרעות צפויות בקשר באיזור זה. גם טייסי אל על עודכנו בנושא, והונחו להשתמש בדרכי תקשורת חלופיות במקרה כזה.

,נדגיש כי ההפרעות אינן מכוונות למטוסי חברת אל על וכי לא מדובר באירוע בטחוני. ההפרעה לא השפיעה על מהלך הטיסה התקין הודות למקצועיות הטייסים שהשתמשו בדרכי התקשורת החלופיות ואפשרו את המשך הטיסה במסלול המתוכנן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully