וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו אש שנורתה משמיים: סופת ברד מטורפת פקדה את המדבר

עודכן לאחרונה: 13.2.2024 / 14:28

סופת ברד אימתנית ירדה אתמול בעיר אל-עין שבמזרח איחוד האמירויות הערביות, וכיסתה את העיר המדברית בלבן. צפו במראות המשמחים ובכדורי ברד ענקיים מוטחים כמו אש מהשמיים

ברד באל עין באיחוד האמירויות הערביות, פברואר 2024/צילום: X

אם חשבתם שהמפרץ הפרסי הוא אזור שחם בו בקיץ וגם בחורף - חשבו שוב: סופה חורפית מלווה בברד גדול שנופל מהשמיים הגיעה לאיחוד האמירויות הערביות.

כך למשל, העיר אל-עין שבמזרח האמירויות התמלאה אתמול (שני) בברד לבן ששטף את רחובותיה וכבישיה. תיעוד שעלה ברשתות החברתיות, מראה ברד כבד יורד בלילה כאילו הוא הומטר מתותח בשמיים, עם קולות "נפץ" כשהכדורים הלבנים הגדולים פוגעים בקרקע, בבתים ובמוכניות בעיר.

"רודף הסערות"

איחוד האמירויות הערביות חווה לעתים בחורף תנאי מזג אוויר סוערים, ותושבי אל עין בדרך כלל רגילים למזג אוויר סוער, שמלווה בברד בתקופה זו, ואפילו הם נדהמו מעוצמת התופעה.

"רודף הסערות" הידוע ביותר במדינה, פאהד מוחמד עבדול רחמן, לא אכזב ושיתף כמה סרטונים של תושבים נרגשים - מבוגרים וילדים כאחד - שמנהלים קרבות ברד ומריעים כשהם בודקים את השטח עמוס הברד לאחר הסערה העזה.

"יוצא דופן בתקופה זו של השנה"

"לפני שבועיים מזג האוויר התחמם פתאום, וזה יוצא דופן בתקופה זו של השנה", סיפר פאהד לאחר מכן, הייתה תקופה קצרה עם משבי אוויר שאמאל ואחריה שוב מזג אוויר חם. זה בדרך כלל אומר שתופעה חריגה עשויה לקרות".

ובהחלט, פאהד היה באזור אל טיוואיה כדי לראות ברד זורם ברחובות ובמדבריות כאחד. לדבריו, סופת הברד הכבדה החלה בסביבות השעה 5 בבוקר ונמשכה יותר משעה. "זה היה מאסיבי. הקרח היה עצום בגודלו, משהו שלא ראינו בעבר בחלק הזה של האזור. הרבה מכוניות ניזוקו. למרבה המזל, אנשים ישנו באותו זמן אז הם היו בטוחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully