וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה להאזנה: רגעיו האחרונים של זוג שנאכל בחיים ע"י דוב גריזלי

20.2.2024 / 0:19

אזהרה: הקטע קשה מאוד להאזנה. טימותי ת'רדוול, שבחר לחיות לצד דובי גריזלי ולהגן עליהם במשך 13 שנה, מצא את מותו כשנאכל ע"י אחד מהם. גם חברתו שהצטרפה אליו נטרפה בחיים. הצרחות והייסורים תועדו במצלמה

הטריילר לדוקו Grizzly Man (2005)/Discovery Docs Real Big Production

הקטע שתשמעו כאן בהמשך לא מומלץ להאזנה לבעלי קיבה רגישה או לב חלש. הוא כל כך קשה שאנשים שהאזינו לו חטפו התקף חרדה. זוהי הקלטה של הרגעים האחרונים בהחלט בחיים של זוג שנאכל בחיים ע"י דוב גריזלי. הצלע הגברית, חובב דובי גריזלי, תיעד את כל מפגשיו עם הדובים ולא ויתר גם על תיעוד המפגש האחרון שלו איתם. עקב הבהלה הוא שכח להוריד את כיסוי עדשת המצלמה, אך קטע קול מבעית במיוחד של הדוב טורף את שניהם תועד ונותר למזכרת מקריפה.

טימותי ת'רדוול היה מכונה "איש הגריזלי". במשך 13 שנים הוא בילה כל קיץ בקמפינג באלסקה לצד דובי בר, כשמטרתו להגן עליהם ולעזור לשמר אותם. בן ה-46 במותו, מכור להרואין לשעבר, מצא נחמה אצל דובי הגריזלי איתם דיבר, שיחק ואפילו הצליח ללטף כמה מהם בלי שיתנפלו עליו. הוא קרא להם בשמות, ראה בהם חברים שלו ואפילו בשלב מסויים הרגיש שהוא בעצמו הופך להיות דוב. הוא תיעד את כל המפגשים המרגשים שלו איתם, כשבאחד מהם אף נשמע חוזר על המשפט: "אני אמות בשביל החיות האלו". לצערו, זה בדיוק מה שקרה.

בערב סוער אחד באוקטובר, שעות ספורות לפני שהוא וחברתו, איימי הוגנארד בת ה-37, היו אמורים להיאסף במטוס כדי לחזור הביתה לקראת עונת החורף, השניים נטרפו בידי דוב גריזלי מבוגר ורעב במיוחד.

טייס מונית האוויר ווילי פולטון ידע מיד מה קרה כשנחת בפארק הלאומי קטמאי כדי לאסוף את הצמד, רק 24 שעות לאחר שדיבר לאחרונה עם טימותי. במקום למצוא את הזוג ממתין על החוף, השתררה שם דממה מפחידה והדוב המרושע למראה ישב על גבי ערימה של שרידי אדם, כשהוא ניזון מכלוב הצלעות האנושי של טים.

לסיפורים ביזאריים ומעניינים מהעולם - בואו לערוץ הווטסאפ שלנו >>>

עוד בנושא:
תמונות קשות: תעלומת הגבר שהוחזק ע"י דוב במשך חודש במערה

הציל עופרָה ממלתעות דוב שחור - ופוטר מעבודתו: "לא יכולתי פשוט לעזוב אותה"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

האוהלים של טים ואיימי נמצאו על האדמה קרועים כשחטיף הערב שלהם מונח פתוח ללא נגיעה. הנעליים שלהם נמצאו מונחות בצורה מסודרת ליד הכניסה לאוהל. מחוצה לו ניצבה תלולית בגובה מטר של דשא, בוץ, זרדים ושרידי אדם, כאשר הסייר ג'ו אליס הבחין באצבעות וזרוע בולטת מהערימה הגרוטסקית.

בקרבת מקום הם מצאו את מה שנשאר מראשו המושחת של טים מחובר לפיסה קטנה של עמוד שדרה. גם זרועו הימנית נמצאה, שעון היד שלו עדיין עליה, אבל זו הייתה מצלמת הווידאו באוהל של טים שתספק את התמונה המפחידה המלאה של מה שקרה שם.

כפי שציינו, טים וחברתו תיעדו את כל האינטראקציות שלהם עם הדובים - וההתקפה האכזרית לא הייתה יוצאת דופן. אולם בהתקף הפאניקה שקיבלו, הם לא הספיקו להסיר את כיסוי העדשה וכתוצאה מכך נותרו שש דקות ארוכות של סאונד מקפיא דם. האמיצים במיוחד מוזמנים להאזין לו. אלה שפחות מוזמנים לקרוא את התיאור שאחריו, ואחרים - אולי עדיף שתפרשו כאן.

ההאזנה על אחריותכם בלבד

זה מה ששומעים בקלטת

קטע הקול מתחיל כשאיימי המבוהלת שואלת אם הדוב עדיין שם בחוץ, לפני שטים צורח באימה: "צאי מכאן! הורגים אותי כאן!!!". רוכסן האוהל נשמע יורד כשאיימי ממהרת החוצה אל הסערה וצועקת לחבר שלה "לשחק אותה מת". נראה שהצעקות שלה עובדות והדוב משחרר את טים מאחיזתו, אבל ברגע שהיא פונה לעזור לו, הוא חוזר, כנראה מהדק את לסתותיו סביב ראשו של טים פעם נוספת ומושך אותו לעבר הסבך.

טים צורח לאיימי "להכות בדוב" והיא נשמעת אומרת לו "להילחם בחזרה" לפני שהיא תוקפת אותו במחבת. לאורך הזמן הזה ניתן לשמוע את הדוב נוהם, כשהצעקות של טים הופכות לגניחות של כאב לפני שאיימי נכנסת לפאניקה ומשחררת סדרה של צרחות מצמררות. שם נגמרת ההקלטה.

הנה הסיפור המלא כולל הקטע המבעית:

הטריילר לסרט התיעודי על חייו של "איש הגריזלי":

כשהדוב נורה למוות, שלפו החוקרים ארבעה שקיות אשפה מלאות בשרידי אדם מקיבתו של הזכר בן ה-28 ששקל 450 קילוגרמים, שעל פי הדיווחים התקשה לאכול באותה עונה בשל גילו ושיניו השבורות.

לדברי ווילי, טים ניסה בעבר להתיידד עם הדוב שאכל אותו, אבל "זה מעולם לא קרה". התקיפה באוקטובר 2003 היה הנושא לסרט התיעודי עטור הפרסים "איש הגריזלי" מאת ורנר הרצוג, שחשף כיצד איימי פחדה מהדובים וחשבה שמעשיו של החבר שלה "מועדים לפורענות". היא אמרה לטים שהטיול הזה יהיה האחרון שלה ושמחכה לה עבודה חדשה בקליפורניה. לצערה, הוא בהחלט היה הטיול האחרון שלה.

באשר לקלטת המקורית, היא נותרה במקום נעול אצל אחד מחבריו של טים שהזהיר לא פעם כי "אסור לעולם להקשיב לה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully