וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלה הערים הבטוחות בעולם ב-2024: איפה דורגו תל אביב וירושלים?

עודכן לאחרונה: 5.2.2024 / 8:03

ברשימת הערים הבטוחות בעולם לשנת 2024 מככבת אבו דאבי שבאמירויות, וגם תל אביב וירושלים דורגו ברשימה של 329 ערים שנסקרו על ידי Numbeo (מסד הנתונים המקוון הגדול בעולם). וגם מעט שמחה לאיד: ה"עונש" של דרום אפריקה בדירוג

בווידאו: איתיחאד איירווייס טסה לראשונה מת"א לאבו דאבי/צילום: זיו ריינשטיין

אבו דאבי דורגה במקום הראשון ברשימת הערים הבטוחות בעולם לשנת 2024. זאת, על פי הדירוג של מסד הנתונים המקוון הגדול בעולם, Numbeo. מסד הנתונים מדרג ערים בעולם לפי מדדי בטיחות ומדדי פשיעה, ובשניהם אבו דאבי נמצאת באופן חד משמעי בפסגה - עם מדד הבטיחות הגבוה בעולם ומדד הפשיעה הנמוך בעולם.

העיר הבטוחה השנייה בעולם היא טאיפיי בירת טייוואן, ואילו העיר מינכן נמצאת במקום העשירי מתוך רשימה של 329 ערים. סינגפור במקום ה-23, תל אביב במקום ה-41, ירושלים במקום ה-112 וניו יורק במקום ה-203.

מעניין לציין, שעוד ערים באיחוד האמירויות הערביות נמצאות בעשייריה הפותחת של הרשימה: דובאי במקום הרביעי, עאג'מן הסמוכה אליה במקום בחמישי, ורס אל-ח'יימה במקום השישי. בסך הכל שש ערים מהעשירייה הראשונה והבטוחה מככבות בממד (גם מוסקט ודוחא).

אבו דאבי. ShutterStock
הכי בטוחה ב-2024. אבו דאבי/ShutterStock

אבו דאבי, המדורגת ראשונה בעולם, שומרת על התואר "העיר הבטוחה בעולם" בדירוג זה מזה מספר שנים ברציפות. נראה שדירוג זה נשמר בעקבות מדיניות עקבית ומכוונת של הרשויות במדינה, המשקיעה מאמצים ותקציבים רבים בסטנדרטים גבוהים במיוחד של בטיחות, ביטחון, שמירה על החוק ואיכות חיים כללי - עבור תושבי האמירות וגם עבור המבקרים בה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
חיילים לצד מפגינים התומכים במנהיג האופוזיציה של ונצואלה חואן גוואידו בבירה קראקס, 30 באפריל 2019. רויטרס
הכי מסוכנת השנה. קראקס/רויטרס

ה"עונש" של דרום אפריקה

בתחתית הרשימה נמצאת קראקס שבוונצואלה, עם מדד הבטיחות הנמוך בעולם, ושיעור הפשיעה הגבוה בעולם. במקום הרביעי מהסוף, כלומר בערים הלא בטוחות, נמצאת יוהנסבורג בדרום אפריקה, שבה קיים מאז ולתמיד שיעור פשע גבוה. אגב, לדרום אפריקה יש ארבע (!) נציגויות בעשירייה האחרונה והלא מחמיאה - דרבן, פרטוריה ופורט אליזבת. העיר הברזילאית ריו דה ז'ניירו תפסה את המקום השביעי והלא מכובד מהסוף. דמשק השכנה תופסת את המקום ה-20 מהסוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully