וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופשה בצל מלחמה: זה מה שצפוי לנו ביום שאחרי בצפון ובדרום

עודכן לאחרונה: 22.1.2024 / 18:45

האם אפשר לטייל בצל המלחמה? ומהצפוי לעוטף ביום שאחרי? ומה הולך להיות בפסח ובקיץ בצפון? על שאלות אלו דנו בשבוע שעבר בוועידת תיירות הפנים של ישראל - "תיירות בתקומה?" - שנערכה במרכז פרס לשלום ולחדשנות ביפו

"תיירות בתקומה?" ועידת תיירות הפנים בישראל במרכז פרס לשלום, 18.1.24/צילום: וואלה! תיירות ולמטייל

ועידת תיירות הפנים של ישראל התקיימה בשבוע שעבר (חמישי) במרכז פרס לשלום ולחדשנות בתל אביב-יפו, לעיני קהל של למעלה מ-200 אורחים מתעשיית התיירות הישראלית.

אתר למטייל בישראל (טיולי) ואתר וואלה! תיירות אירחו שורה של אנשי מפתח מהתחום, לדיונים מרתקים על עתיד ענף התיירות בארץ.

הוועידה נפתחה עם דברי פתיחה של צמד האנשים שהובילו ויזמו את האירוע: רויטל שחר, סמנכ"לית השיווק והמכירות של למטייל דיגיטל, וזיו ריינשטיין, עורך וואלה! תיירות. השניים עלו לבמה, שעוטרה בכלניות חימר אדומות ממיזם "כלניות אחרי הגשם", פרויקט הנצחה מרגש של האומנית יפה סולומון. מיד לאחר דברי הפתיחה שהתייחסו למצב במדינה, הוצגו מטרות הכנס (חיזוק אנשי התיירות) והפאנלים השונים.

מיד לאחר מכן עלתה מנכ"לית מרכז פרס לשלום ולחדשנות, אפרת דובדבני, לשאת דברי ברכה: דובדבני סיפרה על הקמת המרכז ובחרה לחלוק רגע של כבוד לאחד מאורחי הוועידה, איש התיירות הכפרית הוותיק, יוסף 'ג'וחא' אנגל.

"תיירות בתקומה?" ועידת תיירות הפנים בישראל במרכז פרס לשלום, 18.1.24. ראובן קסטרו
יותר מ-200 איש מילאו את כנס תיירות הפנים של ישראל, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו
מרכז פרס לשלום ביפו. ראובן קסטרו
מרכז פרס לשלום ולחדשנות ביפו שבו התקיים הכנס/ראובן קסטרו
אפרת דובדבני במרכז פרס לשלום. ראובן קסטרו
מנכ"לית מרכז פרס לשלום ולחדשנות, אפרת דובדבני, סיפרה על ג'וחא מאבות התיירות בארץ/ראובן קסטרו

הרצאה פותחת: חבל, לידה - על התיירות והנצחה בעוטף

את ההרצאה הפותחת של הוועידה העביר ד"ר שחר שילה, ראש החוג ללימודי תיירות במכללה האקדמית אשקלון, שדיבר על "תיירות אופל" והאתגרים שהיא מביאה עימה. ד"ר שילה הציג בהרצאתו אתרים מפורסמים ברחבי העולם, שנבנו מתוך טרגדיה לאומית ודיבר על הפוטנציאל התיירותי הטמון כעת באזור עוטף ישראל והנגב המערבי. "האזור הפגוע כולו צריך לאמץ סיפור נרטיבי דוגמת סיפורי פריחה, סיפורי מורשת והתיישבות או סיפורי גבורה וחוסן, עם חיבור מרגיש לנרטיב השביעי באוקטובר", אמר שילה בהרצאתו.

להרצאה של שחר

"תיירות בתקומה?" ועידת תיירות הפנים בישראל במרכז פרס לשלום, 18.1.24. ראובן קסטרו
שחר שילה העביר את הרצאת הפתיחה בכנס/ראובן קסטרו

פאנל ראשון: עוטפים את העוטף

פאנל הדוברים הראשון, בהנחייתו של עורך וואלה! תיירות זיו ריינשטיין, עסק כולו באזור עוטף ישראל והנגב המערבי והעלה שאלות על עתיד התיירות באזור וסוגיית ההנצחה. השתתפו בפאנל: פרופ' יניב פוריה, המחלקה לניהול תיירות ופנאי באונ' בן גוריון; רונית ניר, ר.א.ש תיירותי ויועצת לתוכנית האסטרטגית של מינהל התכנון לחבל תקומה; דורון אשטן, מנהלת עמותת התיירות שקמה-בשור וממפיקות אירועי 'דרום אדום'; יפעת בן שושן, יזמת תיירות ותושבת נתיב העשרה.

הנושא הבוער עליו דובר בהרחבה בפאנל הייתה סוגיית התיירות בנגב המערבי ביום שאחרי. הדוברים דיברו על חשיבות "ניהול התיירות" בצורה נכונה ועל כך שיש לדאוג לתושבי האזור הפגוע תחילה. דורון אשטן התייחסה לקיומו של 'דרום אדום' וציינה שקיום האירוע לא נעשה מתוך חוסר רגישות, אלא דווקא ממקום סמלי של פריחה ותקומה.

"תיירות בתקומה?" ועידת תיירות הפנים בישראל במרכז פרס לשלום, 18.1.24. ראובן קסטרו
זיו ריינשטיין בפאנל שפתח את הכנס, על עוטף עזה ביום שאחרי/ראובן קסטרו

פאנל שני: שינויים בהרגלי הצריכה

פאנל הדוברים השני, בהנחייתה של אורנה בן חיים, יועצת תקשורת ומתמחה בתיירות פנים, עסק במוצר התיירותי ובשינויים הצפויים בהרגלי הנופש והבילוי של הקהל הישראלי. בדיון הועלו שלל שאלות אודות קיום אירועים ופסטיבלים וטיולים בצל המצב הביטחוני. השתתפו בפאנל: ליאת אגסי, סמנכ"לית שיווק, תאגיד התיירות אילת; אורית שטיינפלד, מנהלת חטיבת קהל וקהילה ברשות הטבע והגנים; סאפי מקלדה, יועץ תיירות ברשות לפיתוח הגליל ומנהל פרויקט "כפר ביקרתם?" לקידום התיירות בחברה הערבית; אמנון גופר, מורה דרך ומומחה לטיולי תרבות, מוסיקה וקולינריה.

אחת הסוגיות הבוערות שנידונו בכנס הייתה סוגיית המורכבות הקיימת בתיירות בערים מעורבות. סאפי מקלדה ציין כי הוא אופטימי ומאמין שהאמון בין העמים יחזור, יחד עם התיירות ההדדית. ליאת אגסי אמרה שכבר עכשיו אנשים מתעניינים ורוצים להגיע לחופשת התאווררות באילת וטענה כי "לא פחות חשוב להרים את המורל בתקופה הזו".

"תיירות בתקומה?" ועידת תיירות הפנים בישראל במרכז פרס לשלום, 18.1.24. ראובן קסטרו
אורנה בן חיים והפאנל על שינויים בהרגלי הצריכה/ראובן קסטרו

פאנל 3: חופשה במלון: מפלט או מקלט?

פאנל הדוברים השלישי והאחרון בכנס, בהנחייתו של אביב בצון, עורך אתרי למטייל, עסק בסוגיות הנוגעות לעתיד ענף המלונאות והאירוח. משתתפים בפאנל: פרופ' יעל רם, מרצה בכירה בחוג ללימודי תיירות, אונ' אשקלון; ירון ליפמן, סמנכ"ל רשת מלונות אטלס; בת-חן ישועה, מנכ"לית ובעלים רשת מלונות מטיילים; הילה אור, יועצת פיתוח עסקי במלונאות החדשה.

אחת הסוגיות המרכזיות שנידונו בפאנל הייתה השאלה "מי ישלם את המחיר - הצרכנים או המלונאים?". הדוברים בפאנל ציינו כי עולם המלונאות עובד על היצע וביקוש וכי המחירים ייקבעו בהתאם. בנוסף, נטען כי על המדינה לסייע למלונות במגוון תחומים, משכר העובדים ועד שיפוץ המתקנים, כדי לאפשר למלונאים לצמצם הפסדים ולא להעלות מחירים.

"תיירות בתקומה?" ועידת תיירות הפנים בישראל במרכז פרס לשלום, 18.1.24. ראובן קסטרו
אביב בצון מנחה את הפאנל בנושא המלונאות/ראובן קסטרו

הצגת תוצאות סקר תיירות הפנים של ישראל

במהלך הוועידה הציגה פרופ' יעל רם, לצד גולן תומס, מנכ"ל למטייל דיגיטל, את תוצאות סקר תיירות הפנים שערכו וואלה! תיירות ואתר למטייל בישראל בשבועות האחרונים, בשילוב סקר זהה שנשלח לאורחי הכנס. פרופ' רם הציגה מסקנות מניתוח אקדמי שערכה באמצעות הצלבת תשובות. הנקודות המעניינות שהועלו מניתוח הסקר הן:

  • תמימות דעים בין הגולשים והתיירנים, שהצביעו כי הם מאמינים שביום שאחרי, הישראלים יחזרו לנפוש קודם כל בישראל, ורק מספר חודשים לאחר מכן יבחרו לטוס לחופשה בחו"ל.
  • תחושת ביטחון גבוהה בקרב התיירים בנוגע ללינה ואירוח בבתי מלון ברחבי הארץ.
  • התעניינות גוברת של הקהל הישראלי בקיום אירועים ופסטיבלים.
  • עלייה גדולה מאוד בהתעניינות בסיורים באזור עוטף ישראל והנגב המערבי, אזור שכלל לא היה על מפת התיירות של הישראלים בתקופה שלפני המלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully