וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כדי שלא ישכחו": שם כיכר בבודפשט שונה ל"כיכר ה-7 באוקטובר"

עודכן לאחרונה: 8.1.2024 / 14:15

ההונגרים בעדנו במלחמה, אבל למחווה הזו לא ציפינו: שמה של כיכר ליד בית הכנסת הגדול בבודפשט שונה ל"כיכר ה-7 באוקטובר" ואתמול נערך בה טקס מרגש. "אנו לצד ישראל", אמר אחד מיוזמי המחווה בקהילה היהודית בעיר

כיכר 7 באוקטובר בבודפשט, הונגריה. טומס הרש, תמונות גולשים
כדי שאף אחד לא ישכח. כיכר ה-"7 באוקטובר" בבודפשט/תמונות גולשים, טומס הרש

הונגריה בעדנו בכל הנוגע למלחמה עם עזה, אבל למחווה המרגשת הבאה לא ציפינו: שמה של כיכר מרכזית בבירה בודפשט שונה ל"7 באוקטובר", זאת בעידוד ותמיכת הקהילה היהודית במדינה.

הקהילה היהודית בהונגריה מאוד מעורבת ורוצה לסייע לישראל מאז פרוץ המלחמה, וגייסה 50 אלף אירו שהעבירה ליישובי העוטף. "כל הזמן אנחנו חושבים מה עוד ניתן לעשות", אומר עו"ד טומס הרש, חבר בוועד המנהל של התאחדות הקהילות היהודיות בהונגריה. לדבריו של הרש, הקהילה רצתה שאף חבר בה, כמו גם תושבי בודפשט האחרים, לא ישכחו את ה-7 באוקטובר ולכן הוחלט שכיכר מרכזית - כיכר Herzl Tivadar tér (ליד בית הכנסת הגדול של בודפשט ברחוב דוהאני שבלב הרובע היהודי) תשנה את שמה. "בהתחלה הדיבור היה שזה יהיה סימבולי ולשבועיים, אבל אתמול (ראשון) באירוע ההכרזה במעמד שגריר ישראל, ראש העיר בודפשט אמר שזה יישאר", מוסיף הרש.

כיכר 7 באוקטובר בבודפשט, הונגריה. טומס הרש, תמונות גולשים
הדלקת נרות לזכר הקורבנות בטקס לשינוי שם הכיכר/תמונות גולשים, טומס הרש

רחוב קבוע בבודפשט על שם "7 באוקטובר" לשבועיים

"אני, שהוריו עברו את השואה וחזרו מהמחנות, כמי שעלה ארצה כדי שילדיי יגדלו בארץ יהודית, מעולם לא חשבתי שיבוא יום שבו הונגריה ובירתה בודפשט תעמוד לצד מדינת ישראל בצורה כזו איתנה ותארגן טקס רב משתתפים, שלו סיסמא אחת ברורה כשמש: 'אנו לצד ישראל'" אמר הרש.


בטקס שנערך הדליקו המשתתפים נרות לזכר הקורבנות, וכל הנואמים כאחד ביקשו בקול ברור וצלול להחזיר את החטופים הביתה. בנוסף על כך, ריגשה אמירתו של ראש העיר של בודפשט, שהצהיר כי יהיה רחוב קבוע בבודפשט על שם "7 באוקטובר" לשבועיים, כפי שתוכנן בהתחלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully