וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוחל שחור נבחרה כציפור השנה של ישראל לשנת 2023

עודכן לאחרונה: 8.1.2024 / 9:46

תחרות "ציפור השנה" בוחרת את הציפורים הנדירות והיפות ביותר שראינו השנה בישראל. וב-2023 הארורה יש דווקא ציפור מיוחדת שהגיעה ארצה ועשתה את זה לכולם - קבלו את הדוחל השחור

צוללן פסיפי באילת/צילום: יואב פרלמן

בשבועות האחרונים ערך מרכז הצפרות של החברה להגנת הטבע את תחרות "ציפור השנה" לשנת 2023, זאת מבין הציפורים הנדירות ביותר, היפות ביותר והתופעות המיוחדות ביותר שחווינו וראינו השנה.

הבחירה ניתנה בידי הציבור הרחב באמצעות אתר הצפרות הישראלי של החברה להגנת הטבע, ואתמול (ראשון) נספרו אלפי הקולות והתברר כי הזוכה הוא הדוחל השחור, שנחשב לציפור הנדירה הראשונה שביקרה בישראל ב-2023, עם כ-18% מהקולות. למקום השני הגיע יסעורון אטלנטי עם 17.4% מהקולות ולשלישי, פורפיריה אפורת ראש עם 13.1% מהקולות.

דוחל שחור. אמיר בן דב, החברה להגנת הטבע
הרוויח מן ההפקר שהגיע ראשון לארץ, וזכה בתחרות. הדוחל השחור/החברה להגנת הטבע, אמיר בן דב

הדוחל השחור: "יפה, נדיר וכריזמטי"

בחברה להגנת הטבע מציינים כי הדוחל נמצא ב-5.1.23 על ידי ישי בן-אדר, סמוך למושב מאור שבעמק חפר. לאורך שהותו הממושכת, עד לתחילת אפריל, הוא דיגמן יפה ושיתף פעולה ומשך צפרים רבים מישראל ואף מחו"ל. ד"ר יואב פרלמן, מנהל מרכז הצפרות בחברה להגנת הטבע: "משמח לראות שגם בתקופה קשה זו הציפורים בישראל והטבע הישראלי ממשיכים לקבל את תשומת הלב של הציבור. ההשתתפות בתחרות ציפור השנה הייתה נרחבת מאוד, והתוצאות משקפות את הרצון של הציבור הישראלי לצאת אל הטבע, ליהנות מהשקט ומהשלווה, ומכוח הריפוי וההחלמה של הטבע שנחוצים כל כך בימים אלה. הדוחל השחור שזכה בתואר ציפור השנה 2023 הוא בחירה מעולה - יפה, נדיר וכריזמטי.

"עם זאת, נראה שהוא הרוויח מן ההפקר וזכה בתחרות. הוא נצפה ממש בימים הראשונים של שנת 2023. בימיה האחרונים של 2023 נמצא באילת הצוללן הפסיפי הראשון לישראל, כפי שפורסם בוואלה! תיירות. הצוללן נמצא לאחר פרסום התחרות 'ציפור השנה 2023' והוא לא נכנס אליה. אם היה נכנס - קרוב לוודאי שהיה זוכה. בינתיים, הצוללן עוד משייט לו במימי לגונת השלום באילת בחברת הדולפין המגובנן. אולי הוא יזכה בתואר ציפור השנה 2024?"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
דוחל שחור. פיקי איש שלום, החברה להגנת הטבע
הדוחל השחור דיגמן יפה ושיתף פעולה ומשך צפרים רבים מישראל ואף מחו"ל/החברה להגנת הטבע, פיקי איש שלום

היסעורון האטלנטי נתן "פייט" עיקש

ההישג של הדוחל השחור מרשים במיוחד - הוא התייצב במקום הראשון כבר בתחילת התחרות ונראה היה כי הדרך לניצחון סלולה בפניו, אבל אז "מטה הבוחרים" של היסעורון האטלנטי התעורר ומאבק עיקש החל בין השניים: פעם היסעורון מוביל בפער זעום ופעם הדוחל הוא זה שמוביל. "מעניין שהדוחל ניצח בתחרות למרות שהופיע בתחילת השנה ולא לקראת סופה, כמו הקיכלי היפהפה מתל יודפת או הפורפיריה אפורת-הראש - מין חדש וססגוני שזכה ועדיין זוכה לתשומת לב רבה מצד אוהבי הציפורים. בסופו של דבר, המצביעים שמרו את אהדתם לדוחל, הקטן והכריזמטי, שנתן הצגה נהדרת, למרות התפאורה המוזנחת", מוסיף ערד בן דוד, מנהל אתר הצפרות הישראלי של החברה להגנת הטבע וצפר.

פורפיריה אפורת ראש. רמי מזרחי, החברה להגנת הטבע
פורפיריה אפורת ראש/החברה להגנת הטבע, רמי מזרחי
יסעורון אטלנטי. מיכה מנדל, החברה להגנת הטבע
יסעורון אטלנטי/החברה להגנת הטבע, מיכה מנדל

מלחמת "חרבות ברזל" הוציאה לרבים את החשק לצפרות

שנת 2023 תיזכר כשנה מורכבת וקשה מאי כמותה במדינת ישראל. מלחמת "חרבות ברזל" הוציאה לרבים את החשק לצפרות, והשאירה צפרים רבים בבית. "כולנו כואבים ומבכים את מותם הבלתי נתפס של הנרצחים, דואגים לשלומם של החטופים, מתפללים להחלמה מהירה של הפצועים ומייחלים לשובם של חיילנו. באופן אישי, אני מאמין שהיציאה לטבע, ובמיוחד הצפרות, חשובה מאוד לשיקום הבריאות הנפשית שלי ושל כולנו", מסכם ד"ר יואב פרלמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully