וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורי ארנבת איבדו את אימן, אז בספארי מצאו "אם חורגת" שתניק אותם

עודכן לאחרונה: 3.1.2024 / 13:35

מה עושים כאשר שתי גורות ארנבוני שדה מגיעות לבית החולים ללא אימן והן קטנטנות וצריכות הנקה? בבית החולים לחיות בר של הספארי מצאו פתרון: הביאו נקבה מניקה של ארנבון מבויית, שחיה בספארי, יחד עם שני גוריה. האם ההנקה הצליחה?

גורי ארנבת מצויה בספארי/צילום: דוברות הספארי

שתי גורות ארנבת מצויה הובאו לבית החולים לחיות בר של הספארי ורשות הטבע והגנים על ידי מתנדב החיבולנס עמית אלמוג, לאחר שנמצאו על ידי ילדים בצפון הארץ.

כשעמית אסף את הארנבות בשעות הערב, הוא הפך עולמות כדי למצוא להן פורמולה מתאימה. הרי לא כל דבר הן יכולות לאכול. ארנבות שדה שונות מארנבוני הבית. הן נחשבות לחיות רגישות שנכנסות ללחץ בקלות, והשרידות שלהן כשאינן בבר היא אפסית.

כשהארנבות הגיעו לבית החולים, סימנו אותן המטפלים בשני צבעים - כחול וורוד - כדי להבדיל ביניהן בטיפול ובמעקב. מצבה הגופני של הארנבת עם הסימון הכחול היה טוב יחסית, בטח שלעומת אחותה הוורודה.

ביומיים הראשונים בחדר האשפוז המחומם, קיבלו הארנבות טיפול תומך מהווטרינרים, הואכלו ונשקלו, ועדיין ברור היה לצוות כי רק אמא-ארנבת תוכל לעזור לארנבות, בעיקר בכל הקשור להתנהגותן הטבעית. הם חיפשו פיתרון, ולכן הם הביאו נקבה מניקה של ארנבון מבויית, שחיה בספארי, יחד עם שני גוריה. תחת פיקוח של המטפלים בוצע החיבור, שנראה שהצליח והגורות ינקו מאמא ארנבת.

גורי ארנבת מצויה בספארי. דוברות הספארי,
אחת סומנה בוורוד, השנייה בכחול. גורות הארנבת היתומים/דוברות הספארי
גורי ארנבת מצויה בספארי. דוברות הספארי,
חיה, בועטת ומתחזקת. הארנבונת הכחולה/דוברות הספארי

קיימת אינטראקציה בין הגורה לאחיה החורגים

לצערם הרב של המטפלים, יום לאחר מכן, בזמן ההאכלה, המטפלת תמה הבחינה שהגורה הוורודה חלשה במיוחד והזעיקה את ד"ר אריאלה רוזנצוויג. למרות המאמצים הרבים שעשה הצוות, הגורה לא שרדה את היום שלמחרת.

לעומתה, למרבה השמחה, אחותה הכחולה חיה, בועטת ומתחזקת ביחד עם שאר ארנבוני הבית ואמה המאמצת. הארנבת הביישנית מסתתרת בתוך מצע החציר שמרפד את רצפת החדר, והמטפלים מדווחים שקיימת אינטראקציה ביניהם.

בבית החולים ממתינים להזדמנות הראשונה שבה הגורה המתוקה תהיה מוכנה לשוב לביתה בטבע, עד אז היא תגדל ותתחזק עם משפחתה הזמנית. "אנחנו מאחלים לה החלמה מהירה ונעדכן כאשר נוכל להשיבה אל הטבע, שם מקומה", סיכמו בספארי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully