וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזר לחופשי: כוס חורבות שנפצע בתאונת דרכים שוחרר לטבע

עודכן לאחרונה: 20.12.2023 / 9:51

כוס חורבות שנפגע השבוע על ידי רכב משטרה שנסע באזור כפר אדומים, ספג פגיעת ראש ונלקח על ידי מתנדבי החי-בולנס לבית החולים של רשות הטבע והגנים, שם טופל ושוחרר לאחר שלושה ימים

כוס חורבות שנפצע שוחרר לטבע/צילום: צפרים מכפר אדומים

כוס חורבות שנפגע לפני שלושה ימים בתאונת דרכים, שוחרר שלשום (שני) חזרה לטבע לאחר שקיבל טיפול.

הכוס נפגע מרכב משטרה שנסע באזור כפר אדומים. מיד לאחר הפגיעה, עצרו השוטרים עצרו את רכבם, אספו את העוף הדורס והעבירו אותו לטיפול פקח רשות הטבע והגנים רועי גלעד.

"קיבלנו דיווח משוטר במשטרת בנימין מורן מסעוד, על כוס שנפגע מתאונה ומצבו היה לא ברור", סיפר רועי גלעד. "בעזרת מתנדבי החי-בולנס של רשות הטבע והגנים, העברנו את הכוס לבית החולים לחיות בר בספארי רמת גן להמשך טיפול. בבית החולים חשדו כי ספג פגיעת ראש וייתכן וסובל מזעזוע מוח.

"השוטרים נהגו באחריות רבה שפנו אלינו לעזרה, חשוב מאוד במקרים של תאונה בה מעורבת חית בר ליצור איתנו קשר מהר ככל הניתן על מנת לנסות לסייע לחיה הפצועה".

כוס חורבות שנפצע שוחרר לטבע. רועי גלעד, רשות הטבע והגנים
בבית החולים חשדו כי הכוס ספג פגיעת ראש וייתכן וסובל מזעזוע מוח/רשות הטבע והגנים, רועי גלעד
כוס חורבות שנפצע שוחרר לטבע. רועי גלעד, רשות הטבע והגנים
בבית החולים ראו שמצבו טוב. כוס החורבות לקראת שחרורו/רשות הטבע והגנים, רועי גלעד

הכוס שוחרר חזרה לביתו הטבעי

אחרי שלושה ימים בהם שהה כוס החורבות תחת השגחה בבית החולים, שראו שמצבו טוב, החליטו לשחררו חזרה לביתו הטבעי. שלשום, כאמור, הוא שוחרר לחופשי באזור שמורת נחל פרת, כשלשחרור הגיעו תושבים רבים שזכו להסבר על הדורס המיוחד.

כוס החורבות הוא דורס לילה, מין מסוג כוס במשפחת הינשופיים, הינו חיה דורס שכיח במדינת ישראל. הכוס חי בעיקר באזורי טרשים, מצוקים בחבל המדברי, בתת ספר המדבר, במצוקים בחבל הים-תיכוני ובאזורים חקלאיים כפריים. הכוס ניזון בעיקר מחרקים קטנים וממכרסמים, ניתן לזהותו באמצעות ביטנו הבהירה המוכתמת בצבע חום ועיניו הצהובות.

נתקלתם בחיה פצועה? דווחו למוקד רשות הטבע והגנים 3639*

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully