וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטיש איירווייס הסירה סדרה יהודית מטיסותיה כדי לא לקחת צד בסכסוך

עודכן לאחרונה: 17.12.2023 / 11:55

חברת התעופה הבריטית תכננה לשדר בטיסותיה את הסיטקום היהודי המצליח "Hapless", אבל החליטה להסירו מלוח השידורים, זאת בשל חשש שהוא עלול להיתפס כלקיחת צד בעקבות המלחמה בעזה

מטוס איירבוס A350-1000 של בריטיש איירווייס/יח"צ בריטיש איירווייס

בריטיש איירווייס הפסיקה את שידור הסיטקום היהודי Hapless בטיסותיה, זאת בשל חשש שהוא עלול להיתפס כלקיחת צד בעקבות המלחמה בעזה וכדי למנוע מראה של נטילת צד בסכסוך המתמשך, כך לפי הטלגרף הבריטי.

חברת התעופה הבריטית הורידה את התוכנית, שמשודרת בנטפליקס ובאמזון פריים, ממערכת הבידור שלה בטיסות כדי למנוע כל מראה של נטילת צד בסכסוך המתמשך.

הסאטירה, שמשודרת בנטפליקס ובאמזון פריים, עוקבת אחר הרפתקאותיו של עיתונאי לונדוני עבור עיתון יהודי בדיוני, ובעצם מדובר בגרסה הבריטית לסיטקום האמריקני המצליח, שאצלנו קיבל את השם "תרגיע".

בריטיש איירווייס רכשה את העונה הראשונה בסדרה, מתוך כוונה להפוך אותה לזמינה לנוסעיה במשך שישה חודשים מדצמבר. עם זאת, חברת התעופה עצרה את העסקה בסך 20,000 ליש"ט ימים ספורים לאחר הטבח ב-7 באוקטובר.

יוצר הסיטקום: "לסדרה אין שום קשר לישראל-פלסטין"

גארי סיניור, הכותב והבמאי היהודי של הסדרה, התבשר על ההחלטה על ידי ספאקס מדיה (Spafax Media), חברת מדיה בינלאומית שנשכרה על ידי חברות תעופה כדי להבטיח זכויות רישוי לסרטים ותוכניות טלוויזיה לבידור בטיסה. הוא טען כי נאמר לו שבריטיש איירווייס לא רוצה "לקחת צד" בסכסוך, על ידי הקרנת העונה בת ששת הפרקים ורוצה לדחות את העסקה עד לאחר סיום המלחמה.

בדוא"ל שנשלח מספאקס למר סיניור ב-13 באוקטובר, והגיע לטלגרף, נכתב: "משרד העיתונות של BA ביקשו מאיתנו לסקור תוכן על הסיפון וההזמנה ביחס לישראל/פלסטין ולסכסוך המתרחש כעת. העדפתם היא להישאר נייטרלים במצבים אלו ככל האפשר. כתוצאה מכך, התבקשנו להסיר את Hapless מלוח התוכניות של דצמבר, אבל אנחנו מאוד נשמח לשלב אותה ברגע שהקונפליקט יגווע".

סיניור אמר ל"טלגרף": "לסדרה אין שום קשר לישראל-פלסטין. זאת אומרת, חוץ מזה שהעם היהודי חי בישראל ושישראל היא מדינה יהודית, אין לזה שום קשר. אני חושב שזה מראה על פחד להיתפס כפרו-ישראלי רק בגלל שיש בבסדרה דמויות יהודיות".

דובר בריטיש איירווייס אמר ביום שישי: "אנו גאים להציע מגוון רחב של אפשרויות בילוי להנאת הלקוחות שלנו. אנו בוחנים כל הזמן את התוכן שלנו ונמצאים בתהליך של תכנון לוח הזמנים שלנו לשנת 2024".

לדבריו של סיניור, דחיית ההקרנה מלכתחילה הייתה החלטה מזעזעת. "זה זהיר מדי ואם זה בא לידי ביטוי בחברה הבריטית, אז אני חושב שהקהילה היהודית כאן צריכה להיות מודאגת", אמר. "אני חושב שגם הקהילה המוסלמית תהיה מודאגת אם הם יגלו שבדרך זו הוטל וטו על דברים שיש בהם הומור מוסלמי, או תוכן מוסלמי או שנעשו על ידי יוצרי קולנוע מוסלמים, גם אם זה וטו זמני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully