וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תצפית נדירה: מנטה ענק נצפה באילת בצלילה חופשית. צפו

עודכן לאחרונה: 7.12.2023 / 8:31

נדב ויעל יצאו לצלילה חופשית בחוף קצא"א באילת השבוע, ולפתע גילו מנטה ענק - המין הכי הגדול מבין הבטאים שהא גם בין חמשת דגי הסחוס הגדולים ביותר (כרישים ובטאים). "זאת הייתה חוויה מדהימה, הבוקר השני הכי טוב בחיי", סיפר נדב

מנטה בחוף קצא"א באילת/צילום: נדב דיין

נדב דיין ויעל לוליין צללו צלילה חופשית בחוף קצא"א באילת השבוע, כשלפתע יעל ראתה מנטה ענק. "יעל סימנה לי להסתכל לכיוון הריף בהתלהבות, הסתובבתי וראיתי מנטה", סיפר נדב. "ראינו אותה ממש צמוד לגבול עם ריף הדולפינים, שחינו לצידה לכיוון הגשר ושם היא עצרה מתחתינו וממש נשארה במקום במשך חצי שעה. זאת הייתה חוויה מדהימה, הבוקר השני הכי טוב בחיי (הראשון היה כשטיפסתי לפני הזריחה לתצפית לאוורסט), הרגשתי ממש בר מזל".

מנטה בחוף קצא"א באילת. נדב דיין, רשות הטבע והגנים
"ראינו אותה ממש צמוד לגבול עם ריף הדולפינים". נדב והמנטה/רשות הטבע והגנים, נדב דיין
מנטה בחוף קצא"א באילת. נדב דיין, רשות הטבע והגנים
"המין מנטה ענק הינו המין הגדול ביותר מבין הבטאים"/רשות הטבע והגנים, נדב דיין

תועדו מנטות ברוחב של מעל 9 מטרים

"המין מנטה ענק הינו המין הגדול ביותר מבין הבטאים ואף נמצא בין חמשת דגי הסחוס הגדולים ביותר (כרישים ובטאים)", אומר עמרי עומסי פקח יחידה ימית במרחב אילת ברשות הטבע והגנים. "מנטה ענק מגיעה בדרך כלל לרוחב של 4.5 מטרים בבוגר, אך תועדו מנטות ברוחב של מעל 9 מטרים. כל זאת, מסינון פלנקטון ועל כן המנטה שוחה בגוף המים ומאתרת את הכתמים של יצורי הפלנקטון הקטנים".

עדי ברש דוקטורנטית באוניברסיטת חיפה ויו"ר עמותת כרישים בישראל, אומרת שמנטה הינה משאת נפשו של כל צולל הנכנס למים, "אולם באילת תצפית כזאת היא נדירה, ועד היום באיסוף התצפיות של עמותת כרישים בישראל, תועדו מספר מועט של תצפיות", היא מוסיפה. לדבריה, מנטת ענק נידוגה מסביב לעולם עקב הערך הגבוה של בשרה וסנפיריה והיא מוגדרת היום במצב שימור 'פגיע' על ידי האיחוד העולמי לשימור טבע (IUCN)".

מנטה בחוף קצא"א באילת. נדב דיין, רשות הטבע והגנים
המנטה הינה משאת נפשו של כל צולל הנכנס למים/רשות הטבע והגנים, נדב דיין
מנטה בחוף קצא"א באילת. נדב דיין, רשות הטבע והגנים
לצערנו, מנטת ענק נידוגה בעולם עקב הערך הגבוה של בשרה וסנפיריה/רשות הטבע והגנים, נדב דיין

ברשות הטבע והגנים מבקשים מהציבור - אם צילמתם מנטה ענק, כריש או בטאי - אתם מוזמנים לדווח לרשות הטבע והגנים *3639 ולקבוצה כרישים בישראל, ולסייע למחקר ולשימור של דגי הסחוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully