וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולנו אור איתן: כל פעילויות חנוכה 2023 לילדים בישראל

עודכן לאחרונה: 10.12.2023 / 12:19

למרות המצב, זה הזמן לצאת מהשגרה ולגלות כמה מאירועי החנוכה המומלצים: מחוויית תיאטרון בחיפה ועד פעילויות לכל המשפחה בתל אביב - הנה פעילויות חנוכה 2023 לילדים ולמשפחה ברחבי הארץ

"נוסעים בזרם" - תערוכת רכב חשמלי וקיימות, מדעטק/צילום: אנסטסיה בר ומושון תמיר

כוכבי האור חנוכה 2023
כוכבי הילדים הגדולים בישראל - רינת גבאי טיילור מלכוב, טל מוסרי, וטוביה צפיר יופיעו ברחבי הארץ כדי לבדר ילדים, להאיר את חנוכה, ולחלק סופגניות ולחגוג את חנוכה עם כל ילדי ישראל. המופע מציג סיפור של ילד צעיר שיצא לחגוג את חופשת חג החנוכה בבית סבו וסבתו בעיר רחוקה. הוא מתגעגע לאבא שלו שנמצא במילואים ומרגיש בודד בלי חבריו מבית הספר. בדרכו המיוחדת הוא מכיר חברים חדשים ואבא שלו מפתיע ומגיע להדלקת נרות. היום יותר מתמיד - כולנו נהיה כוכבים המפיצים אור. המופע ילווה בשירים ישראלים מפורסמים כמו עפרה חזרה עוזי חיטמן ועוד.
מתי: במהלך חנוכה
כמה: 85 שקלים , הנחות בכל הוועדים ורמי לוי- טווח מחירים 59-69 שקלים.
איפה: ברחבי הארץ
לפרטים ורכישה באתר

פסטיבל כחול לבן בקניוני G
במתחם G כפר סבא ובמתחם G בראשל"צ ייערך פסטיבל "כחול לבן" לרגל חג החנוכה. הפסטיבל בכפר סבא יכלול סדנת עיצוב בלונים של מגן דוד או סביבון; מתחם יצירה DIY - בו הילדים יעצבו חנוכייה מעץ, יעצבו סביבון ויכינו עששית; מתחם מתנות לחיילי צה"ל - שבו הילדים יכינו גלויות וצמידים מקושטים לחיילים, ויצרפו אותם לשקית ממתקים. בראשלצ: "מאירים את חג החנוכה" - פעילות כחול-לבן למשפחות וילדים בארבעה מתחמים שונים: מתחם להכנת בובות חיבוק, מתחם יצירה לסמלי החג, מתחם הכנת מתנות לחברים חיילים ומפונים, וקיר ברכות לחיילים. ב-11 לדצמבר, הדלקת נרות חגיגית פוד טראק של אור שפיץ.
מתי: 14-10 בדצמבר
איפה: מתחמי G בכפר סבא (12-10 בדצמבר) וראשל"צ (14-11 בדצמבר)
לפרטים: ראשל"צ וכפר סבא

יום טרמפולינות ארצי עם המעגל של ג'רמי
עמותת המעגל של ג'רמי, התומכת בילדים ובני נוער צעירים שחיים וגדלים במשפחות המתמודדות עם מחלת הסרטן, חוגגת את חג החנוכה עם קהילת הילדים והנוער בשלושה פארקי טרמפולינות ברחבי הארץ. האירועים כוללים קבלת פנים למשתתפים, פעילויות באופן חופשי וכיבוד. הסעות יתואמו בהתאם לצורך.
מתי: 15 בדצמבר בין השעות 09:45-12:30
כמה: חינם אך נדרשת הרשמה מראש
איפה: 2jump פארק טרמפולינות ואטרקציות - מודיעין (רחוב המלאכות 12), כפר סבא (אנגל 78 השכונה הירוקה), חיפה (הקיטור 25, מתחם חוצות המפרץ בנין 7)
לפרטים: באתר

הטרולים מגיעים לקניוני עופר
קבוצת קניוני עופר יוצאת בפעילות 'טרולים 3 - הקול הטוב' המיועדת לכל המשפחה. הפעילות תיערך במהלך חופשת חנוכה ב-7 קניונים ברחבי הארץ ותתקיים בשיתוף פעולה עם הסרט החדש 'טרולים 3 - הקול טוב'. במסגרת הפעילות יפתחו בקניונים מתחמי טרולים מקוריים ומעוצבים, שיכללו מגוון רחב של פעילויות ואירועים לכל המשפחה: פינות יצירה, קיר צילום עם דמויות הסרט, פינות איפור, הכנת קשת שיער בהשראת הטרולים ועוד.
מתי: 10-12 בדצמבר, בשעות 14-11, 19-16
כמה: חינם
איפה: הקניון הגדול פתח תקווה, גרנד קניון חיפה, קריון, בילו סנטר, רחובות, קניון השרון נתניה וגרנד קניון באר שבע

חנוכה עם רשות העתיקות
רשות העתיקות מזמינה את הציבור לחזור בזמן יחד עם הארכיאולוגים, אל מנהגי חג האורות הקדום וסמליו, במגוון סיורים, הרצאות וסדנאות לכל המשפחה ברחבי הארץ. בין הפעילויות: סדנאות ""גלגולו של אור - מנר השמן הקדום ועד האור בתחנה" באתר רכבת העמק בכפר יהושע, כנס "בימים ההם בזמן הזה -החשמונאים באים", סיור בקריה הלאומית לארכיאולוגיה בירושלים, יום פתוח לקהל הרחב בחפירה ארכיאולוגית בדימונה, ועוד.
מתי: 15-10 בדצמבר
כמה: רוב הפעילויות בחינם
לפרטים https://www.facebook.com/AntiquitiesIL

צפון

"הסופגטרון" של תיאטרון חיפה
תיאטרון חיפה ממשיך בעשיה, עם אירועי חנוכה שיציעו תרבות איכותית לכל המשפחה של מיטב תיאטרוני הילדים בישראל. הסופגטרון יתקיים במהלך חופשת חג החנוכה - ארבעה ימים של חוויית תיאטרון קסומה ומרגשת לילדים והפוגה מעודדת ונעימה להורים.
מתי: 14-11 בדצמבר
כמה: מחיר לכרטיס: 55 ש"ח. למפוני העוטף, הדרום והצפון - ללא עלות.
איפה: תיאטרון חיפה
לפרטים: https://did.li/Pvsrl

פסטיבל SHOW בחנוכה
מסיבת פול מון צבעונית, מופעים, הצגות, קרקס - בכל יום מופע אחר. בין המופעים, המופע של שמבוקי - מופע קרקס בידורי לכל המשפחה. יוצבו מתחמי יצירה בהשראת חג החנוכה, עמדת איפור מקצועית, מופע קסמים על חושי, סדנת אפייה סופגניות, סדנת שפים צעירה, קרקס "נו פרובלם". המופע של מתן הגדול - מופע ליצנות וקרקס המשלב אופניים, בועות, בלונים בכל הגדלים. יסגור את הפסטיבל המופע של דני מרטין - אמן הקרקס המשלב להטוטים מעולם הג'אגלינג.
מתי: 14-7 בדצמבר, 17:30
כמה: חינם
איפה: קניון שער הצפון, קריית אתא
לפרטים: www.shaar-hatsafon.co.il

חגיגאדא במוזיאון ינקו דאדא
פעילות במעבדאדא - מרחב יצירה חווייתי וכן סדנת רצף ברוח החג. ב-12.12 תתקיים סדנה "לראות את האור" עם טליה רויטמן, ב-13.12 תתארח הצגת תאטרון ינשוף של שושנה יערי "הסופגניות של סבתא", ב-14.12 תתארח הצגת תאטרון ינשוף של שושנה יערי, על פי ספרו של דויד גרוסמן, "איתמר מטייל על הקירות".
מתי: 14-12 בדצמבר, 11:00-14:00
כמה: החל מ-28 שקלים למבוגר; הנחות לאזרחים ותיקים, ילדים, חיילים
איפה: מוזיאון ינקו-דאדא, כפר האמנים עין הוד
לפרטים: באתר

נגיעות של אור בזכרון יעקב
המועצה המקומית זכרון יעקב ועמותת גדעונים מזמינים אתכם להפוגה קצרה בזכרון יעקב הקסומה.
בימי החנוכה תוכלו להנות משפע פעילות הכוללת סיורים מודרכים ומומחזים, טיולים בטבע, סיורי עששיות, הדלקת נרות באתרים מיוחדים, שעת סיפור ועוד.
מתי: 15-10 בדצמבר
כמה: 15 ש"ח לאדם. חינם למפוני קו העימות ולתושבי זכרון יעקב
איפה: ברחבי זכרון יעקב. הסיורים מתקיימים לאורך כל החג
לפרטים: visit-zichronyaakov.co.il/aviv בעמותת התיירות גדעונים 052-4342080

פסטיבל "אורות ואש" במתחם מול החוף וילג'
אמני רחוב צבעוניים וססגוניים המחופשים בתפאורות ותאורות לד, יעשו הופעות רחוב שיצבעו את המדרחוב בצבעים ובאווירה מדהימה. לצדם, יופיעו רקדנים ולהטוטני אש, אשר ירקדו עם מגוון אביזרים בוערים ויבצעו פעולות מרהיבות ומסוכנות.
מתי: 11-12 בדצמבר בשעות 16:30-20:30
כמה: חינם
איפה: מתחם מול החוף וילג', חדרה

חוויה מדעית במדעטק
מופע הדגמות "באנו חושך לגרש", המגלה את תכונותיו המפתיעות של האור והאש, יצירה זוהרת עם ציור על קירות בעזרת פנסי U.V, סדנאות מיוחדות, ציור על שולחן חול וצפייה בגבישים המפתיעים באמצעות טלסקופ. בנוסף, התערוכה החדשה "נוסעים בזרם" בשיתוף יונדאי, במרכזה רכב חשמלי תלוי הפוך, המציע מבט ייחודי על חלקיו הפנימיים, לצד עמדות אינטראקטיביות, סימולטור נהיגה וטיים ליין המציג את הקשר ההדוק בין חברה, סביבה, תחבורה ואנרגיה.
מתי: 16-9 בדצמבר בשעות 16:30-20:30
כמה: 65 שקלים לכרטיס בלבד, עד גיל 5 חינם. למפונים חינם
איפה: מדעטק, חיפה
לפרטים https://www.madatech.org.il/hanukkah-2023

מדרחוב זכרון יעקב. שלי גנדל,
מגוון סיורים בתשלום עממי. זכרון יעקב/שלי גנדל

מרכז

מחזמר "הקוסם" ברחובות
מחזמר "הקוסם" חוגג 30 שנה מאז שעלה לראשונה על הבמות. הפקה מרהיבה של שחקני בימת הנוער ברחובות שמספר את סיפור הקוסם מארץ עוץ ומסעה של דורותי והכלב טוטו עם איש הפח, האריה הפחדן והדחליל.
מתי: 9-15.12
כמה: 20 שקלים (לילד/מבוגר). מופע בחינם לילדי העוטף
איפה: בית העם רחובות, רחוב יעקב 48
לפרטים והרשמה: באתר

פעילויות חנוכה בניחוח ציוני
האטרקציה "טסים על meex שרונים" מציעה להורים וילדים לבילוי במדינות המעניינות בעולם מבלי להחתים דרכון. באטרקציה הייחודית דימו 8 חללים בשטח מצטבר של כ-1,000מ"ר למדינות שונות בעולם. פעילות נוספת לרגל החג: "meex sweet factory" - מפעל הסופגניות של ילדי meex שרונים למען חיילי צה"ל. מתחם ייחודי שהוקם ומדמה מפעל סופגניות מזמין את ילדי ישראל להרגיש עובדי מפעל ליום אחד.
מתי: 10-15.12
כמה: 49 שקלים, הורה אחד חינם
איפה: הרקון 2 הוד השרון
לפרטים והרשמה: באתר

חנוכה במוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס
המוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס יקיים פעילויות לילדים ולכל המשפחה במהלך חנוכה וחודש דצמבר. בין הפעילויות המתוכננות: המאייר דני קרמן והסופר אפרים סידון ידגימו ויספרו על מאחורי הקלעים בתהליך היצירה של ספרי ילדים, סדנת פרצופים לחנוכה בהנחיית היוצרת איוי פרידל, סדנת קומיקס בהנחיית היוצרת הילה נועם, סדנת משחקי הומור מאויר בהשראת דני קרמן וסדנת קומיקס למתחילים.
מתי: מועדים שונים בחנוכה
כמה: בהתאם לפעילות
איפה: המוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס: רחוב ויצמן 61 , חולון
לפרטים: https://cartoon.org.il/

חנוכה במוזיאון הילדים הישראלי
מוזיאון הילדים הישראלי בחולון מציע יחד עם חמ"ל האיור, פעילויות מיוחדות העוסקות בגבורה ואור, תערוכת איורים, וסדנאות יצירה ייחודיות/ פעילויות האיורים יתקיימו לצד המסלולים, הפעילויות וההרפתקאות האהובות והמוכרות במוזיאון הילדים הישראלי: 'טיול עם ינשול', 'בעקבות הפרפרים', 'איפה מיש', 'הביטלס - מסע הקסם המסתורי', תערוכת 'הזמנה לשקט', תערוכת 'דיאלוג עם הזמן', תערוכת 'דיאלוג בחשיכה' ומגוון פעילויות שונות לילדים ולכל המשפחה.
מתי: 14-11 בדצמבר
כמה: 68 שקלים
איפה: מוזיאון הילדים הישראלי, חולון
לפרטים ורכישה: אתר המוזיאון

מחליקים מחושך לאור
במהלך החג יתקיימו מדי יום הופעות החלקה אמנותית. ימים ראשון עד חמישי תתקיימנה הופעות החלקה אומנותית בשעה 13.00, ביום שבת ההופעה תתקיים בשעה 12.30. החלקה החל מגיל 5 .
מתי: 15-8 בדצמבר
כמה: 75 שקלים ל-45 דקות - הטבות דרך ארגונים וחברות אשראי
איפה: רחוב מפרץ שלמה 1, פארק פרס, חולון
לפרטים: https://icepeaks.co.il/holon/

חנוכה בתיאטרון המדיטק
תיאטרון המדיטק בחולון חוזר לפעילות מלאה בחג החנוכה ויציג את מיטב הצגות האיכות: הפקות חדשות ומוצלחות שעלו לאחרונה לצד קלאסיקות אהובות: בת הים הקטנה, הדבורה מאיה, שלושת המוסקטרים ועוד.
מתי: 16-9 בדצמבר
כמה: מחיר כרטיס להצגה מוזל לאור התקופה - 55 ש"ח (50-45 ש"ח למנויים וועדים)
איפה: תיאטרון המדיטק, חולון
לפרטים: https://mediatheque-theater.org.il/

מפעל דונאטס ומעות חנוכה משוקולד
פסטיבל חנוכה עם כל מנהגי החג האותנטיים: חוויה ייחודית של הכנת דונאטסים. עם מגוון רחב של טעמים וצבעים, וממרחים מיוחדים וסוכריות צבעוניות. מתחם יצירת סביבון, כאשר למי שירצה יהיה ניתן לתרום לחיילים. מתחם מעות חנוכה: יצירת מארזי מעות חנוכה משוקולד, מעוצבים בקישוטים חגיגיים, מתחם ייחודי לפיסול כדי שמן מחימר.
מתי: 11-13 בדצמבר, בשעות 12:00-18:00,
כמה: חינם
איפה: בקניון עיר ימים, נתניה

מסע חנוכה אינטראקטיבי
הילדים ייהנו ממגוון פעילויות שמתאימות לכל המשפחה החל ממתחם האפייה בו הילדים ייהנו מהכנת סופגניות בצורות מגוונות, דונאטס מקושטים, ולביבות. יוקם מתחם אומנות בהם ייצרו נרות צבעוניים, חנוכיות עץ, עששיות מיוחדות, מנורות ריקועי חמרן, וריקוע מטבעות חמרן. מתחם בו יכינו מטבעות שוקולד. במתחם חורפי יעצבו הילדים צעיפים, כובעי צמר חמים, בקבוקוני שלג, וגרבי חורף מעוצבים.
מתי: 10-13 בדצמבר, 11:00-14:00 ו-16:00-19:00.
כמה: חינם
איפה: קניון שבעת הכוכבים בהרצליה

פסטיבל מתנפחים חגיגי לכבוד חנוכה
פסטיבל "מתנפחים ידידותיים" יכלול מגוון רחב של אטרקציות החל במתנפחים, דרך מתחם נדנדות, מתחם קארטינג, אזור יריד נושא פרסים. בנוסף, מגוון עמדות: קליעה למטרה, הפל פחית, השחל חישוק ועוד, כולל פרסים שווים במיוחד.
מתי: 10-13 בדצמבר, 12:00-17:00
איפה: קניון באר יעקב

נתניה של אור וגבורה
הפנינג חנוכה מדליק בכיכר העצמאות. מ-18:00 הדלקת נרות בחנוכיית הענק ע"י חב"ד נתניה וחלוקת סופגניות. חמישי 7.12- 18:30 ערב הוקרה לכוחות הביטחון וההצלה משטרת נתניה, כבאות והצלה, מד"א ועוד במפגן כוח מרשים מלווה בתזמורת משטרת ישראל. מוצ"ש 9.12 - 18:30 שרים בכיף עם חגית. ראשון 10.12 - 18:00-16:00 יוצרים עם רשות העתיקות: מנורה מפסיפס, קסם מטבעות החשמונאים, צביעת כדים, נרות חרס. 17:00 הצגה מוסיקלית וצבעונית "ליה שומרת היער". שני 11.12 - 17:00 מיצגי אור, אש ואקרובטיקה עם פירומניה, 19:00 השקת המיצג האורקולי החדש במזרקת המים. שלישי 14.12 - 19:00-17:00 מצטלמים עם המכבים מיצגים ופסלים חיים של גיבורי חנוכה. רביעי 13.12 - שרים ישראלי עם האמן והיוצר יוני רועה וכוכבי ביה"ס למוסיקה סיטאר. חמישי 14.12 - 19:00-16:00 בונים את ישראל מאבני לגו ענקיות: דגל ישראל, חנוכיית ענק ועוד.
כמה: חינם
איפה: בכיכר העצמאות, נתניה

חנוכה במוזיאון פתח תקווה לאמנות
סדנאות "באנו חושך לגרש": פנס הקסם - מתוך החושך מופעים יצורי לילה קסומים, יצורי דמיון ופלא, צבעוניים. בעזרת פנס קסם נאיר אותם ונגלה את יופיים. פעילות מותאמת למשפחה 3+ בשימוש בריסטול שחור וציור על שקפים והדבקה. כתב סתרים - סדנה שבה כל ילד ממציא כתב סודי, שפת סימנים ייחודית בהשראת כתבים עתיקים על מצע נחושת, קמע של אור וחומר לגירוש החושך.
פעילות מותאמת למשפחה 4+.
מתי: 13 בדצמבר בין השעות 16:00-18:00
כמה: לילד 20 שקלים | מחיר למבוגר מלווה כרטיס כניסה למוזיאון ראשונים
לפרטים וכרטיסים: https://bit.ly/3maxsFk

פסטיבל במזרח ה-8 בלוד
עשרות אמנים ישתתפו במגוון רחב של מופעים מוזיקליים מרגשים לכל המשפחה, מחול, סדנאות יצירה וכן הקרנת סרטי קולנוע, שיחגגו את החיבור לשורשים ובין הדורות ויציעו ליהנות מסגנונות שונים של מוזיקה מנחמת ותרבות שתרחיב ותחמם את הלב. בין האומנים: חיים אוליאל, יורם חזן, גלית גיאת, מארק אליהו, מעיין ליניק, לאה שבת, יאיר צברי, יגל הרוש, פרופסור מאיר בוזגלו, נטלי דביר ואומנים והרכבים מקומיים.
מתי: 11-13 בדצמבר
כמה: עד 30 שקלים לכרטיס
איפה: מוקדי התרבות המרכזיים ברחבי העיר לוד

אור וגבורה ביער האילנות
נטייל ביער בחשיכה לאור עששיות. נחוש ונלמד על חיי הלילה ביער (האם ער הוא, או שמא הולך לישון), נשמע סיפורי גבורה, נתרגש מאגדות וצ'יזבטים מרתקים אשר יילוו אותנו לאורך המסלול. נשמע על היער, פיתוחו וחשיבות השמירה על יער נקי. נכיר את קק"ל ופעולותיה למניעת אש. נדליק נרות חנוכה ונקנח בתה צמחים טעים וחמים. משך הטיול כשעתיים וחצי.
מתי: 10, 12 בדצמבר 16:45, 13 ו-14 בדצמבר 15:00-10:00.
כמה: חינם
איפה: יער אילנות
לפרטים: מותנה בהרשמה מראש ב"קו ליער" בטלפון: 1-800-350-550, או באתר

כולנו אור איתן - סיורי חנוכיות
סיורי חנוכיות ייחודיים ומעצימים: נפסע בסמטאותיה הקסומות של נחלאות בירושלים, לאורן של החנוכיות המוצבות בפתחי הבתים. נצלול לסיפורם של השכונות, עברם העשיר וקסמם בהווה. סיור אחר ייערך בבני ברק. בין אור החנוכיות ברחובות העיר, נגלה את העולם החרדי, זרמי החסידות ומנהגי החג. הסיורים ילוו בנגנים ושחקנים באווירת החג, הדלקת נרות בבית משפחה בעיר, סופגניות ועוד.
מתי: 12 ו-14 בדצמבר בירושלים, 17:30-21:00. 14 בדצמבר בבני ברק, 16:30-21:00
כמה: חינם
איפה: בני ברק וירושלים
לפרטים: מותנה בהרשמה מראש במייל kehilah@kkl.org.il

מרכז דידה הרצליה חוגג חנוכה
המרכז יארח במהלך ימי החנוכה שלל הצגות, מופעים, סדנאות ופעילויות המתאימות לכל הגילאים ומאפשרות לילדים ולהורים ליהנות מאווירת החג ומהפוגה חשובה משלל האירועים החדשותיים שמסביב. בין היתר, יעלה מרכז דידה הצגת בכורה חדשה, הקומדיה המוזיקלית "מגע הזהב של המלך מידאס", ובנוסף, ייערכו במרכז שלל הצגות ילדים המותאמות לטווח גילאים רחב, וכן ימי סדנאות בתחום התיאטרון, הקומדיה והקרקס.
מתי: במהלך החג
כמה: חינם
איפה: מרכז דידה, הרצליה
לפרטים: להזמנת כרטיסים לכל האירועים

ימים של אור במרכז המבקרים של מקוה ישראל
ביום שלישי: הצגה 'הגינה של יעלי' מאת תאטרון אספקלריא (לגילי 4-9). הצגה מרתקת על ערך החברות, שמירה על איכות הסביבה ומודעות לטבע. ביום רביעי מופע 'צלילים מחצר הגרוטאות'. מופע מוזיקלי המפגיש מוזיקה עם נושא המחזור ושמירה על הסביבה. במופע גיל ינגן על כלי נגינה ייחודיים העשויים מחומרים בשימוש חוזר ויכלול סדנה להכנת כלי נגינה אישי מחומרים פשוטים.
מתי: 13-12 בדצמבר, 10:00
כמה: חינם
איפה: מקוה ישראל
לפרטים והרשמה: להצגה, למופע

חנוכה בקניון עיר ימים בנתניה. מאי סביר,
חנוכה בקניון עיר ימים בנתניה/מאי סביר

תל אביב

נונפיניטו: סיור בגלריית ארטפורט
סיור בתערוכה נונפיניטו 2023, עם אוצרת התערוכה ורדית גרוס וחלק מהאמנים המשתתפים. זוהי תערוכת הסיום של אמני תכנית הרזידנסי של גלריית ארטפורט, המציגה פרויקטים ורעיונות חדשים שצמחו בשתי קומות הסטודיואים של ארטפורט במהלך השנה האחרונה.
מתי: 15 בדצמבר, 12:00
כמה: חינם
איפה: ארטפורט, רחוב העמל 8, תל אביב
לפרטים: https://www.artport.art/event/exhibition-tours

אור עולה בכיכר ביאליק - הדלקת נר ראשון בכיכר
מוזמנים לחגוג הדלקת נר ראשון של חנוכה בכיכר ביאליק בתל אביב. האירוע מותאם לילדים ולמבוגרים. בתוכנית: "חנוכיית הכיכר", מיצב אור של האמן אריאל קוצר - יצירה בשיתוף הקהילה, "שחקו" - מתחם משחקייה ויצירה מעורר חשיבה יצירתית, טקס גילוי אור בהובלת מור שמעוני ובליווי המוזיקאי סאן טיילור, מקהלת מעיין, בניצוחה של נעמה נצרתי גורדון.
מתי: 7 בדצמבר, 19:00-17:00
כמה: חינם
איפה: כיכר ביאליק, תל אביב
לפרטים: באתר

סטודיו פתוח לילדים ומבוגרים בבית ליבלינג
בית ליבלינג בתל אביב מציע סטודיו פתוח לילדים לחנוכה - "שיווי משקל ופסלי אור וצל": שעתיים של יצירה במרחב פתוח לעשייה המציע את היצירה ככלי שבאמצעותו אפשר לחקור, ללמוד ולחוות את העולם. מגיל 6. בנוסף, תיערך פעילות יצירה גם למבוגרים (במועדים שונים, ללא תשלום).
מתי: 14-10 בדצמבר, 12:00-10:00
כמה: 50 ש"ח לילד
איפה: בית ליבלינג, רח' אידלסון 29, תל אביב
לפרטים: https://www.schoolofthecity.org

אור וצל במוזיאון ארץ-ישראל
מוזיאון ארץ ישראל בתל אביב מציג שלל פעילויות לכבוד חג חנוכה. בין הפעילויות: פעילות אינטראקטיבית בתערוכה "צלם-שען", תיאטרון צלליות במופע מוזיקלי עם היוצרת טל בן-בינה, צלמניית מוז"א, הקרנות סרטים בפלנטריום, סיורים מודרכים בתערוכת עדות מקומית ועוד.
מתי: 16-11 בדצמבר
כמה: בהתאם לפעילות
איפה: מוזיאון ארץ-ישראל, תל אביב
לפרטים: https://www.eretzmuseum.org.il/

מופעים מיוחדים לילדים באופרה הישראלית
האופרה הישראלית מזמינה את הילדים וההורים במהלך חג החנוכה להפקות קסומות לכל המשפחה: "אליסה בארץ הפלאות" מאת דוד זבה ובבימויו של גדי שכטר (11.12) ו"מה עושות האיילות?" בניהולו המוזיקלי של ערן זהבי ובבימויה של שירית לי וייס (14.12). מגיל 4 ולכל המשפחה.
מתי: 11 ו-14 בדצמבר, 10:00
כמה: 70 ש"ח לכרטיס
איפה: האופרה הישראלית, תל אביב
לפרטים: https://tickets.israel-opera.co.il/categories/children

חנוכה בנמל תל אביב
נמל תל אביב מזמין את המשפחות לבלות עם הילדים בשבוע החנוכה, להשתתף בסדנאות ציור ואיור של אלמנטים הקשורים לחג, לשחק יחדיו במשחקי קופסא ובסביבונים הפזורים בפינות זולה
ולהצטרף לתרגולי מדיטציה בהדרכת מורות בכירות מ"אלהיוגה", ללא עלות.
מתי: שבוע חנוכה (סדנאות ציור בראשון שלישי בין השעות 15:00-17:00 ובשישי ב-14:00
מדיטציה בשני, רביעי וחמישי 16:00-16:45. פינות זולה עם משחקי קופסא מידי יום בין השעות 13:00-19:00 ובשישי 10:00-17:00).
כמה: בחינם על בסיס מקום פנוי, מס' המקומות מוגבל
איפה: מדרגות הטריבונה מול המנוף במעגנה, סמוך למבנה 9, נמל תל אביב
לפרטים נוספים: באתר נמל תל אביב

חנוכה במוזיאון העם היהודי
פעילות אקטואלית ומעשירה למשפחות עם ילדים 'כולנו אור איתן' המאירה את תכונות הגיבורים והגיבורות הטמונים בכל אחת ואחד. הפעילות תתמקד בגלריית 'גיבורים' במוזיאון המציגה מגוון רחב של גיבורי העל שלנו, אישים ונשים יהודים.יות פורצי דרך בדרך אינטראקטיבית וחווייתית הכוללת בין השאר את ההזדמנות להכיר את אלברט איינשטיין מקרוב, היכולת לשחות כמו מרץ ספיץ, לשחזר באולפן את הכרזת העצמאות והאפשרות לעצב כמו דונה קארן.
מתי: 14-10 בדצמבר, שעות 10:00-17:00
כמה: 52 שקלים. כרטיסים מוזלים בוועדים ומועדונים. הכניסה למפוני הדרום והצפון ואנשי כוחות הבטחון ללא תשלום
איפה: אנו - מוזיאון העם היהודי, קמפוס אוניברסיטת תל אביב
לפרטים: Anumuseum.org.il/he

קונצרט חנוכה לילדים
הפילהרמונית הישראלית תקיים קונצרט חנוכה מיוחד לילדים של הקוסם מארץ עוץ. מזמינים אתכם להצטרף אלינו, בנר רביעי של חנוכה, לקונצרט מיוחד המשלב סיפור אהוב עם מוזיקה נהדרת. בסיום הקונצרט נאכל סופגניות ונחלק הפתעות לילדים. בקונצרט יבוצעו יצירות מאת דיקא, מוסורגסקי, ג'ון ויליאמס ועוד. מנצח הקונצרט הוא גיא פדר, השחקנים הם שי המבר ובן פרי, בהשתתפות רקדניות ממגמת המחול בקמפוס אריסון לאמנויות, תל אביב.
מתי: 10 בדצמבר בשעות 13:30 ו-11:00 (בשעה 11:00 מספר המקומות מוגבל).
כמה: 65 לילד, 130 למבוגר. משפחות שפונו מדרום וצפון הארץ מוזמנות לקונצרט חינם בהרשמה מראש בטלפון 3766*.
איפה: היכל התרבות בתל אביב

הצגות חנוכה של תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער
מה בתוכנית: תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער חוזר לפעילות עם 28 הצגות לכל הגילים לאורך ארבעה ימים ובארבעה מקומות שונים במהלך חנוכה - מוזיאון ארץ ישראל, מוזיאון תל אביב לאמנות, בית החייל והתיאטרון הקאמרי. בין ההצגות שיעלו בחנוכה - "כראמל", "פטר והזאב", "פיטר פן", "טרופותי", "היפה והחיה", "עלי באבא וארבעים השודדים", "מחסן השטוזים של דתיה" ועוד.
מתי: 13-16 בדצמבר
כמה: 40-95 שקלים, הנחות למחזיקי דיגיתל
איפה: מוזיאון ארץ ישראל, מוזיאון ת"א לאמנות, בית החייל תל אביב, התיאטרון הקאמרי תל אביב
לפרטים ורכישה באתר: https://www.porat-theater.co.il/

חנוכה בצל מלחמת "חרבות ברזל"
עיריית תל אביב- יפו תקיים את חג החנוכה בשלל אירועים במרחב הציבורי. בין האירועים: הדלקות נרות ברחבי העיר, כולל למשפחות המפונים, הופעות והצגות לילדות ולילדים, תליית באנרים מוארים במרפסות, טקס הוקרה למתנדבים ולמתנדבות בתקופת המלחמה, טורניר כדורשת נשים מקבוצות העיר ומפונות ועוד. בנוסף יתקיימו כמדי שנה גם אירועי "מאירים את יפו" הכוללים הצבת חנוכייה גדולה מעץ בכניסה ליפו מהטיילת ושתי חנוכיות נוספות בכיכר השעון ובכיכר הבעל שם טוב, סביבוני ענק מוארים וצבעוניים בכיכר דניאל שבשדרות ירושלים סביבם כבר משחקים ילדות וילדים ממשפחות המפונים ומיפו מדי ערב.
מתי: במהלך החג
כמה: חינם
איפה: כיכר רבין, כיכר התרבות, כיכר השעון, נמל יפו ובמרכזים הקהילתיים ברחבי העיר
לפרטים ומידע: https://bit.ly/3EH80zl

מפיצים אור דרך החדשנות הישראלית
גם בימים אלו ולקראת חג החנוכה, במרכז פרס לשלום ולחדשנות מזמינים את הציבור להפוגה וביקור במרכז החדשנות של ישראל, המציג באופן חדשני וייחודי את דרכה של ישראל והפיתוחים החשובים המאפיינים אותה, מכיפת ברזל ועד WAZE. במרכז חשבו רבות כיצד ניתן לסייע ולהקל במעט במצב המורכב, ועל כן החליטו לפתוח לציבור את מרכז המבקרים. בנוסף, במרכז יצרו פעילות נוספת המותאמת לימים אלו: 'קופסת בריחה - אתגר החדשנות הישראלית', שכולל פתרון חידות ומשימות המבוססות על החדשנות והמידע הנרכש בסיור, תוך עבודת צוות ויצירתיות.
מתי: במהלך החג 09:00-18:00, ימי שישי - 09:00-14:00. בהרשמה מראש
כמה: מחיר משתנה בהתאם למספר האנשים, חינם לתושבי הצפון והדרום שפונו
איפה: מרכז פרס לשלום ולחדשנות בת"א-יפו
לפרטים נוספים: https://bit.ly/47QofqD

חנוכה בסינמטק תל אביב
גם השנה סינמטק תל אביב יקיים בחנוכה את פסטיבל תל אביב הבינלאומי ה-19 לסרטי ילדים וילדות של סינמטק תל אביב, לטובת הילדות והילדים. הפסטיבל יביא למסך את מיטב סרטי הילדים מהארץ ומהעולם. התוכנית העשירה תתן דגש השנה על הנושא "סרטים בעקבות ספרים" ושלל הקרנות וסדנאות יתקיימו בנושא. הפסטיבל מתאים לילדים במגוון גילים החל מגיל שנתיים ולכל המשפחה. לצד מבחר גדול של סרטי קולנוע יתקיימו גם שלל אירועים נוספים כמו - סדרות בהקרנות טרום בכורה חגיגיות של 'כאן חינוכית'; הקרנות רגישות בשיתוף עם עמותת מקומות שמורים; הצגות; מפגשי אמן; סדנאות; הקרנות סרטים באונליין; קורסים; חידונים ועוד שלל פעילויות.
מתי: 13-16 בדצמבר
כמה: 30 שקלים לסרטים וכיתות אומן ו- 40 שקלים להצגות ולסדנאות. מחיר סרטים אונליין 20 שקלים, הטבות למחזיקי דיגיתל. חינם למשפחות מפונות.
איפה: סינמטק תל אביב
לפרטים נוספים: אתר סינמטק תל אביב

דיזנגוף סנטר מארח את תיאטרון אורנה פורת
דיזנגוף סנטר ותיאטרון אורנה פורת יעלו הצגות איכות לילדים ולנוער, שגם ההורים ייהנו מהן. השחקנים המוכשרים יציגו את ההצגות האהובות שלהם 3 פעמים ביום במהלך חופשת חנוכה. בנוסף מדי יום בשעה 16:30 הילדים וההורים מוזמנים לטקס הדלקת נרות ולחלוקת סופגניות ברחבה המרכזית של הסנטר.
מתי: 10-14 בדצמבר, בין השעות 13:30-18:30
כמה: חינם
איפה: דיזנגוף סנטר, מתחם הבוטיק (מרחב מוגן) בקומה 1-

אנו - מוזיאון העם היהודי. סטס קורינסקי,
אנו - מוזיאון העם היהודי/סטס קורינסקי

ירושלים והסביבה

סדנאות ופעילויות בבית הנסן
בית הנסן מזמין לסדנאות ופעילויות שמטרתם הפוגה דרך יצירה, תנועה ומלאכה, בצורה חופשית ומותאמת לכל הגילים. במסגרת פעילות למען תושבי ירושלים והמשפחות המפונות הנמצאות בירושלים בזמנים אלה, הוקמו במתחם בית הנסן מגוון מרחבים שיספקו פעילות פנאי לילדים, נוער ומבוגרים. במקום חדרי הקרנה, סלון גיימינג ועוד.
מתי: 15-12 בדצמבר, 18:00-13:00 (בשישי 13:00-10:00)
כמה: חינם
איפה: בית הנסן, רחוב גדליהו אלון 14, ירושלים
לפרטים: https://hansen.co.il/

החופש ליצור: חנוכה במוזיאון המדע
במוזיאון המדע חוגגים את חנוכה עם יריד ייצור דיגיטלי, בואו לשוטט בין דוכנים אינטראקטיביים המכילים מוצרים שיוצרו בטכנולוגיות דיגיטליות מגוונות. הדפסות תלת מימד, בגדים שנעשו במדפסות, מודל מדוייק של פסל של נפרטיטי כפי שהוא מוצג במוזיאון ברלין, חוסם עורקים שנשלח כקובץ לטובת חיילים אוקראינים, תוכלו להפוך נוזל למוצק בלחיצת כפתור ולחתוך בלייזר פיאט בד שתעצבו בעצמכם ועוד. בנוסף, הדגמת אש לכל המשפחה עם שלל ניסויים מדעיים ומדליקים שיחברו בין אש לחומרים כימיים, סדנת בנייה של גליל קסם החושף מאילו תבעים מורכב האור, והדגמה של עשרת הדרכים לשכפול מפתח.
מתי: 8-15 בדצמבר
כמה: 45 שקלים, לתושבי היישובים המפונים חינם בהצגת תעודת זהות.
איפה: מוזיאון המדע ירושלים

חנוכה של אור במוזיאון ישראל
מוזיאון ישראל מזמין אתכם לפעילות לכל המשפחה בעקבות החנוכה - סיורים באגף לארכאולוגיה, בתצוגת החנוכיות הנדירות שלנו וביצירות האמנות ברחבי המוזיאון. ובאגף הנוער: סיפורי אור וחושך - שעת סיפור וסדנאות. בין הסיורים: היוונים באים! סיור באגף לארכאולוגיה, חלונות של אור: סיור בתצוגת החנוכיות, אמנות האור: סיור חנוכה באגף לאמנויות, חג וחגיגה במשתה: סיור בתערוכה "המשתה".
מתי: 11, 12 ו-14 בדצמבר
כמה: בתשלום, חינם למשפחות המפונים
איפה: מוזיאון ישראל, דרך רופין 11, ירושלים
לפרטים והרשמה: אתר מוזיאון ישראל

חנוכה במוזיאון המוזיקה העברי ירושלים
מוזיאון המוזיקה העברי מזמין אתכם לחגוג את חג האורות בנגינה ובשירה: במהלך חג החנוכה יערכו במוזיאון סיורים מוזיקליים המותאמים לילדים והוריהם בשבעת חללי המוזיאון, במהלכם נכיר כלי נגינה ייחודיים ונתנסה בנגינה, בדגש על כלי הקשת שהם מיסוד האש. לאורך הסיור נכיר כלי קשת מכל התפוצות- המסנקו האתיופי, הגוסלה הבלקני, הקמנצ'ה הפרסי ועוד, בכל תפוצה ננגן יחד שיר או פיוט ברוח חג החנוכה. לאחר הסיור האחרון במוזיאון, תתקיים הדלקת נרות חגיגית בכיכר המוזיקה ויחולקו סופגניות.
מתי: 7-15 בדצמבר
כמה: 30-60 שקלים. חינם למשפחות המפונים
איפה: מוזיאון המוזיקה העברי ירושלים
לפרטים:02-5406505 ובאתר המוזיאון

15 אטרקציות בחנוכה ב-Magic Kass
Magic Kass, פארק השעשועים המקורה הממוקם במישור אדומים, מזמין את לבלות בפארק בחג החנוכה. המבקרים ייהנו מ-15 אטרקציות ומופע אשליות במחיר של כרטיס אחד ושימוש במתקני הפארק ללא הגבלה. בין האטרקציות: מתקני אקסטרים ייחודיים כגון, Looper, Sky Tower, Air Race וה-Discovery 360 לצד בראשית, רכבת הרים חיצונית בגובה של למעלה מ-20 מטר, פיראטוס (mini ship), ספיידר (mini swing) וזאת לצד משחקי ארקייד, חדרי גיימינג וג'ימבורי.
מתי: 14-10 בדצמבר, 19:00-11:00
כמה: 125 ש"ח בקופות, 99 ש"ח במכירה מוקדמת באתר עד גמר המלאי
איפה: Magic Kass, הדקלה 6, מעלה אדומים
לפרטים: https://magic-kass.co.il/

חנוכה מואר במתחם העיצוב DCITY
פסטיבל אורות עם עשרות מיצגי אור, מגוון פעילויות לילדים ומבוגרים, חנוכייה ענקית והדלקת נרות מידי ערב עם תפילה להשבת החטופים ולשלום כוחות הבטחון. אפשרויות בילוי נוספות הן מתחם ה-Djump הייחודי לילדים. מתחם מרהיב של 3,000 מ''ר, מקורה וממוזג עם ג'ימבורי ענק, קירות טיפוס ועוד. מתחם הסנוקר הגדול שנפתח לאחרונה מהווה חוויה מהנה ומאתגרת.
מתי: 8-15 בדצמבר
כמה: חינם
איפה: מתחם DCITY, דרך ימית 10, מישור אדומים, פארק ישראל

בית מורשת משטרת ישראל
כמידי שנה באירוע חנוכה בבית מורשת משטרת ישראל יתקיימו מגוון פעילויות חוויתיות לילדים. בין הפעילויות - סיור עששיות במתווה אורות וגבורות, סיפורי גבורה המותאמים לחג ולעת הנוכחית, משחקים אינטראקטיביים לילדים, הדלקת נרות וחלקות סופגניות. שימו לב: הפעילות למשפחות המפונים בלבד.
מתי: יום שני 11.12 בין השעות 15:00-17:00
כמה: חינם
איפה: בית מורשת משטרת ישראל, בית שמש
לפרטים ויצירת קשר: https://www.policemuseum.org.il/he/

סודות ואורות מתחת לחומות במערה צדקיהו
חיזיון האורקולי החדש "סודות מתחת לחומות" - חזיון אורקולי יפיפה ומהפנט הלוקח אותנו למסע בזמן, אל תקופת בית ראשון, האגדות והמיתוסים של תקופת בית שני ואל עוד סודות רבים הקשורים במערה המסתורית. מערה צדקיהו הענקית בממדיה והמפתיעה בייחודה נחפרה מאז העת העתיקה בידי אדם לאורך כ-250 מטר עמוק מתחת לסמטאות השוקקות של העיר העתיקה. בחפירות במערה התגלו גם מטבעות מהתקופה החשמונאית, וההערכה כי המערה-מחצבה היתה בשימוש בתקופה החשמונאית.
מתי: 7, 10, 11, 12, 13, 14 בדצמבר, 12:00-15:00
איפה: מערת צדקיהו, ירושלים
לפרטים והזמנות: אתר Pami.co.il

חנוכה במגדל דוד מוזיאון ירושלים
משחק ניווט ומשימות במצודה ובגלריות וסיורי החנוכיות של מגדל דוד - "להאיר את העיר" סיורים חווייתיים למשפחות באווירה החגיגית של חנוכה, בין חנוכיות, גבורות, ניסים ונפלאות. הסיורים יתקיימו בנחלאות, בזכרון משה וברובע היהודי. כמו כן, המוזיאון מציע גם סיורי עששיות לכל המשפחה, בהם יגלו את סודות המצודה העתיקה בעקבות סיפור חנוכה. כולל חידון ומשחקים, הדלקת נרות משותפת וסופגניות.
מתי: במהלך ימי החנוכה 16:00-10:00
כמה: 65-20 שקלים
איפה: במגדל דוד מוזיאון ירושלים ובנקודות שונות בעיר
לפרטים: https://www.tod.org.il/ או בטלפון *2884

"פלאי ספרים" - חנוכה למשפחות בספרייה הלאומית
אירועים לילדים ומבוגרים: סיור "אורות ואוצרות" שיהיה בדגש על האדריכלות המרהיבה של משכן הספרייה ועל יצירות האומנות המוצגות ברחבי הבניין. ביקור בתערוכת 'אוצר מילים' שבה מוצגים ספרים וכתבי יד של אנשי רוח חשובים ביותר בתרבות היהודית והישראלית ובהם: עותק של התלמוד המודפס הראשון, כתבי יד של מיטב היוצרים, כמו עגנון, גרוסמן, נעמי שמר, חנה סנש ועוד. סיור חווייתי בספרייה, שיכלול את מיצג "חווית הספרייה" ולאחריו סדנאות "פלאי ספרים" - סדנת יצירה ובה הכנת "ספר פלא" וסדנת "הכי הכי" ובה היכרות עם הספרים הכי גדולים, הכי קטנים והכי מפתיעים.
מתי: 10-15 בדצמבר, בין השעות 9:00-18:00
כמה: 30 שקלים. הנחות לסטודנטים, גמלאים, אנשים עם מוגבלות ועוד. לתושבי עוטף עזה ויישובי גבול הצפון - חינם
איפה: הספרייה הלאומית, ירושלים
לפרטים: https://www.nli.org.il/he/visit/tours/hanukkah

חג של אור וגבורה במרכז מורשת בגין בירושלים
מרכז מורשת בגין בירושלים מזמין אתכם להגיע עם המשפחה בימי החנוכה וליהנות מסיורים תיאטרליים ומוזיקליים בנוף הירושלמי, לצעוד בעקבות גיבורים, לשיר את שירי החג האהובים, לשמוע על סיפורי הגבורה מימי החשמונאים ועד ימינו וליהנות מביקור חוויתי במוזיאון בגין בעקבות מסע חייו של ראש הממשלה השישי של מדינת ישראל.
מתי: 14-10 בדצמבר
כמה: החל מ-10 שקלים למשתתף. כל הפעילויות בהרשמה מראש
איפה: מרכז מורשת מנחם בגין רחוב ש.א נכון 6, ירושלים
לפרטים: https://bit.ly/3QT3B2t

מחפשים חשמונאים בגבעות מודיעין
טיול משפחתי מיוחד בו ננסה לגלות איפה באמת היו המכבים ממשפחת החשמונאים. נצלול להיסטוריה ונטייל במקומות בהם ככל הנראה ביקרו גם החשמונאים. הטיול משלב נסיעה ברכבים פרטיים וסיורים קצרים. משך הטיול שלוש וחצי שעות.
מתי: 11 בדצמבר בשעה 9:30
כמה: חינם
איפה: יער בן שמן והסביבה
לפרטים: מותנה בהרשמה מראש ב"קו ליער" בטלפון: 1-800-350-550, או באתר

חנוכה בבית אבי חי
בית אבי חי מזמין משפחות וילדיהם לקחת חלק בפעילויות ללא תשלום: לצפות בהצגה - אגדות הלבנה - הנמלה והצרצר או לשיר עם תזמורת אקוט שיציגו מופע מוזיקלי מקורי. משפחות וילדים מוזמנים להישאר לפעילות במרחב השמח, שם נכין אהילי אור, נשחק בתיאטרון צלליות ועוד. לגילי 5 ומעלה.
מתי: 10,11 ו-13 בדצמבר החל מ-14:00
כמה: חינם
איפה: בית אבי חי, רחוב המלך ג'ורג 44 ירושלים
לפרטים נוספים: ההשתתפות חופשית בהרשמה מראש באתר

חנוכה בגן החיות התנ"כי
האכלות והעשרות מודרכות במגוון התצוגות, כל יום החל מהשעה 10:00. הפעילויות מתקיימות, בין היתר, בתצוגת הפילות, השימפנזים, הפינגווינים, האורנג אוטנים, הג'ירפות ועוד. בכל יום החל מהשעה 11:00, בכל שעה עגולה, מתקיימת פעילות מודרכת ב"בבית-חי"- היכרות מקרוב עם בעלי חיים קטנים ומקסימים, ביניהם צבים, צ'ינצ'ילות, חרדונים ועוד.
מתי: 15-10 בדצמבר ושבת 16:30-09:00, שישי 15:00-09:00
כמה: ילד (מגיל 3) 52 שקלים, מבוגר 68 שקלים
איפה:
לפרטים נוספים והזמנה מראש: באתר

חנוכה באקווריום ישראל
פעילות ייחודית בכיתת הלימוד שם ניתן יהיה לצפות במדוזות צעירות ובבקיעת סרטנים קטנטנים בבינוקולר. בנוסף פעילות חוש מישוש. בחשיפה ראשונה- הצצה אל העבודות על שלד לוויתן המצוי, באורך 17 מטרים, שנחשף לפני כחצי שנה בחולות ניצנים וצפוי להתלות בשנה הקרובה באקווריום.
מתי: 15-10 בדצמבר ושבת 16:30-09:00, שישי 15:00-09:00
כמה: ילד (מגיל 3) 51 שקלים, מבוגר 62 שקלים
איפה:
לפרטים נוספים והזמנה מראש: באתר

מוזיאון המוזיקה העברי בירושלים. איתי נדב,
מוזיאון המוזיקה העברי בירושלים/איתי נדב

דרום

אקורד ניצחון
תחרות "פסנתר לתמיד" ה-15 תתקיים בימי חג החנוכה וצפויים לקחת בה חלק כ-100 פסנתרנים צעירי, בגילי 6-28. הקהל, קטנים וגדולים, מוזמן לבוא ולקחת חלק בהתרגשות, להאזין לכשרונות הצעירים, ולהיחשף לעולמו הקסום של הפסנתר. מטרת התחרות לחשוף, לקדם ולעודד כישרונות צעירים ומבטיחים בתחום הנגינה בפסנתר והיא מהווה נקודת ציון חשובה בדרכם המוסיקלית של פסנתרנים רבים.
מתי: 7-12 בדצמבר
כמה: חינם
איפה: מרכז מונארט, דרך ארץ 8 אשדוד
לפרטים: 08-8545135/9

חנוכה בצריף בן גוריון
חג החנוכה מסמל גבורה וניצחון של האור על החושך. בצריף בן-גוריון, יתקיימו סיורים מיוחדים שיעזרו להאיר את הסמלים המאחדים מביתו במדבר של ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל. בכל שעה עגולה, יוחשך צריף המגורים של פולה ודוד בן-גוריון והמבקרים בסיורים המודרכים יקבלו עששיות. באמצעות העששיות יוכלו להציץ ולהכיר את דמותו, אישיותו ואורח חייו של בן-גוריון. במהלך החג יתקיימו שעות ביקור "שקטות", למבקרים עם מוגבלות, מבוגרים וילדים, שדרושה להם סביבה שקטה.
מתי: 7 ו-14-10 בדצמבר, 15:00-10:00 בכל שעה עגולה
כמה: סיור העששיות אינו בתשלום
איפה: צריף בן גוריון, שדה בוקר
לפרטים: https://ben-gurion.co.il/

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully