וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבוד לישראל: מקום ראשון ושני בתחרות צילום בינ"ל בשימור טבע

עודכן לאחרונה: 30.11.2023 / 9:13

ארגון פקחי הטבע האירופי ערך לראשונה תחרות צילום למתנדבים הפועלים בארצם בשימור הטבע, ובשני המקומות הראשונים זכו צילומים מישראל. צוות השיפוט על התצלום המנצח: "תצלום גאוני שמציג רמות שונות של זמן ומרחב"

תחרות צילום פקחי רט"ג. דורון תלמי, רשות הטבע והגנים
מקום ראשון בתחרות. חוות ההדגרה בלילה, שממנה מגיחים אבקועים/רשות הטבע והגנים, דורון תלמי

לראשונה, ערך ארגון הפקחים האירופי (European Ranger Federation) את תחרות הצילום למתנדבים ומתנדבות הפועלים בארצם בשימור הטבע.

את המקום הראשון והשני בתחרות, קטפו מתנדבי רשות הטבע והגנים, דורון תלמי (מקום ראשון) ומוטי לוין (מקום שני). את המקום השלישי חולקים שני מתנדבים - ארמנדו די-מרינו האיטלקי ותום בל מהממלכה המאוחדת.

תחרות צילום פקחים. ארמנדו די-מרינו, רשות הטבע והגנים
את המקום השלישי חולקים שני מתנדבים/רשות הטבע והגנים, ארמנדו די-מרינו
תחרות צילום פקחים. תום בל, בריטניה, רשות הטבע והגנים
מקום השלישי/רשות הטבע והגנים, תום בל, בריטניה

בין השופטים: צלמת טבע ישראלית

ארגון הפקחים האירופי, בו חברות 38 מדינות, הוא ארגון המשמש כרשת קשר מקצועית עבור פקחים ומתנדבים העוסקים בעבודות היום-יום של שימור אזורים מוגנים. בתחרות, שנערכה השנה לראשונה, שפטו מיטב צלמי הטבע, וביניהם דפנה בן-נון, צלמת הטבע הישראלית המוערכת.

לתחרות הגישו תצלומים מתנדבים משלל מדינות, ביניהם מלטה, הממלכה המאוחדת, איטליה וגרמניה. המתנדבים והמתנדבות שלקחו חלק בתחרות, התבקשו לשלוח צילומים המתעדים את עבודתם בשטח, כאשר כל תמונה ותמונה לוותה בסיפורים האישיים והמרגשים של המתנדבים.

דורון תלמי, זוכה התחרות, מתנדב מזה 5 שנים ברשות הטבע והגנים למען צבי הים. על הצילום המנצח סיפר: "זהו צילום עצמי שלי, המצלמה הוצבה על חצובה, חשיפה ארוכה עם שלט רחוק, נמצאים ליד חוות ההדגרה בלילה ובודקים האם יש הגחה של אבקועים כדי לשחררם לטבע".

צוות השיפוט כתב על התצלום: "תצלום גאוני שמציג רמות שונות של זמן ומרחב. תנועת הפנס יוצרת סימן של פעימת לב".

תחרות צילום פקחי רט"ג. מוטי לוין, רשות הטבע והגנים
מקום שני. סריקות למציאת קיני צבי ים בעונת ההטלה בחוף/רשות הטבע והגנים, מוטי לוין

מוטי לוין, זוכה המקום השני, מתנדב ברשות הטבע והגנים בשש השנים האחרונות בפרויקטים העוסקים בשמירה על נשרים. בשנה האחרונה, סייע בסריקות למציאת קיני צבי ים בעונת ההטלה. לוין: "את התמונה צילמתי בחוף בזמן פתיחת קן ע"י עובדי רשות הטבע והגנים. בזכות ההתנדבות שלי ושל רבים נוספים גם האבקועים החלשים זוכים להזדמנות להגיע לים ולהתחיל בחייהם".

שרון גולן הרשקוביץ, מנהלת תחום התנדבות, רשות הטבע והגנים: "במיוחד בימים קשים אלו, מרגש לראות את המתנדבים המדהימים שלנו זוכים להכרה בינלאומית לא רק על התצלומים היפים, אלא גם על עבודתם החיונית לטבע הארצישראלי. הם זכו בתחרות ואנחנו זכינו בהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully