וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקטובר השחור בנתב"ג, אבל המרוויחה העיקרית היא אל על

דני שדה

עודכן לאחרונה: 15.11.2023 / 17:25

ברגע שהחלה המלחמה ב-7 באוקטובר, צנחה תנועת הנוסעים מישראל ואליה ב-41% לעומת אוקטובר 2022. אבל אל על עם גידול של כ-20% בהטסת נוסעים. ואיזה יעד קפץ ב-95 אחוזים?

מיצג להחזרת החטופים מעזה, נתב"ג/צילום: רש"ת

נתונים עגומים שפורסמו השבוע על ידי רשות שדות התעופה, מלמדים את מה שהיה ברור ברגע שהחלה המלחמה ב-7 באוקטובר. תנועת הנוסעים בנתב"ג מישראל ואליה צנחה ב-41 אחוזים לעומת אוקטובר 2022. אבל בראייה של נתוני תנועת הנוסעים מתחילת השנה, עדיין מדובר בגידול של 28.39 אחוזים בהשוואה לנתונים המקבילים (ינואר-אוקטובר) 2022.

נתוני רשות שדות התעופה מגלים כי בחודש אוקטובר עברו בנמל התעופה בו גוריון 1,172,435 נוסעים ואילו מתחילת השנה עברו בנמל התעופה מעל 20 מיליון נוסעים - נתון שהוא שיא של כל הזמנים בתנועת נוסעים מישראל ואליה.

נתב"ג ריק. ראובן קסטרו
תנועת הנוסעים צנחה ב-41% באוקטובר. נתב"ג/ראובן קסטרו

גידול משמעותי בנתח השוק של חברות התעופה הישראלית

כצפוי, בשל העובדה שכמעט כל חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס לכאן, חל גידול משמעותי בנתח השוק של חברות התעופה הישראלית. זאת כאשר חברת אל על היא המרוויחה העיקרית מהמלחמה והיא מציגה גידול של 19.47% במספר הנוסעים שהטיסה בחודש אוקטובר ונתח השוק שלה הוכפל, מנתח שוק של 20.94 אחוזים באוקטובר 2022 לנתח שוק של 42.60 אחוזים בחודש אוקטובר השנה.

נכון וראוי לציין, כי לא מעט מהנוסעים שטסו בחברה בחודש אוקטובר היו כאלה שהגיעו לישראל כדי להתגייס למאמץ המלחמתי, ובנוסף רבים מהנוסעים הם כאלה שאל על היתה הבחירה האחרונה שלהם בעת שרכשו את כרטיסי החופשה שלהם והם הועברו אליה מחברות אחרות, או שנאלצו לרכוש כרטיסי טיסה יקרים על מנת לשוב לישראל. הנתונים מלמדים כי במהלך חודש אוקטובר הטיסה חברת אל על כחצי מיליון נוסעים (499,496) לעומת כ-418 אלף נוסעים בתקופה המקבילה בשנת 2022. שתי חברות התעופה הישראליות האחרות, ישראייר וארקיע, הציגו בחודש אוקטובר ירידות. זאת, בין השאר משום שרבים ביטלו טיסות ליעדי נופש ובנוסף טייסים רבים גוייסו למילואים, מה שהביא לקצוץ דרסטי בלוח הטיסות של שתי החברות האלה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מטוס אל על. משה שי | פלאש 90, עיבוד תמונה
המרוויחה העיקרית מהמלחמה במספר הנוסעים שהטיסה באוקטובר. אל על/עיבוד תמונה, משה שי | פלאש 90

סרביה מפציצה

מהדו"ח של רשות שדות התעופה עולה כי למרות המלחמה, כמה יעדים שאליהם טסים מישראל ואליה הציגו בחודש אוקטובר גידול במספר הנוסעים. כך, לדוגמא, קפריסין שהפכה ל'אי מקלט' שהתנועה אליו הציגה גידול של 10.9 אחוזים בהשוואה לאוקטובר 2022 עם כ-91 אלף נוסעים שטסו בקו בין ישראל לאי השכן. בקו לתאילנד חל באוקטובר זינוק של 60.18 אחוזים, שסביר כי חלק לא קטן ממנו לעובדים תאילנדים שהחליטו לעזוב חזרה לארצם. זאת כמובן בנוסף לישראלים שהחליטו לעזוב את חופי פוקט כדי לשוב הביתה.

עוד יעדים שהציגו זינוק במספר הנוסעים הם רוסיה (למה אנשים נוסעים לשם?) עם גידול של כ-48 אחוזים בתנועת הנוסעים בהשוואה לאוקטובר 2022, פורטוגל עם גידול של 1.26 אחוזים, אוזבקיסטן עם גידול של 35 אחוזים, דרום אפריקה עם גידול של 12 אחוזים, סלובניה עם גידול של 22 אחוזים וסרביה שבקו ממנה ואליה חל גידול של כ-95 אחוזים.

בפילוח מספר הנוסעים לפי יעד ראשון, מתברר כי הכוכבות בחודש אוקטובר היו אתונה (עם כ-85 אלף נוסעים בקו וגידול של 25 אחוזים בהשוואה לאוקטובר אשתקד) ולרנקה (עם כ-77.5 אלך נוסעים וגידול של 29 אחוזים בהשוואה לאוקטובר 2022). לרנקה ואתונה היו יעדים מובילים באוקטובר, בין השאר, משום שאלה היו היעדים שאליהם הגיעו ישראלים שנתקעו באירופה והפכו ל"יעדי חילוץ" שבהם פעלו חברות התעופה הישראליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully