וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התיירים בכו": מיצג מרגש להשבת החטופים באקרופוליס באתונה

עודכן לאחרונה: 30.10.2023 / 17:01

מיצג מרגש להחזרת החטופים הגיע גם לאקרופוליס, אחד מהמקומות המתויירים בעולם, ובו הודפסו 440 שלטים עם שמות החטופים והונחו בשביל המוליך לאתר. התיירים הניחו פרח, בכו והתעניינו", אומרת עינת אוליבייר מיוזמות המיצג

מיצג להשבת החטופים באקרופוליס באתונה/צילום: תמונות גולשים

במסגרת המאבק להחזרת החטופים מעזה ברחבי העולם, גם בבירת יוון פעלו ישראלים והקימו אתמול (ראשון) מיצג באקרופוליס, אחד מהמקומות הכי מתויירים בעולם, להשבת 239 החטופים לישראל.

במיצג הודפסו 440 שלטים ביוונית ואנגלית ועוד שני פוסטרים ענקיים של כל החטופים ביחד, ואחד של כל הילדים. "שמנו את הכל בשביל שמוביל לאקרופוליס, ככה שכולם ראו וגם ניגשו, הניחו פרח, בכו, שאלו והתעניינו", אומרת לוואלה! תיירות עינת אוליבייר, כתבת טיולים שהיתה באותו זמן באי מיקונוס כשהחלה המלחמה, נתקעה ביוון והחליטה להישאר.

לדבריה של עינת, המטרה היתה להעלות את המודעות לנושא החטופים ובכלל לכל מה שקורה בישראל. "חברתי לכמה ישראלית ביוון והחלטנו לעלות לאקרופוליס ולהדביק שם את תמונות החטופים", היא מוסיפה. "כמובן שהרשויות ביון לא ראו את זה בעין יפה והיינו צריכים להתחנף לשוטרים, אבל בסופו של דבר התגובות היו תומכות. היו כמה שחששו לעשות מיצג כזה בגלל שבאותו הזמן ממש התרחשה הפגנה פרו-פלסטינית עצומה, אבל רובנו כן נשארנו במקום וחילקו לעוברים והשבים, שכולם היו תיירים מכל העולם, פרחים וענינו לשאלות ששאלו אותנו".

מיצג להשבת החטופים באקרופוליס באתונה. תמונות גולשים, תמונות גולשים
440 שלטים ביוונית ואנגלית ועוד שני פוסטרים ענקיים. מיצג החטופים באקרופוליס/תמונות גולשים, תמונות גולשים
מיצג להשבת החטופים באקרופוליס באתונה. תמונות גולשים, תמונות גולשים
יוזמי המיצג חילקו לתיירים מכל העולם פרחים וענו לשאלות/תמונות גולשים, תמונות גולשים

"חלק בכו וחלק אף הציעו לנו כסף"

למרות ההפגנה הפרו-פלסטינית שהתקיימה במקביל באתונה, יוזמי המיצג נשארו במקום. "גם כשביקשו שנפרק את המיצג עדיין נשארתי עם השלטים הגדולים, אומרת עינת, אנשים עברו ליד זה, ולא יכלו להישאר אדישים".

עינת מספרת שרוב התיירים צילמו, שאלו שאלות והתעניינו. "חלק בכו וחלק אף הציעו לנו כסף", היא מסבירה. "היו גם כאלה שפחות אהבו את היוזמה ולמרות שעשינו את זה מהלב, בלי שום קשר פוליטי, קיבלנו קריאה f..k the jews (שיז...ו היהודים) ממשפחה בריטית שעברה, ואחת מהילדות הישראליות שהיו במקום נתנה להם פרח.

"אירוע כזה מדרבן אותנו עוד יותר להמשיך ולעורר את השיח במקומות הכי מרכזיים בכל העולם, ויש משמעות ענקית לזה שהדברים מתרחשים במציאות הפיזית ולא רק באינסטגרם, ושאנשים פוגשים ישראלים אמיתים".

מיצג להשבת החטופים באקרופוליס באתונה. תמונות גולשים, תמונות גולשים
המיצג המרגש זכה להגיע לטלוויזיה המקומית ביוון/תמונות גולשים, תמונות גולשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully