וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו "בתולת ים"? יצור לבן עצום שנסחף לחוף יצר תעלומת ענק

8.11.2023 / 0:02

מדענים שהגיעו לחוף בפפואה גינאה החדשה נדהמו לגלות יצור שנראה כמו בת ים ענקית. ההערכות לפשר הממצא הזה רבות, אך התעלומה נמשכת. צפו ונסו להחליט בעצמכם

נפתרה תעלומת בתולת הים החנוטה בת ה-300 שנה שמעניקה חיי נצח/ירון זילברשטיין

יצור מוזר שנראה בצורה מחשידה ממש כמו בתולת הים נשטף לחופי פפואה גינאה החדשה והותיר את המומחים הימיים שבדקו אותו בהלם מוחלט והם עדיין מחפשים תשובות לתעלומה ומנסים להבין מהו. המקומיים קברו את היצור המסתורי, לאחר שהמדענים לקחו ממנוו דגימות DNA כדי להבין מהו.

אבל בעוד שהתיאוריה על בת הים של דיסני הוא ההסבר המעניין )והביזארי) ביותר, המומחים מסבירים שהיצור הלבן הזה הוא למעשה גלובסטר - גוף של אורגניזם לא מזוהה שנסחף לחוף מן הים או כל גוף מים אחר. ההבדל בין גלובסטר לבין גופות אחרות הנסחפות לחוף הוא שגלובסטרים אינם ניתנים לזיהוי בקלות על ידי צופים לא מומחים ובדרך כלל גם יוצר מחלוקת בנוגע לזהותו של האורגניזם. למעשה, גלובסטרים עשויים לעיתים להיראות כה מוזרים עד שהמחלוקת לגבי הזהות שלהם ממשיכה גם אחרי שהאורגניזם זוהה כביכול על ידי מדענים,

אז מה זה?!?

המומחים הימיים לא הצליחו לזהות את היצור מהתמונות בלבד. הלן מארש, מדענית סביבתית מאוניברסיטת ג'יימס קוק באוסטרליה, אמרה ל-Live Science שזה נראה כמו יונק ימי, אבל מדובר לטענתה ב"ניחוש בלבד".

סשה הוקר, מומחית ליונקים ימיים מאוניברסיטת סנט אנדרוס בסקוטלנד, צמצמה את הניחוש עוד יותר. "זה נראה לי כמו יצור מאוד מפורק ממשפחת הלווייתנאים", היא אמרה ל- Live Science והסבירה שלוויתנים ודולפינים ידועים בכך שהם הופכים לצבע הזה כשהעור שלהם נופל והם נראים כמו רוח רפאים לבנה, גדולה ומפחידה. מאידך, אריק הויט, חוקר של לוויתנים ודולפינים, לא פוסל את האפשרות שמדובר בפרת ים. ג'נס קרי, מדענית מהוואי הוסיפה ש"כמות השומנים מצביעה על כך שמדובר ביונק ימי ולא כריש".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

מומחים אחרים הציעו את האפשרות שזה יכול להיות אחד היונקים הימיים שהיו בעבר השראה לסיפורים על בתולות ים. "ההערכה הטובה ביותר שלי היא שאולי מדובר בתחש המשכן", אמר ג'נס קורי, המדען הראשי של קרן הלווייתנים הפסיפית בהוואי. בהתבסס על מה שנשאר מהראש, הוא נראה רחב מכדי להיות לווייתן, הוא הוסיף. ו"כמות הספחה מעידה שזהו יונק ימי ולא כריש", אמר קארי.

היונקים הימיים הנפוצים ביותר באזור הם לווייתני נתב קטן-סנפיר, דולפיני סטנלה ארוכת-חרטום ולווייתני ראשתן גדול-ראש - כך על פי מחקר שפורסם ב-2021 בכתב העת Pacific Science.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully