וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע עיר מקלט: הפרויקט להשמשת מאות מקלטים ביישובי הצפון

עודכן לאחרונה: 18.10.2023 / 11:59

קק"ל, JNF-UK, ארגון "עושים שכונה" וארגונים נוספים מתגייסים להשמשת מאות מקלטים ביישובי הצפון בעלות 4 מיליון שקלים

בעקבות מתקפת הטרור הרצחנית ביישובי העוטף ולאור החשש מהתרחבות אפשרית של המלחמה לצפון, קרן קימת לישראל, JNF-UK, ארגון "עושים שכונה" יחד עם מועצת המכינות הקדם-צבאיות, החברה למתנ"סים ובמעורבות אביעד פרידמן, מנכ"ל משרד השיכון לשעבר, השמישו כבר מאות מקלטים בחיפה, עפולה, טבריה, צפת וערים נוספות.

פרויקט מיפוי ושיפוץ המקלטים המשותפים בשכונות מוחלשות ביישובי הצפון נועד לספק מרחב מוגן לכל ילד ומבוגר בצפון. הפרויקט הוא יוזמה של קק"ל, JNF-UK, וארגון "עושים שכונה" והוא מתבצע בשיתוף פעולה עם מועצת המכינות הקדם צבאיות, החברה למתנ"סים, ובמעורבות אביעד פרידמן, מנכ"ל משרד השיכון לשעבר ונעשה בתיאום מלא עם הרשויות המקומיות.

השמשת מקלטים ביישובי הצפון. קק"ל,
אנשי הפרויקט השמישו כבר מאות מקלטים בחיפה, עפולה, טבריה, צפת וערים נוספות/קק"ל

המבצע הספיק להקיף 18 ערים בהן חיפה, עפולה, טבריה, צפת וערים נוספות ובמהלכו הושמשו כבר מאות מקלטים. היעד הוא להכשיר 4,000 מקלטים משותפים בשבועיים הקרובים בשכונות בערי הצפון ולספק מרחב מוגן.

במסגרת הפרויקט, מגיעים הארגונים יחד עם מתנדבים צעירים לכמה שיותר מקלטים משותפים, במיוחד בשכונות המוחלשות, מפנים את הציוד המיותר שמאוחסן בהם, מנקים אותם ומכינים אותם לשעת חירום. מדובר במקלטים שאינם שמישים לשהייה ממושכת שכן אחסנו בהם גרוטאות וחלקם אף ללא חשמל. יש לציין שזהו פרויקט דחוף באופן מיוחד - הצבא גייס עשרות אלפי חיילי מילואים כדי להיות מוכן בחזית הצפונית - אבל העורף הצפוני שצפוי להיפגע באופן קשה במיוחד לא ערוך למצב חירום שכזה. כל יום שעובר ללא ירי טילים על הצפון הוא יום שבו ניתן להשמיש עשרות ואולי מאות מקלטים.

השמשת מקלטים ביישובי הצפון. קק"ל,
היעד הוא להכשיר 4,000 מקלטים משותפים/קק"ל

יו"ר קק"ל, יפעת עובדיה-לוסקי: "לאור החשש מהתרחבות הלחימה לצפון, קרן קימת לישראל ושותפינו בארגונים נוספים פועלים באופן מידי להשמשת מאות מקלטים ביישובי הצפון. יחד עם מאות מתנדבים נפלאים שעזבו הכול כדי לסייע, אנו מגיעים אל המקלטים המשותפים ודואגים להכינם לשעת חירום בהקדם האפשרי על מנת להציל חיים".

שמואל חייק, יו"ר JNF-UK: "בימים קשים אלה שעוברים על מדינת ישראל ועל רקע ההתחממות בצפון, ארגון JNF UK מוביל פרויקט חירום מציל חיים להכשרת מקלטים משותפים בצפון הארץ. לפרויקט הזה יש חשיבות קריטית לביטחון של העורף הישראלי בצפון הארץ שעלול להיפגע באופן קשה. המבצע צפוי להכשיר אלפי המקלטים בכל הארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully