וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה לא פיקוח נפש? אל על מסרבת להטיס ארצה ישראלים וציוד בשבת

עודכן לאחרונה: 13.10.2023 / 16:28

אל על יכולה להפעיל כ-80 טיסות באמצעות מטוסיה בשבת, בימים אלה של פיקוח נפש ומלחמה, אבל בחרה להפעיל רק 4 טיסות, כשמילואימניקים וישראלים שאיבדו את יקיריהם, כמו גם ציוד לחיילים, תקועים בחו"ל. אל על: "ביקשנו הנחיות מסודרות לפעילות"

אוניית מנו ספנות מחלצת ישראלים מקפריסין בעקבות המלחמה עם עזה/צילום: מנו ספנות

האם אל על מתחמקת מביצוע טיסות בשבת, בזמן שעשרות אלפי ישראלים מחפשים דרך לחזור לישראל והחברות הזרות הפסיקו לטוס ארצה?

אתמול (חמישי) הודיעה החברה שנמצאת בבעלות איש העסקים החרדי קני רוזנברג בדרמטיות, כי תפעיל בשבת טיסות רשמיות ראשונות מאז 1982. זאת לאחר שבוע של לחצים מטעם נוסעים שתקועים בחו"ל. אבל בפועל החברה שלה צי של כמעט 40 מטוסים וטייסים שמוכנים לצאת לטיסות גם בסופי שבוע, תפעיל רק 4 טיסות, כולן של מטוסים שהמריאו מראש היום, וישובו לארץ במהלך השבת במקום במוצאי שבת.

איש העסקים נועם לניר, בנו של גיבור ישראל אבי לניר ז"ל, ומי שמארגן כעת ייבוא תרומות ציוד מחו"ל למילואימניקים, אמר לוואלה כי "הדרישה של אל על למכתב היא פייק. אל על רוצה הוראה ממשרד התחבורה, שיחייבו אותם לטוס בשבת. כרגע אנשים בכלל לא יכולים להירשם לטיסות שבת כי אל על לא פתחה את הטיסות בכלל במערכת שלה".

לניר הוסיף כי אל על ביקשה ממנו 300 אלף דולר למימון הטיסות. יצוין כי גם לארבע הטיסות שיטוסו בשבת מחר אל על סירבה למכור לנוסעים כרטיסים, בנימוק שלא תעשה עסקים בשבת, ודרשה למצוא גופים מממנים וכאלה נמצאו, כמו בנק דיסקונט. זאת בעוד שהנוסעים מוכנים לשלם מחיר הוגן עבור הטיסה.

דרימליינר אל על. דוברות אל על,
לא רוצה לעשות עסקים בשבת, גם כשמדובר בפיקוח נפש. אל על/דוברות אל על

רשות התעופה האזרחית: "פנינו לאל על להפעיל טיסות בשבת"

שמואל זכאי, מנהל הרשות התעופה האזרחית, אמר בתגובה בשיחה לחדשות 13, כי עוד ביום שלישי פנה לאל על, כמו לישראיר וארקיע, בבקשה להפעיל טיסות בשבת בגלל הדרישה הגדולה. לדבריו אל על הודיעה לו כי היא מבקשת לקבל מכתב גם מטעם הממשלה, זאת למרות שרת"א היא גוף ממשלתי שפועל תחת משרד התחבורה.

יצוין כי אל על היא היחידה מבין החברות הישראליות המחזיקה במטוסי נוסעים רכבי גוף המסוגלים לבצע טיסות ישירות ליעדים כמו ארה"ב ותאילנד, שבהם ממתינים כעת אלפי ישראלים לטיסה לישראל.

בעקבות דברי לניר מיהרה שרת התחבורה מירי רגב לספק לאל על את המכתב שביקשה. "מדינת ישראל נמצאת בעיצומה של מלחמה. קיים צורך דחוף להחזיר הביתה אזרחים ישראלים מהעולם: חייל מילואים, משפחות נעדרים, חולים, צוותים רפואיים וכן ציוד למערכת הביטחון וציוד רפואי. וזאת על מנת לסייע במאמץ המלחמתי בו נמצאת המלחמה. דרישות אלה מתואמות עם משרד החוץ ורת"א אשר פועלים לשמור על בטיחות המטוסים והטיסה גם בימי מלחמה אלו. הנחייה מרת"א הובאה בפניכם גם ביום שלישי האחרון להפעלת הטיסות בשבת. לפיכך, אבקשם להפעיל את חברות התעופה במהלך כל ימות השבוע, כולל ביום שבת, וזאת כאמור כחלק מהמאמץ הלאומי".

יו"ר ועד עובדי אל על שרון בן יצחק: "עובדי אל על עובדים וטסים 24 שעות ביממה בכל נקודה בגלובוס.
אנו שומרים על שמי מדינת ישראל פתוחים וזאת לאחר שכל החברות הזרות הפסיקו את טיסותיהם והשאירו אלפי ישראלים ללא מענה. המוקדים שלנו מטפלים במאות אלפי פניות לאורך כל השבוע.
עובדי חברת אל על מחויבים לאזרחי מדינת ולמדינת ישראל ונעשה כך, כפי שעשינו זאת בכל פעם שהמדינה היתה צריכה אותנו במצב חרום. נטוס בחירום ככל שנדרש בכל יום ושעה ביממה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
חיילי מילואים בשטח כינוס חוף עזה, 12 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
ציוד שנתרם לצבא מחכה בחו"ל. חיילי מילואים בשטח כינוס חוף עזה/ראובן קסטרו

תגובת אל על

מהשרה רגב נמסר: "השרה שוחחה עם מנכ"לית אל על, והבהירה כי אם החברה לא תפעיל את לוח הטיסות כנדרש עפ"י הנחיות רת"א לחברות התעופה מיום שלישי. ובהתאם למכתב ששוגר לחברות התעופה הישראליות מלשכת השרה תממש השרה רגב את מניית הזהב".

מאל על נמסר: "על רקע הצורך הבטחוני חברת אל על מוציאה בשבת הקרובה ביוזמתה ארבע טיסות חילוץ ללא תשלום להשבת אנשי מילואים וכוחות הביטחון יחד עם אנשי הצלה ורפואה, החיוניים למאמץ המלחמתי, כולל ציוד צבאי ורפואי. אנחנו ביקשנו מהגופים במדינה ביוזמתנו להוציא הנחיות מסודרות לפעילות בחירום. אל על עומדת בקשר עם משרדי הממשלה ובוחנת את הצרכים בכל העת.

"ככל שמדינת ישראל כבעלת מניית זהב באל על, תורה לנו לטוס מובן שנבצע. חברת אל על עובדת מסביב לשעון מאז יום שבת בבוקר בכדי להשיב ארצה עשרות אלפי ישראלים. חלק מאנשינו מגויסים בצו 8 ולוחמים בחזית. צי המטוסים שלנו פועל במלואו, הוספנו למעלה משלושים טיסות חילוץ על מנת להחזיר הביתה את כולם.

אנו מבינים את גודל השעה וממשיכים במאמצים לתחזק את הקו האווירי לישראל וממנה כמו שעשינו מאז היווסדנו וכך נמשיך תמיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully