וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-2,500 ישראלים נמלטו לקפריסין - שקיבלה אותם בזרועות פתוחות

עודכן לאחרונה: 11.12.2023 / 14:26

אלפי ישראלים עברו השבוע לקפריסין כדי להימלט מהמצב, בהם רבים שאיבדו את בתיהם. "כולם פתחו בפניהם את בתיהם, כולל קפריסאים רבים", אומר הרב הראשי של קפריסין, אריה זאב רסקין. "רבים מגיעים בלי לדעת היכן ילונו ואיפה יאכלו"

סנהדרינק תכנית חמישית, פורים 2023/וואלה+

יותר מ-2,500 ישראלים הפכו את קפריסין למקום מפלט בימים האחרונים, ולדברי הרב הראשי של האי, הקהילה היהודית במקום נרתמת לסייע להם. מאידך, בעבור ישראלים אחרים, האי משמש כנקודת התארגנות לקראת ההגעה ארצה.

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי באי, המצוי במרחק של כ-40 דקות טיסה בלבד מנתב"ג, קיבלה עיירת החוף המנומנמת לרנקה המוני ישראלים שפקדו אותה מאז יום שבת, לאחר המתקפה הרצחנית של חמאס על ישראל. לרנקה היא המקום שבו שוכן שדה התעופה הגדול ביותר במדינה, ובו עברו במהלך השבוע החולף ישראלים רבים, שהפכו אותו לתחנת מעבר בדרכם ארצה לצורך התגייסות לשירות מילואים. הם הגיעו אליו מיעדים מרוחקים יותר ביבשת אירופה, והמתינו בו כדי לעלות את הטיסות הפנויות הבאות לכיוון ישראל.

נמל לרנקה בקפריסין. Shutterstock, ShutterStock
נקודת עצירה לישראלים בדרך ארצה. לרנקה, קפריסין/ShutterStock, Shutterstock

בין הישראלים: ילדים שעברו טראומה קשה

והיו כאמור גם מי שעשו את הדרך מישראל לקפריסין, כך מספר הרב הראשי המקומי, אריה זאב רסקין. לדבריו, אל האי הגיעו ישראלים שאיבדו את בתיהם. "כולם (בלרנקה) פתחו בפניהם את בתיהם, כולל קפריסאים רבים", אומר רסקין.

רסקין, המתגורר בקפריסין יותר מ-20 שנה, אומר כי בלרנקה ובסביבתה נמצאים כעת כ-2,500 ישראלים, כולל ילדים שעברו טראומה. "זה אירוע שאי אפשר להבין אותו... זה מחזיר אותנו לאושוויץ, לשואה, למראות שקיווינו לא לראות שוב לעולם", הוא אומר.

בשיחה עם כתב רויטרס, רסקין אף מביע דאגה משני אירועים שהתקיימו השבוע במרכז לרנקה, ובהם השתתפו ערבים שחגגו לאידה של ישראל. "יותר מחצי מיליון יהודים [הכוונה ככל הנראה לישראלים] ביקרו השנה בקפריסין. אנו רוצים להמשיך ולתת להם הרגשה שהמקום הזה מקדם אותם בברכה".

עוד בוואלה!

מקפריסין ועד לונדון: היעדים שהוסיפו מהם טיסות חילוץ לארץ

לכתבה המלאה
דגל ישראל על מפת קפריסין. ShutterStock
קפריסאים רבים פתחו את בתיהם לישראלים/ShutterStock

מגיעים בלי לדעת היכן ילונו

עוד דווח כי הקהילה היהודית באי מעודדת מהעובדה שהרשויות סיפקו פתרונות אירוח או מגורים לישראלים שהגיעו בעקבות המצב. עם זאת, החל מיום רביעי בערב, נמסר כי לרנקה הגיעה למה שהם כינו "תפוסה מלאה". "אנחנו מחפשים בדחיפות יותר אפשרויות למגורים. כל מי שיכול אפילו להציע חדר שינה בבית גדול... אין לנו היכן להלין אנשים", אמר רסקין. "הרגע סיימתי שיחת טלפון והבנתי שישנם כעת עוד 150 איש בדרכם לכאן, ללא שום תוכנית לגבי מקום הלינה שלהם, איפה לאכול וכמה זמן הם יהיו פה. כלום". לדבריו, ישראלים שמתגוררים באי התארגנו כדי להציע סיוע ומענה ראשוני למגיעים. "כקהילה, עלינו לפתוח את ידינו, לחבק את כולם ולקבל אותם בבטחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully