וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה היה הנוף שלו: נחנך מצפה לזכר אל"מ עמוס לוריא ז"ל בעמק הירדן

עודכן לאחרונה: 29.9.2023 / 18:51

נקודת נוף יפה ומרגשת נחנכה אתמול לזכרו של אל"מ עמוס לוריא, שהוביל את קרב ההבקעה ההירואי במזרעת בית ג'אן שבצפון רמת הגולן במלחמת יום הכיפורים. המצפה שליד אשדות יעקב בעמק הירדן, משקיף על נוף ילדותו

מצפה לזכר אל"מ עמוס לוריא ליד אשדות יעקב. איציק קרבר, תמונות גולשים
המצפה לזכר אל"מ עמוס לוריא ז"ל באשדות יעקב, אתמול/תמונות גולשים, איציק קרבר

אתמול (חמישי) נערך טקס חנוכת מצפה לזכרו של אל"מ עמוס לוריא, שהלך לעולמו לפני שנתיים בגיל 75. המצפה על ראש גבעה ליד אשדות יעקב בעמק הירדן, משקיף על נוף ילדותו של עמוס בן המשק.

בטקס השתתפו ראש המועצה עידן גרינבאום, אלוף עמרם מצנע, אלוף איל בן ראובן, לוחמים ומפקדים מגדוד 71 של חטיבה 7 לוחמים מסיירת מטכ"ל שהשתתפו בקרב על מזרעת בית ג"אן במלחמת יום הכיפורים, משפחות שכולות וחברים רבים של עמוס.

את המצפה יזם נדב לוריא בנו של עמוס לוריא ז"ל, שגם הפיק את האירוע. במקום הוצב סלע של 10 טון ועליו נחצבו על ידי הפסל יובי לופן המילים הבאות:

"מצפה לזכר גיבור ישראל אל"מ עמוס לוריא איש משפחה וספר "ספרא וסייפא".
וכן:
"לוחמי וחללי הקרב במזרעת בית ג'אן חצובים בדפי ההיסטוריה ובליבנו לעד".

מצפה לזכר אל"מ עמוס לוריא ליד אשדות יעקב. איציק קרבר, תמונות גולשים
הגבעה משקיפה אל נוף ילדותו של עמוס לוריא/תמונות גולשים, איציק קרבר

"פורעים היום חוב של כבוד"

את הטקס הנחה אלי ארזי מאשדות יעקב, לוחם סיירת מטכ"ל שהשתתף בקרב. בדבריו אמר: "אנחנו פורעים היום חוב של כבוד לעמוס לוריא גיבור הקרב במזרעת בית ג"אן. כאן, על גבעה זו המשקיפה אל נוף ילדותו של עמוס לוריא, יונצח שמו לעד".

עמוס כתב שני ספרים: אחד בשם "בין הזור למור", המספר את קורות חייו, והשני "במובלעת הסורית" המספר את לחימת גדוד 71 במלחמה, ובמיוחד על הקרב ההרואי במזרעת בית ג'אן. שני הספרים כתובים בשמו הספרותי של עמוס לוריא "עמית ליאור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully