וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיול בפנינת האוקיינוס ההודי: סרי לנקה שלא הכרתם

בשיתוף אשת טורס

עודכן לאחרונה: 28.9.2023 / 14:35

בית יתומים לפילים, השן של בודהה, נסיעות בלב הטבע האקזוטי ולוקיישן מקלאסיקה הוליוודית. האי סרי לנקה, שנפתח לטיסות ישירות מישראל, הוא אחד היעדים הנחשקים והמיוחדים שתטיילו בהם. רוצים לדעת מה לראות ולעשות בטיול לסרי לנקה? ריכזנו לכם את כל האטרקציות השוות

כמו סיפור אגדה. סרי לנקה

"הירוק היום ירוק מאוד" - זו כנראה המחשבה הראשונה שתעלה בכם עם הנחיתה בסרי לנקה. האי היפהפה הזה יגרום לכם, בתוך זמן לא רב, להרגיש שנקלעתם לסיפור אגדה, עם תפאורה גדולה מהחיים של נופים מדהימים, חופי תכלת, עצי קוקוס מיתמרים, מקדשים עתיקים, מבצר הסלע סיגיריה שמכונה - ולגמרי בצדק - "הפלא השמיני", נסיעות בלב הטבע הפראי ותבלינים אקזוטיים. סרי לנקה תספק לכם הזדמנות להרפתקת חורף והכל במרחק של טיסה ישירה.

סרי לנקה ידועה כ"פנינת האוקיינוס ההודי", ומבחינה תיירותית אכן מדובר בפנינה מהפנטת ביופייה, שתציע שפע של חוויות למי שמוכן לגלות את אוצרותיה. לא לחינם כינה אותה מרקו פולו "אי האבנים היקרות", ותיאר אותה ביומנו כ"אי הטוב בעולם". כ-20 מיליון תושבים מתגוררים בסרי לנקה, הממוקמת בקצה הדרום מזרחי של תת-היבשת ההודית ומכונה "הדמעה של הודו" בגלל צורתה. ב-1948 זכה האי לעצמאות, וב-1972, אחרי שנים ארוכות שבהן נקרא "ציילון", שונה שמו לסרי לנקה.

בית הפילים היתומים בפינוולה (Pinnawala Elephant Orphanage) סרי לנקה. ShutterStock
יעד שכדאי לחוות עם מדריך מנוסה. בית היתומים לפילים בסרי לנקה/ShutterStock
היופי האמיתי של סרי לנקה טמון לא רק בנופים, אלא גם בלבבות של התושבים. הסרי-לנקאים יודעים הכנסת אורחים מהי, והאופי החם ומסביר הפנים שלהם יישאר איתכם הרבה אחרי שהטיול יסתיים

הטיסות הישירות מישראל לסרי לנקה נוחתות בקולומבו (Colombo), העיר הגדולה ביותר בסרי לנקה ומרכז העסקים של האי. קולומבו הוכרזה כעיר הבירה בזמן השלטון הבריטי באי וכוללת רובע עסקים שממוקם על החוף, מבני ממשל ומגדלים המעטרים את קו הרקיע של העיר ושכונות יוקרה מהודרות.

הרבה אטרקציות יש בסרי לנקה, ואחת החשובות מביניהן לא דורשת עמידה בתור או תשלום; היופי האמיתי של סרי לנקה טמון לא רק בנופים, אלא גם בלבבות של התושבים. הסרי-לנקאים יודעים הכנסת אורחים מהי, והאופי החם ומסביר הפנים שלהם יישאר איתכם הרבה אחרי שהטיול יסתיים. מלבד תושבי המקום המים, לקסם של האי תורמים גם הנופים שאין דומים להם, התרבות, היסטוריה וכמובן, גם קולינריה מפתיעה ומיוחדת.

אם ברצונכם לחוות את הקסם הזה, תוכלו לעשות זאת ממש בקרוב: החל מנובמבר 2023 חברת התיירות המובילה אשת טורס תוציא טיולים מאורגנים לסרי לנקה, עם מדריך ישראלי. כך שתוכלו לחוות ולהכיר את סרי לנקה בצורה הטובה והנוחה ביותר. סרי לנקה זה יעד שכדאי לחוות עם מדריך מנוסה, כזה שיראה לכם את כל האתרים החשובים והמפורסמים באי שאסור לפספס.

רוצים לשמוע עוד על טיול מאורגן של פעם בחיים לסרי לנקה? לחצו כאן או חייגו 03-7771010

במציאות זה אפילו יפה יותר. הנופים של סרי לנקה

טבע שמייתר את הפילטר באינסטגרם

אמרתם סרי לנקה, אמרתם טבע ומראות שיגרמו לפילטר הכי מושקע באינסטגרם להחוויר. אין ירוק בעולם כמו הירוק הסרי-לנקאי, שלאורך הטיול תשטפו בו את העיניים שוב ושוב במהלך הנסיעות היפות שתחוו בטיול, ותרגישו איך הטבע סובב אתכם מכל כיוון. מלבד זאת, האי ידוע בחופים בתוליים, זהובי חולות וצלולי מים, שבהם כל אחד יכול למצוא פעילות מהנה שכמו נתפרה במיוחד עבורו.

אטרקציות הטבע המפורסמות בסרי לנקה כוללות את מפלי סנט קלייר (St. Clair) המרהיבים, שידועים גם כ"ניאגרה הקטנה של סרי לנקה", ואת העיירה קיטולגאלה (Kitulgala) שעל גדות נהר קלאני (Kelani). אם היא נראית לכם מוכרת במקצת, זה לגמרי לא במקרה: היא שימשה תפאורה לסרט המפורסם "הגשר על נהר קוואי". רוצים עוד? מה לגבי שייט מיוחד בסירת משוטים בין הנהרות והלגונות כדי לספוג עוד קצת יופי - וגם לא מעט ידע על הצמחייה האופיינית לאזור ועל שגרת חייהם של הדייגים המקומיים.

חובבי בעלי חיים יתפעלו מהפארקים והשמורות של סרי לנקה, ובטיול תזכו לביקור בלתי נשכח בבית היתומים לפילים שבפינאוולה (Pinnawala). פילים פצועים או יתומים, שיתקשו לשרוד לבדם בטבע, מגיעים לכאן כדי לזכות לטיפול הטוב ביותר; במהלך הטיול תוכלו להאכיל אותם, וגם לצפות בטקס הרחצה המסורתי שלהם.

אבל לא רק פילים, כי אחת התחנות הייחודיות ביותר בטיול בסרי לנקה היא מדגרת צבים על חוף שנחשב לאחד האתרים האהובים על הצבים להטלת ביצים. סכנת ההכחדה שבה נתונים הצבים הובילה להקמת מדגרה במקום, שבה נאספות הביצים וגדלים צבי הים הצעירים, עד שילמדו לשרוד במרחבי האוקיינוס בכוחות עצמם.

אחת האטרקציות הבלתי נשכחות בסרי לנקה. מבצר סלע האריה של סיגיריה

מבצר סלע האריה של סיגיריה (Sigiriya) נחשב לאחת האטרקציות הבלתי נשכחות בסרי לנקה וידוע גם כ"פלא השמיני"

מקדשים, ארמונות ומבצרים

ההיסטוריה של סרי לנקה מתחילה מלפני אלפי שנים, והאי מלא במקדשים עתיקים, ארמונות ואתרים ארכיאולוגיים. מבצר סלע האריה של סיגיריה (Sigiriya) נחשב לאחת האטרקציות הבלתי נשכחות בסרי לנקה וידוע גם כ"פלא השמיני". מדובר בצוק בגובה 400 מ' שלמרגלותיו גנים מהממים, והוא שימש כמבצר למלכי סרי לנקה. ציורי הפרסקו המרשימים כאן מותירים כל אחד פעור פה, וכך גם "קיר המראה" המפורסם, המכונה כך מפני שהוא כה מבהיק כזכוכית, שהמלך (לפי המסורת) היה מסוגל לראות בו את השתקפותו.

נבקר גם במקדשי המערות של דמבולה (Dambulla), מערות אשר הוסבו להיכלי מקדש המעוטרים בפסלי בודהה. כל אלו הם רק כמה דוגמאות למורשת התרבותית העשירה של סרי לנקה. לא נחמיץ את ההזדמנות לחקור את העיר קנדי (Kandy), ביתם של המקדש הקדוש של שריד השן, בו על פי האמונה נמצאת שן של בודהה, והגנים הבוטניים המלכותיים עוצרי הנשימה.

בנוסף לאתרים הקדושים, נבקר גם בעיירה ההיסטורית והמפורסמת נוארה אליה (Nuwara Eliya), אשר נראית כמו שייכת לבריטניה ולא לאי טרופי. אל עיירה זו נהגו לברוח מן החום והלחות המושלים הבריטים ואנשי האצולה. נטייל ברחוב המרכזי של העיירה, נראה את מגרש הגולף, הגנים המסוגננים ונותיר מעט זמן פנוי בשוק של העיירה.

לא נפסח גם על ביקור בעיר גול (Galle), שבשל יופייה והשפע שבה יש המזהים אותה עם תרשיש המקראית. בשיטוט בסמטאות הרובע העתיק תוכלו להתרשם מהמיזוג הבלתי אפשרי לכאורה בין האדריכלות האירופית לבין זו האסייתית, ומבתים קולוניאליים שהוסבו למלונות בוטיק מפנקים. כמו כן, לא נפספס את הקסם של מבצר גול, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, בו נשוטט ברחובות מרוצפי אבנים שלאורכם ארכיטקטורה הולנדית-קולוניאלית.

המטבח של סרי לנקה הוא הרפתקה קולינרית בפני עצמה

קולינריה אקזוטית

המטבח של סרי לנקה הוא הרפתקה קולינרית בפני עצמה. האוכל מאופיין במגוון של טעמים, כולל תבלינים כמו הל, קינמון ועלי קארי. הקפידו לטעום מנות מקומיות כמו אורז וקארי חריף עם עוף או דג, אטריות אורז מאודות והופרס (פנקייק דק מטוגן בצורת קערה). לצד כל האוכל המתובל הזה, בסרי לנקה שותים טודי, משקה אלכוהולי פופולרי מעצי תמר, או עראק.

אל תשכחו ללגום תה ציילון בזמן ביקור במטעי התה המוריקים של סרי לנקה, כל זה בזמן שתצפו בקוטפות התה בפעולה. הביקור יכלול גם מפעל לייצור תה ציילוני משובח אשר שמו ויוקרתו התפרסמו ברחבי העולם. אי אפשר לדבר על סרי לנקה בלי לבדוק את שפע התבלינים שיש לאי להציע. סרי לנקה היא מולדתם של כמה מהתבלינים הידועים בעולם כמו הקינמון הציילוני, אגוז מוסקט, ג'ינג'ר ופפריקה. ביקור בחוות תבלינים באי כולל סיור בין עצי התבלין וצמחי המרפא ונלמד על דרכי גידולם וסגולותיהם הרפואיות.

מה היתרונות של טיול מאורגן בסרי לנקה?

טיול ביעד כמו סרי לנקה הוא יותר מורכב לארגון ותכנון. ראשית, צריך להכיר את מפת האי היטב, כדי לבנות מסלול מיטבי לנסיעה מאטרקציה לאטרקציה. שנית, הנסיעה עצמה באי לא פשוטה מכיוון שמדובר במרחקים של כמה שעות בין עיר לעיר בכבישים שלא תמיד נוחים לנהיגה. לכן מומלץ לעשות זאת עם נהג צמוד ומדריך. וכאן בא לידי ביטוי יתרון נוסף של הטיול המאורגן לסרי לנקה - ההיכרות והידע של המדריך הישראלי עם האתרים המרכזיים באי. רק עם מדריך מנוסה תוכלו לבצע עצירות ספונטניות שיאפשרו לכם לחוות את סרי לנקה באופן האותנטי ביותר, החל בהצטרפות לקטיף תה וכלה בצפייה בטקס תפילה מסורתי.

טיול מאורגן לסרי לנקה עם אשת טורס מציע לכם את כל האטרקציות באי הקסום הזה, בליווי של מדריך מומחה לאזור, אוטובוס תיירים נוח שמעביר אתכם מנקודה לנקודה, והכי חשוב - אין צורך לדאוג להזמנת בתי מלון או לארוחות במסעדות (הטיול על בסיס חצי פנסיון).

האטרקציות באי מייצגות רק חלק מהפלאים שמחכים לכם בסרי לנקה. ההיסטוריה העשירה של המדינה, הנופים המגוונים והאירוח החם הופכים אותה ליעד נפלא לטיול מרתק וייחודי. בין אם אתם חובבי היסטוריה, טבע, או פשוט מחפשים להירגע בחופים מדהימים, לסרי לנקה יש משהו יוצא דופן להציע לכל מטייל.

רוצים לשמוע עוד על טיול מאורגן של פעם בחיים לסרי לנקה? לחצו כאן או חייגו 03-7771010

בשיתוף אשת טורס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully