וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תקנו מינרליים: 10 ערים בעולם עם מי הברז הכי נקיים

עודכן לאחרונה: 27.2.2024 / 8:09

הלסינקי, ז'נבה וברלין הן רק חלק מהערים שמציעות את המים הנקיים והבטוחים בעולם. ובאיזו עיר אירופית מי הברז הם הכי טעימים ביבשת?

סרטון מים ממוחזרים/צילום: זווית

לא מעט מטיילים מביעים לעתים דאגה מאיכות מי השתייה ביעד שאליו הם טסים. הרי אף אחד מאיתנו לא רוצה להסתכן ולשתות מים שאינם נקיים או בטוחים לשתייה. למרבה הצער, למדינות רבות בעולם אין גישה למים נקיים, לכן כדאי לחקור את העניין היטב לפני שיוצאים לדרך.

מסיבה זו, רבים מהמטיילים מעדיפים פשוט לרכוש בקבוקי מים. עם זאת, מדובר בפעולה שגוררת עמה נזק לסביבה. כולם כבר יודעים שתהליך הפירוק של הפלסטיק המשמש בתעשיית הבקבוקים נמשך דורות רבים. בנוסף, שימוש במי ברז גם חוסך כסף. לכן, מי ברז הם אלטרנטיבה מצוינת - אבל כל עוד אתם יודעים מראש שביעד שאליו אתם מגיעים הם אכן נקיים ובטוחים. אתר The Travel מציג עשר ערים עם מי הברז הנקיים ביותר.

ברז מים. ShutterStock
שימוש במי ברז גם חוסך כסף. איפה תוכלו לשתות בעולם ישר מהברז?/ShutterStock

הלסינקי, פינלנד

פינלנד היא מבין המקומות שבהם יש את מי הברז הנקיים ביותר בעולם בזכות האגמים, הנהרות והנביעות של המדינה. הדבר נכון במיוחד בהלסינקי, שבה מי הברז נבדקים בקפדנות כדי לעמוד בתקני איכות גבוהים. העיר מקבלת את המים שלה ממעיינות טבעיים והתשתית הזו מטופלת היטב. כמו כן, להלסינקי יש מתקני טיפול מתקדמים במים, העושים שימוש בטכנולוגיה מודרנית להסרת זיהומים ומזהמים.

להשיג מים בחינם: במסעדות, בתי קפה, מבני ציבור ומוסדות, פארקים ומסעדות.

עוד בוואלה!

באילו יעדים באירופה אסור לכם לשתות מים מהברז?

לכתבה המלאה

רייקיאוויק, איסלנד

גם רייקיאוויק מתהדרת במי ברז נקיים לשתייה. אחרי הכל, איסלנד היא אחת המדינות עם מי השתייה הנקיים בעולם. המים במדינה נקיים מחנקה (ניטראטים), סידן, כלור וכימיקלים אחרים שהופכים אותם בטוחים לשתייה. העיר מקבלת את מימיה ממעיין טבעי שמימיו מסוננים דרך שכבות סלע בזלתיות, מה שהופך אותם לנקיים ורעננים. המים בעיר אינם מכילים תוספים או מזהמים. למעשה, תיירים נרתעים מלקנות בעיר מים בבקבוקים מכיוון שהם יכולים לשתות מהם בחינם בכל מקום, אפילו הישר מקרחונים או נהרות. מלבד שמירת הסביבה, תיירים גם חוסכים את כספם.
להשיג מים בחינם: בנחלים ונהרות.

בירת איסלנד רייקיאוויק. ShutterStock
אפשר לשתות בה גם ישר מהקרחונים. רייקיאוויק/ShutterStock

אמסטרדם, הולנד

אמסטרדם היא מבין הערים עם המים הנקיים, הבטוחים והטעימים ביותר באירופה. מקור אספקת המים של העיר הוא בעיקר מנהר הריין. המים עוברים טיפול קפדני לפני שהם עוברים אל הצרכנים.

תהליך הטיפול במים כולל שימוש בתהליכים ביולוגיים ותוכנית אוורור להסרת מינרלים וכימיקלים. ספקית המים של אמסטרדם מפקחת על המים כדי להבטיח שהם איכותיים ובטוחים לשתייה. בעוד שהמים ברובם חסרי טעם, הם משאירים טעם "מינרלי" קל בזכות המינרלים הטבעיים של הנהר. רבים מעדיפים את טעמם של מי הברז בעיר על פני טעמם של מים מינרלים בבקבוקים.
להשיג מים בחינם: יותר מ-500 ברזיות ברחבי העיר.

אוסלו, נורבגיה

מי שמתכננים לבקר באוסלו ישמחו לדעת שהיא אחת הערים עם המים הנקיים בעולם. הרשויות מנהלות בקפדנות את כל מה שקשור במים ויש להן תקנות מחמירות ומערכת ניטור כדי להבטיח שהתושבים (והתיירים) יקבלו תמיד מי שתייה בטוחים. מי הברז מטופלים ללא כימיקלים שעלולים לפגוע בבריאות. אוסלו מקבלת את מימיה מאגם מרידלסוואנט (Maridalsvannet), הממוקם באזור הגבעות המיוערות שבחלק הצפוני של העיר. לאחר הובלת המים דרך מנהרות וצינורות, הם עוברים סינון וטיפול קפדניים לפני שהם מוזרמים לבתים ולעסקים.
להשיג מים בחינם: ברזים, ברזיות ציבוריות, בתי קפה, מסעדות.

אוסלו בירת נורבגיה. ShutterStock
מקבלת את מימיה מאגם מרידלסוואנט. אוסלו/ShutterStock

ז'נבה, שוויץ

איכות המים של ז'נבה גבוהה והיא עומדת בתקנים ממשלתיים מחמירים. מי הברז מגיעים מאגם ז'נבה, אחד מאגמי המים המתוקים הגדולים באירופה, שהוא גם אטרקציה תיירותית מרכזית המציעה פעילויות פנאי רבות. לאחר שאיבתם מהאגם, המים מטופלים באמצעות מערכת חדישה לסינון מינרלים, כימיקלים ומזהמים אחרים. הארגון האחראי על המים בודק באופן רציף את איכות המים.
להשיג מים בחינם: ברזיות, מסעדות.

סקוטלנד, בריטניה

הפעם לא מדובר בעיר אלא בחבל ארץ שלם: סקוטלנד ידועה בעיקר בזכות המצודות והטירות המרתקות שלה, קו החוף המפורץ והנופים מעוררי ההשראה. אבל אנשים רבים שוכחים כי סקוטלנד משופעת באגמי מים מתוקים. מלבד האגמים, מקבלת סקוטלנד את מימיה ממאגרי מי תהום תת-קרקעיים. הגופים האחראיים על הטיפול במים בודקים כל העת שהם טובים ובטוחים לשתייה. עם זאת, כדאי לקחת בחשבון שלא תמיד בטוח לשתות מים בברזי בתי מלון, מאחר שבחלק מהמלונות ישנם מכלי מים ישנים, שבהם המים עומדים והתחלופה שלהם נמוכה.
להשיג מים בחינם: באתרי לינה שנמצאים במבנים חדשים יחסית (מומלץ לוודא בקבלה).

העיירה אויאן אגם ז'נבה. ShutterStock
אחד מאגמי המים המתוקים הגדולים באירופה. אגם ז'נבה/ShutterStock

ברלין, גרמניה

ברלין מתגאה במים בטוחים, טעימים ואיכותיים המיועדים לשתייה. לעיר יש אספקת מים מהנקיות בעולם - וגם תשתית מצוינת. המים נבדקים בקפדנות כדי להבטיח שהם באיכות גבוהה בהתאם לסטנדרטים שנקבעו על ידי האיחוד האירופי. תיירים יכולים לצרוך בקלות מי ברז בברלין. עם זאת, עבור מי שהקיבה שלהם רגישה במיוחד, עדיף לבחור בבקבוקי מים.
להשיג מים בחינם: בבתי מלון, בתי קפה ולצד אטרקציות פופולריות.

שטוקהולם, שבדיה

שטוקהולם ידועה באמנות המשובחת שלה ובשורשיה התרבותיים המרתקים. העיר היא מקום מפלט מושלם ליד הים, ויש לה מוניטין מצוין בכל מה שקשור למי הברז שלה. אחת הסיבות לכך נעוצה בעובדה שסטוקהולם מקבלת את מימיה מאגם מלארן (Mälaren). לאחר מכן המים מטופלים ומופצים תחת השגחה של גוף תשתיות עירוני. המים בעיר נחשבים בטוחים, אם כי לעתים עולים פה ושם חששות קלים. אם יש לכם ספק, עדיף לסנן אותם לפני השתייה.
להשיג מים בחינם: ברזיות, מסעדות, מועדונים.

שטוקהולם, שבדיה. ShutterStock
מוניטין מצוין בכל מה שקשור למי הברז שלה. שטוקהולם/ShutterStock

ולינגטון, ניו זילנד

בירת ניו זילנד מציעה מי ברז בטוחים לשתייה. מים אלו עומדים בתקני הבטיחות של מה שקרוי "חוק מי שתייה בטוחים". מקור המים הוא בעיקר מאקוויפרים ונהרות, ואלו נקיים מחיידקים שעלולים לגרום לפגיעה בבריאות. במהלך הטיפול העירוני במים נעשה שימוש בכמות קטנה של כלור כדי לחטא אותם, ולאחר מכן מוסיפים למים פלואוריד (בדומה למה שנעשה גם בישראל עד לפני מספר שנים) כדי לשמור על בריאות הפה השיניים של התושבים.
להשיג מים בחינם: ברזיות, ספריות, שטחי מוסדות לימוד, בתי מלון ואזורים ציבוריים אחרים.

טורונטו, קנדה

מי הברז של טורונטו בטוחים לשתייה ומדורגים מבין המים הנקיים ביותר בקנדה כולה. המים נבדקים באופן רציף כדי לוודא שהם עומדים בתקנים של "חוק מי שתייה בטוחים" (בדומה לחוק בניו זילנד). מכוני הטיהור פועלים 24/7, ובעיר יש מעבדות שעוסקות בבדיקת איכות המים. עם זאת, במקומות מסוימים ישנם צינורות מים ישנים הגורמים לירידה באיכות המים. מסיבה זו, לא מומלץ לשתות מי ברז כאשר אתם שוהים או לנים במבנים ישנים בעיר.
להשיג מים בחינם: בתי מלון, מקומות ציבוריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully