וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצבים בתל יודפת: מסלול פריחה אל מבשרי הסתיו הלבנים

הסתיו בדיוק החל רשמית השבוע, אז קבלו הצעה לטיול באזור שמפוצץ חצבים כל שנה, ועל הדרך גם סיפור היסטורי מדהים על קרב קשה בין היהודים לרומאים. תל יודפת הוא ה-מקום להתחיל להריח את עונת המעבר שכבר פה

מטיילים בגן הלאומי יודפת העתיקה, 22 באפריל 2022/רט"ג

בימי קיץ ארוכים וחמים אלו, שהסתיימו רשמית ב-21 בספטמבר, צריך מידה של אופטימיות ודמיון כדי "להריח" את הסתיו מתקרב, וכבר למדנו שלפני אוקטובר אין באמת סתיו בארץ.

מדריכי החברה להגנת הטבע ממליצים לכם על טיול ברכס יודפת - אזור בו תוכלו לחוש מצד אחד קצת אירופה ומצד שני את הפסיפס הכי ישראלי שיש, עם נוף הררי ותצפיות נפלאות, מסלולי הליכה קלים המתאימים במיוחד לשקיעה, מגוון ישובים שכל אחד שונה מהשני, אפשרויות קולינריות רבות בכל ימות השבוע, מקומות נפלאים לחובבי שמן זית וחובבי שוקולד איכותי וריכוז של אלפי חצבים יפהפיים, שמרמזים שהסתיו כבר פה. שימו לב - מרבית המקומות הפתוחים היפים ברכס יודפת אינם מוצלים, לכן מומלץ ללכת בהם בשעות הבוקר או אחר הצוהריים.

חצבים בתל יודפת. בועז אשכול, תמונות גולשים
חצבים בתל יודפת/תמונות גולשים, בועז אשכול
צופית וחצבים. לירון שפירא, החברה להגנת הטבע
זה הזמן של מבשרי הסתיו. צופית וחצבים/החברה להגנת הטבע, לירון שפירא

על המקום

יודפת העתיקה טומנת בחובה סיפור היסטורי מרתק על ימי המרד הגדול ברומאים, יוסף בן מתיתיהו שלימים יהפוך ליוספוס פלביוס - היה מפקד המרד הגדול ברומאים. כהכנה למרד ביצר יוסף 19 ערים בגליל ויודפת הייתה אחת מהן. בסיפור נפילתה של יודפת גם יוסף נפל בשבי הרומאי ומאז, ישב וכתב לנו אודות התקופה. זהו השריד העיקרי של החומר הכתוב המספר לנו מה בדיוק קרה שם.

בסיורנו בהר נוכל לראות את החומה, את בית הבד השרוף, מאגרי המים ועוד מבנים ששימשו את בני הכפר. כמו כן, על מנת להמחיש טוב יותר את הסיפור, הציבו בהר דמויות של חיילים רומאים בני התקופה ואף את אייל הניגוח - כלי מלחמה רומי שפרץ את החומה. מעבר לסיפור ההיסטורי, התל מלא גם בפריחת חצבים, אותם ניתן לראות בשולי ההר ובירידה לכיוון נחל יודפת (סימון כחול). השילוב של פריחה משגעת וסיפור היסטורי מרתק כמו כן אפשרויות המסלול המתאימות לכל גיל הפכו את יודפת העתיקה למוקד טיול נחשק ומותאם לכולם.

מטיילים בגן הלאומי יודפת העתיקה, 22 באפריל 2022. רשות הטבע והגנים
טומנת בחובה סיפור היסטורי מרתק על ימי המרד הגדול ברומאים. מטיילים ביודפת העתיקה/רשות הטבע והגנים

סיפור דרך

המסלול מתחיל בחניון עפר אליו מגיעים מפנייה ימינה, 50 מטר לפני שער הישוב יודפת. לאחר החנייה עולים לכיוון התל ולפנינו אופציות למסלול - אפשר לפנות שמאלה (מזרחה) בסימון השחור ולהקיף את ההר, ואפשר לטפס מעלה בשביל הכחול ולהגיע ישירות לפסגה. אם נחליט לבחור בשחור בסופו של דבר הם יתחברו. למיטיבי לכת, הרוצים לקבל תצפית מרהיבה מאחד הפסגות היפות בגליל התחתון, אפשר להמשיך עם הסימון הכחול לתוך נחל יפעת והחורש הים תיכוני ויחד עם השביל לעבור בתוך היער (שימו לב בירידה לסחלבים) עד שמגיעים לדרך ג'יפים שלאחריה מתחיל הטיפוס לפסגת ההר והתצפית. הירידה מההר עדיין בסימון כחול שהופך להיות שביל ג'יפים ולבסוף מתחבר לשביל האדום שמחזיר חזרה לחנייה.

חצבים תל יודפת. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
התל מלא בפריחת חצבים, שאותם ניתן לראות בשולי ההר ובירידה לכיוון נחל יודפת/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין
תל יודפת. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
כהכנה למרד ביצר יוסף 19 ערים בגליל ויודפת הייתה אחת מהן. תל יודפת/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

לטיול יצאנו

לכתוב בווייז: "תל יודפת העתיקה"
רמת קושי: קלה-בינוני, 1-4 ק"מ (תלוי במסלול שתבחרו)
מיועד: משפחות, זוגות, בעלי כלבים, אוהבי פריחה
תקופה מומלצת: מתאים בשלהי הקיץ, הסתיו והאביב
נגישות: המסלול אינו נגיש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully