וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט 19 מיליון נוסעים בחודש: שיא חדש של ריינאייר באוגוסט

עודכן לאחרונה: 20.9.2023 / 8:48

חברת הלואו קוסט האירית הפעילה 103,000 טיסות באוגוסט האחרון, שבהן טסו 18.9 מיליון איש. החברה צופה כי במהלך שנת 2024 היא תטיס 183.5 מיליון נוסעים

ריינאייר נחתה לראשונה בשדה התעופה של עובדה/צילום: רשות שדות התעופה

חברת הלואו קוסט האירית ריינאייר (Ryanair), שמפעילה טיסות רבות גם לישראל וממנה, קובעת שיא חדש בכל מה שקשור לתנועה האווירית החודשית שלה באוגוסט, עם נתון מדהים של 18.9 מיליון נוסעים ב-103,000 טיסות שטסו עימה לאורך החודש שעבר. נתון זה גבוה מזה שנרשם בחודש יולי, שעמד על 18.7 מיליון לקוחות שטסו במטוסיה. למעשה, היתה זו הפעם הראשונה בתולדות החברה שבה היא חצתה את רף ה-18 מיליון נוסעים בחודש אחד.

על פי הנתונים לאורך כל 12 החודשים האחרונים (עד לסוף חודש אוגוסט 2023), הטיסה ריינאייר 177.4 מיליון נוסעים - זוהי עלייה של 20 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בדוח הכספי האחרון שלה, שהתפרסם בסוף יוני 2023, ציינה ריינאייר כי היא צופה שבמהלך שנת הכספים של 2024, היא תטיס 183.5 מיליון נוסעים.

מטוס ריינאייר נחת בווילנה, ליטא, אחרי שהוסט לבלארוס, 23 במאי 2021. AP
הפעם הראשונה שבה החברה חצתה את רף ה-18 מיליון הנוסעים בחודש אחד. ריינאייר/AP

השיא מגיע למרות מאות ביטולי טיסות

יש לציין כי השיא החודשי החדש הושג על אף העובדה שהחברה נאלצה לבטל יותר מ-370 טיסות (סדר גודל של כ-63,000 נוסעים). זאת בשל שיבושים בטיסות לבריטניה וממנה עקב תקלה במערכת הבקרה של רשות התעופה הבריטית, שאירעה ב-28 באוגוסט. לצד הביטולים, היו גם עיכובים רבים, והחברה דחתה את ממצאי הדוח של חברת NATS - המספקת שירותי בקרת תעבורה אווירית בבריטניה - לפיו נרשמו עיכובים רק ב-575 טיסות. על-פי החברה, רק בטיסותיה-שלה אל ומבריטניה נרשמו למעלה מאלף עיכובים בשל השיבושים.

אתר Business Traveller מדווח כי ריינאייר גם התייחסה להודעה של חברת NATS, לפיה היא מתנערת מתשלומים לנוסעים באשר לביטולים ולעיכובים שהתרחשו. "ריינאייר משלמת ל-NATS כמעט 100 מיליון אירו בשנה עבור שירות שקרס כליל ב-28 באוגוסט", הצהירה חברת התעופה.

עוד בוואלה!

לפצח את השיטה: לטוס ריינאייר בלי לשלם על האקסטרות

לכתבה המלאה
גטוויק, לונדון, רחפנים 21 דצמבר 2018. רויטרס
נרשמו גם למעלה מאלף עיכובים בטיסות ריינאייר בשל שיבושים. שדה התעופה גטוויק בבריטניה/רויטרס

עשרות מיליונים על החזרים לנוסעים

"המעט ש-NATS יכולה וצריכה לעשות הוא להחזיר ללקוחותיה (חברות התעופה) סכומים של עשרות מיליוני פאונד שהם הוציאו על החזר לנוסעים עבור הוצאות הלינה בבתי מלון, הארוחות וההעברות שלהם, שנבעו לחלוטין מהכשל במערכת של NATS".

רשות התעופה האזרחית של בריטניה (CAA) אישרה כי תפתח בחקירה עצמאית של האירוע, וציינה כי "אם יש ראיות שמצביעות על כך ש-NATS הפרה את חובותיה החוקיות, רשות התעופה האזרחית בבריטניה תנקוט בכל צעד שתמצא לנכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully