וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלול יחצ"ני? על חברת התעופה החדשה "אייר חיפה"

דני שדה

עודכן לאחרונה: 19.9.2023 / 16:11

שמעתם על הקמת חברת התעופה החדשה "אייר חיפה"? כי מסתבר שאנו שומעים על זה כבר לפחות חצי שנה. דני שדה חושב שמדובר בעוד תעלול יחצ"ני של שרת התחבורה מירי רגב ושעתיד החברה החדשה, אם בכלל תמריא, לא יהיה מזהיר. דעה

הסלנה לטיסה לקפריסין משדה התעופה בחיפה, 22.6.23/צילום: איסתא

אמש (שלישי) פורסמה ידיעה "בלעדית" באתר N12 על הקמת חברת תעופה חדשה בשם "אייר חיפה". על פי הידיעה, שרת התחבורה מירי רגב אישרה לחברת התעופה "אייר חיפה" להפעיל טיסות מנמל התעופה חיפה ליעדים שונים במטוסי טורבו-פרופ בעלי 70 מושבים שתחכיר החברה, שתפעיל טיסות מסחריות ליעדים כמו אילת, קפריסין, יוון וטורקיה.

החברה, כך על פי הפרסום, נמצאת בעיצומו של תהליך רישוי מבצעי על ידי רשות התעופה האזרחית ואמורה להתחיל לפעול בחודשים הקרובים, או במלים אחרות בשנת 2024, או במלים עוד יותר אחרות - במחצית השנייה של אותה שנה והיא תיתן מענה לתושבי חיפה והצפון.

אלא שעיון בארכיונים, שזוכרים הכל, מגלה כי כבר בחודש פברואר 2023 פורסם בכלי תקשורת שונים ובהם אתר ice כי מנכ"ל חברת אל על, לשעבר, גונן אסישקין מקים חברת תעופה חדשה ואליו חוברים גם שי באב"ד (מי שכיהן בשעתו כמנכ"ל משרד האוצר), מיקי שטרסבורגר ששימש בעבר כמנכ"ל חברת סנדור ולאחר מכן כסמנכ"ל מסחר באל על, וכי מי שישקיע את הכספים יהיה יזם ההייטק ניר צוק, הבעלים של חברת "פאלו אלטו נטוורקס". בנוסף אליהם יצטרפו לחברה גם ליאור יבור, ששימש בעבר כסמנכ"ל מבצעים באל על וכן הוזכרו שמות נוספים כמו מנכ"ל צים לשעבר, רפי דניאלי.

בחודש יולי, כלומר לפני חודשיים, שוב עלה שמו של המיזם החדש, הפעם צוין כי בעיר הכרמל הוקמה חברת תעופה חדשה בשם "אייר חיפה", כי היא מתכננת להפעיל את כל טיסותיה משדה התעופה בחיפה ושוב צוינו שמות המייסדים של החברה. זאת כאשר בידיעה שפורסמה במקומון החיפאי "כלבו" צוין כי "המודל של אייר חיפה יהיה דומה לזה של חברות לואו קוסט, היא תפעל עם מספר מצומצם של עובדים ותתבסס על מיקור חוץ, על חכירת מטוסים ועל צוותים קטנים של טייסים, דיילים, שירותי קרקע ועוד".

טיסה מסחרית משדה התעופה בחיפה לקפריסין, 22.6.23. איסתא,
בשנים האחרונות פעלו משם כמה "טרמפיסטים" שנכשלו. שדה התעופה בחיפה/איסתא

עתידה של החברה החדשה - לא מזהיר

היום טרחו יחצ"ני משרד התחבורה לגלות לעם ישראל, כי החברה החדשה היא חלק מ"חזונה של שרת התחבורה מירי רגב "להגברת התחרות והידוק ופתוח החיבוריות והקישוריות בתוך ישראל ומחוצה לה, כי הטיסות של אייר חיפה יאפשרו לדלג על הפקקים והתורים ולחסוך זמן רב והוצאות ניכרות בדרך לחול". אייר חיפה, כך על פי ההודעה, תייצר מקומות תעסוקה חדשים תתרום לפיתוח הכלכלה ותחבר את אזור הצפון עם אילת וכן תפעיל טיסות לואו קוסט קבועות, לאורך כל השנה, מנמל התעופה בחיפה למגוון יעדים באגן הים התיכון והסביבה, במחירים זולים ותחרותיים בנוחות ובבטיחות.

סליחה. לי לא ברור על איזה חסכון מדובר וגם לא על איזה שיפור באיכות החיים. אני גם לא רואה את הגידול בתיירות לחיפה בשל הפעלת מטוס עם 70 מושבים מהטרמינל בחיפה לכל יעד שאליו מטוס כזה יכול לפעול, וגם לא את "ייצור מקומות עבודה". מה שאני כן רואה זה עוד נסיון למכור לנו בשורות חדשות, כשאין שום בשורות. אם הפעלת טיסות מחיפה לאילת וליעדים קרובים היתה כדאית, סביר להניח שחברת ארקיע וחברת ישראייר היו משאירות את מטוסי ה-ATR שלהן ומפעילות טיסות מחיפה, כפי שעשו בעבר. אלא שההחלטה של שתי החברות לנטוש את חיפה היתה כלכלית וגם הפעם קשה לראות את החברה החדשה מתרוממת ומציגה תחרות לנתב"ג.

בנמל התעופה בחיפה פעלו בשנים האחרונות כמה "טרמפיסטים" שעזבו עם הפסדים לא קטנים, וככל שהדברים נראים כעת, עתידה של החברה החדשה, אם בכלל תמריא, לא יהיה מזהיר יותר. זאת עוד לפני שנזכיר כי הטיסות מחיפה ליעדים שמחוץ לישראל לא היוו בשורה כלכלית לנוסעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully