וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגלית בבנימין: נחשף מרכז לייצור כלי אבן מימי בית שני

עודכן לאחרונה: 18.9.2023 / 16:32

במסגרת העבודות להרחבת כביש 437 אשר נמצא בין היישוב אדם לכפר חיזמא, התגלו שרידי חציבות קדומות ואף מרכז לייצור כלי אבן שהיו בשימוש בתקופת בית המקדש השני

מרכז לייצור כלי אבן מימי בית שני התגלה בחבל בנימין. דוברות מתפ״ש,
המרכז לייצור כלי אבן מימי בית שני שהתגלה בבנימין/דוברות מתפ״ש

במסגרת העבודות להרחבת כביש 437 אשר נמצא בין היישוב אדם לכפר חיזמא, התגלו על ידי יחידת קצין מטה ארכיאולוגיה במנהל האזרחי שרידי חציבות קדומות ואף מרכז לייצור כלי אבן שהיו בשימוש בתקופת בית המקדש השני.

בשל העובדה שבתקופת בית שני היה נהוג להשתמש בכלים העשויים מאבן, כלי אבן התגלו ומתגלים כמעט בכל אתר בצורות שונות - כוסות, קערות, מגשים ועוד כלים שונים המסוגננים ומעוצבים בקפידה.

מרכז לייצור כלי אבן מימי בית שני התגלה בחבל בנימין. דוברות מתפ״ש,
בתקופת בית שני היה נהוג להשתמש בכלים העשויים מאבן/דוברות מתפ״ש
מרכז לייצור כלי אבן מימי בית שני התגלה בחבל בנימין. דוברות מתפ״ש,
בתגלית נחשף מרכז ייצור שלם שכולל כמה מחצבות הסמוכות זו לזו/דוברות מתפ״ש

לפני כ-30 שנה נחשף מרכז לייצור כלי אבן נוסף

בחפירה המנוהלת על ידי גורמים מיחידת קצין המטה לארכיאולוגיה במנהל האזרחי, נחשפו שרידים לא רק של כלים, אלא של מרכז ייצור שלם אשר כולל כמה מחצבות הסמוכות זו לזו.

לפני כ-30 שנה נחשף מרכז לייצור כלי אבן נוסף על ידי יחידת קצין מטה ארכיאלוגיה, גם הוא נמצא בסמוך לכפר חיזמא, המשותף לשני המרכזים הוא ששניהם מלמדים כי ככל הנראה, איזור זה שימש כמרכז הכריה, הייצור וההפצה של כלי אבן לירושלים וסביבתה.

קצין המטה לארכיאולוגיה במנהל האזרחי, בני הר-אבן: "המנהל האזרחי ימשיך לפעול לילות כימים למען שמירת האתרים והממצאים הארכיאולוגיים ביהודה ושומרון, שאלו הם חלק מאוצרות ותרבות האזור. זוהי זכות גדולה לבצע את החפירות ולגלות עולם עתיק ועשיר מתחת לאדמת המרחב. כולנו זוכים להיכרות והצצה לחיים מלאים בתרבות ויוקרה שידע המרחב לאורך הדורות בזכות גילויים יוצאי דופן אלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully