וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורשת העתיקה של ג'אווה: בעקבות המקדשים ההיסטוריים של אינדונזיה

בשיתוף פגסוס

27.9.2023 / 11:00

מחפשים מסע היסטורי עשיר, חוויה רוחנית מעצימה ומבנים ארכיטקטוניים מרהיבים? המקדשים המדהימים בג'אווה הם מעבר לאתרים יפיפיים בעלי חשיבות דתית - אלא פלאי עולם אמיתיים, שאפשר לבהות בהם שעות ולהיסחף לעולם קסום

מסוג המקומות שאפשר לבהות בהם שעות ארוכות. בורובודור

@hellogulo Borobudur is the largest Buddhist temple in the world and one of great archeological sites in ASEAN. Borobudur remains popular for pilgrimage, with Buddhists in Indonesia and other countries celebrating Vesak Day at the temple. It has a record of 5 million tourists annually. #ASEANbyNature #ASEANbyNatureID ♬ original sound - Hello Gulö

נדיר למצוא בעולם מקום שיש בו גם חופים יפהפיים, גם מסלולי הליכה וטבע משגע, גם עיר תוססת מלאת שווקים, וגם היסטוריה עשירה מלאה בתרבות ומורשת. ג'אווה, אחד מאיי הארכיפלג המרהיב שבדרום-מזרח אסיה, מציע את כל האטרקציות האלה בפינה קסומה באוקיינוס ההודי. במהלך אלפי שנים הייתה אינדונזיה מורשת לתרבויות שונות, וההשפעות התרבותיות השונות הפכו את ג'אווה למקום מרשים ומרתק, מה שהופך את האי למקום מושלם למחקר, מסעות, טיולים וחוויה שכוללת היסטוריה וארכיטקטורה הן למטיילים עצמאיים והן למטיילים שמגיעים למדינה במסגרת טיול מאורגן, כפי שמוציאה חברת פגסוס.

רשימת האטרקציות בג'אווה היא ארוכה ומגוונת, אבל אחד האתרים המרשימים ביותר במקום הוא מקדש בורובודור, מסוג המקומות שאפשר לבהות בהם שעות ארוכות ולתהות איך ייתכן שהוא נבנה במאה ה-9 לספירה. לא במקרה הוא נחשב לאחד מפלאי העולם. מעבר לעוצמות הארכיטקטוניות, מורגשות העוצמות הרוחניות. במיוחד הן מורגשות בחג הוואסאק, כאשר אלפי נזירים בודהיסטים בגלימות אדומות מתאספים ביום הולדתו ומותו של בודהא, עולים לרגל ומעלים מנחות, כשהמקום מוצף בפרחים ובקטורות. האווירה אכן מצמררת במהלך החג וחגיגותיו, אבל גם ביום-יום מדובר במחזה שקשה שלא להיפעם ממנו.

נזיר בודהיסט של בית מקדש בורובודור במהלך וסאק יום, הידוע בכינויו "יום ההולדת של בודהא", על האנדרטה מהאיאנה בודהיסט בורובודו. Ulet Ifansasti, GettyImages
חוויה דתית עוצמתית. נזיר בודהיסטי בבורובודור/GettyImages, Ulet Ifansasti

המבנה עצמו מרשים ומרהיב, מתנשא לגובה של כ-35 מטר, אורך צלעו של הריבוע היא כ-135 מטר, וההערכה היא שהוא נבנה במשך 75 שנה על ידי עשרות אלפי פועלים. יש בו חמש קומות, כ-2,700 תבליטים, 500 פסלי בודהא, ועולי הרגל מקיפים אותו מבפנים והולכים בתוכו במעין מסע סימבולי, שבמהלכו הם עוברים את הגלגולים הבודהיסטיים. כמובן שלא צריך להיות בודהיסט כדי לספוג את האווירה המרגשת של המקום העוצמתי, אבל כן כדאי לעשות זאת לצד מדריך, שכן כל פרט במקדש הוא בעל חשיבות סימבולית ועושר רוחני, והפרטים מעניינים ומעשירים. מסוג המקומות שניתן לטייל בהם שעות על גבי שעות, ללמוד ולהקשיב, ועדיין להרגיש שלא ראית קמצוץ ממנו.

בנוסף, אי אפשר להתעלם מהנוף סביב הבורבודור, וזה שנשקף מהגבעה שעליה הוא ניצב, עם חגיגה של צבעים וטבע משתנה - תלוי בעונה ובשעות היום. חשוב להזכיר גם את האגדות והמיסטיקה סביב המקום, שנמצא בין שני הרי געש ושני נהרות, והיה חבוי במשך מאות שנים תחת הג'ונגל והאפר (בנסיבות מסתוריות) והתגלה מחדש בשנת 1835. לא צריך להיות לך רקע בהיסטוריה או באמנות כדי ליהנות מהביקור במקדש בורובודור, שהוא חלק בלתי נפרד מההיסטוריה והתרבות העשירה של האי המרהיב הזה, ואחד המקומות הדתיים המפורסמים בעולם.

האי ג'אווה מכיל עוד אתרים היסטוריים, ואחד מהם הוא מקדש פרמבנן (Prambanan) - שגם הוא כמובן נכלל ברשימת אתרי המורשת של אונסק"ו. מדובר במקדש בסגנון גותי בגובה 240 מטר, שלמעשה מכיל מספר מגדלים ומבנים ש"מחברים את האדמה עם השמים" באמצעות התרבות ההינדואיסטית. גם פה מדובר במקום מהפנט, שהוא מעבר למרהיב מבחינה בנייה - אלא גם בהשתלבות שלו עם הטבע וההיסטוריה העשירה סביבו.

זה למעשה "קומפלקס" של מקדשים, שבנויים בלבו של טבע פראי, מוקף הרים וכפרים שנתקעו בזמן, וגם בו מספיק להגיע למקום כדי להיזרק לתקופה עתיקה, אלף שנה לאחור, ולדמיין את בניית המקום ואת החזון הדתי-רוחני של אנשי המקום.

למידע נוסף על טיול מאורגן לאינדונזיה באתר פגסוס לחצו כאן

הרי געש, אינדונזיה. ShutterStock
אין סוף אופציות לטיולים. הרי הגעש/ShutterStock

אז כן, ג'אווה מציעה למעשה רשימה ארוכה של מקדשים, מלאי קסם ואופי, אבל מי שמגיע לאי לימים קצרים יתקשה להחליט כיצד לחלק את החופשה, מאחר שהאי גדוש באטרקציות. מעבר לאתרים הרבים שמעידים על ההשפעה הגדולה שהתרבות האינדונזית קיבלה מהדתות האיסלאמיות והבודהיסטיות - ג'אווה היא גם מקום לנופש, לבטן-גב על חופי האוקיינוס ההודי היפהפיים, שכוללים מסעות ימיים מרהיבים. מי שמחפש, ימצא לו גם מלון מפנק, במחירים די אטרקטיביים, שבו יוכל לנוח ולהתמוגג מהשמש החמימה.

מקדש פרמבנאן (Prambanan), האי ג'אווה, אינדונזיה. ShutterStock
מתבונן, ומוצף ברוחניות. פרמבנן/ShutterStock

כמובן, זה לא נגמר בזה. ישנם שלל טיולים בטבע, וגם כאן - מדובר באופציה אטרקטיבית וקלה, עם מדריכים שלוקחים אותך היישר מהמלון לג'ונגלים הקסומים סביב פארקי לאון, עם שלל טרקים ומסעות ביערות, כולל אפשרות לביקור מומלץ מאוד בגונונג פדאנג, אתר קסום על ראש גבעה שמכונה "הר ההארה", שגם בו מטפס לו המטייל לגבעה ומקבל אתר דתי מלא קסם ורוחניות, שגורמים לו להיות אסיר תודה ומלא הערכה.

טיול באי ג'אווה מאפשר גם למטייל לפנק את עצמו במזון מקומי, לגעת בתרבות רחוקה ושונה, ולהכיר את הדרום המזרחי של אינדונזיה מבעד לעיניים מקומיות, שאי אפשר להסביר לזר. לא צריך להיבהל מהעובדה שג'אווה נחשב לאי המיושב והצפוף ביותר בעולם. זה אומנם מרכזה התרבותי והכלכלי של אינדונזיה, אבל מלא בטבע יפהפה, הרי געש, אגמים ויערות. אפשר למצוא גם חיי לילה וקניות, וגם אגמים שעל גדותם אפשר לעשות קמפינג, שילוב אופטימלי של עניין ורוגע. בדיוק בגלל התרבות העשירה והאפשרויות הבלתי נגמרות, המקום מומלץ לכולם וידוע בעולם כולו.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים לחו"ל - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע.

בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully