וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופסי: המטוס המריא עם כל 111 הנוסעים - אבל בלי המזוודות

עודכן לאחרונה: 18.9.2023 / 9:21

צוות הקרקע לא הצליח לעמוד בזמנים, וצוות האוויר של חברת התעופה השוויצרית סוויס החליט שלא להמתין - ולצאת לדרך. הנוסעים גילו זאת רק לאחר הנחיתה, אחרי המתנה מורטת עצבים לצד מסוע המזוודות הריק

מזוודות במסוע מטען בשדה תעופה בלוס אנג'לס/צילום: פליקס פראלס, טיקוטוק

מטוס של חברת התעופה סוויס (Swiss), חברת הדגל של שוויץ, נחת ביעד שלו עם כל 111 הנוסעים, אבל ללא המזוודות שלהם, שכבר עברו את הבידוק הביטחוני. אתר Insider מדווח כי המטוס המריא בשבת לפני שבועיים מציריך ונחת בעיר בילבאו (Bilbao) שבספרד. הנוסעים ירדו מהמטוס והלכו לכיוון מסוע המזוודות, שם הם המתינו לשווא במשך שעתיים. קווין אמפאלם, דובר חברת התעופה אישר את הדברים ובהודעה שמסר ציין כי "בשל מחסור בצוות הקרקע שאחראי לטיפול בכבודה, לא ניתן היה להעמיס את המזוודות".

מטוס של סוויס אייר ממריא מציריך. ShutterStock
המריא מציריך ונחת בעיר בילבאו, אך ללא הכבודה של 111 נוסעים. מטוס סוויס/ShutterStock

הסיבה: איסור טיסה בלילה

הדובר הוסיף עוד כי בסופו של דבר הטיסה יצאה לדרכה ללא המזוודות מאחר שאותו מטוס היה צריך להספיק לשוב לציריך עם נוסעים אחרים לפני שנכנס לתוקפו האיסור על טיסת לילה, החל מהשעה 23:00. לדבריו, סוויס הפעילה את הטיסה באמצעות החברה הבת שלה, אדלווייס אייר (Edelweiss Air).

על פי הצהרת החברה, צוות האוויר המתין יותר משעה לצוות עובדי הקרקע כדי שאלו יעלו את המטען למטוס, אך לבסוף החליטו לטוס לבילבאו בלעדיו. "אנחנו מבינים היטב את התסכול ואת הכעס של הנוסעים, במיוחד מאחר שרבים מהם טסו למטרת לחופשה", אמר אמפאלם והוסיף כי בימים אלו סוויס בוחנת את תהליכי העבודה שלה כדי למנוע הישנות של מקרים דומים.

מספר נוסעים אמרו לכלי תקשורת מקומיים כי קברניט המטוס התנצל על העיכוב בהמראה, אך בשום שלב הוא לא הזכיר את הנושא של השארת המזוודות שלהם בציריך. בנוסף הם סיפרו כי מי שהודיע להם כי מטוסם הגיע לבילבאו ללא המזוודות הם אנשי חברת התעופה הספרדית איבריה.

עוד בוואלה!

כבוד מהשוויצרים: מגזין הטיסה הוקדש כולו לעיר תל אביב

לכתבה המלאה
מזוודה טיסה. ShutterStock
המטוס היה צריך להספיק לשוב לציריך והוחלט לטוס לבילבאו בלעדי המטען/ShutterStock

המזוודות הגיעו (אחרי יומיים)

"החופשה שלי נהרסה" התלונן אחד הנוסעים, קרסטן רדליך, לכתב של עיתון שוויצרי. בכל מקרה, דובר החברה ציין כי כל המזוודות של כל הנוסעים הוטסו מציריך לבילבאו ביום שני בערב (כיומיים לאחר הטיסה המקורית).

זוהי אינה הפעם הראשונה שמטוס יוצא לדרכו ללא התיקים של הנוסעים שלו. כך למשל, ביולי האחרון המריאו מאתונה לסינגפור שתי טיסות של חברת הלואו קוסט הסינגפורית סקוט (Scoot) ללא המזוודות. במקרה זה, דווח כי ההחלטה התקבלה לאור גל החום הקיצוני שפקד את האזור והחשש כי המטען הרב עלול להשפיע על ביצועי מנועי המטוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully