וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים חושבים שהתמורה לכסף בחופשה בארץ נמוכה. מופתעים?

עודכן לאחרונה: 14.9.2023 / 11:09

סקר חדש שהוזמן על ידי משרד התיירות ופורסם לרגל ראש השנה, מצא שהישראלים דירגו את ה"ואליו פור מאני" לחופשה מקומית בציון של 2.16 בסולם של 1-5. וגם: מה הדבר שהכי חשוב לנו בחופשה בארץ?

סאפ באילת/צילום: הדר יעקב

מה ישראלים חושבים על החופשה שלהם בארץ? האם הם מעדיפים למנפוש בחו"ל בגלל יוקר החופשה בישראל? וכמה חשובה חופשה עבור המשפחה הישראלית בין ההוצאות השנתיות?

על שאלות אלה ואחרות עונה סקר חדש שפורסם לרגל ראש השנה, שנערך בקרב 2018 משיבים מעל גיל 18, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל. הסקר נערך על ידי מכון שרי בהזמנת משרד התיירות. הנה כמה מהממצאים המעניינים שעלו.

ההוצאה החשובה ביותר: חופשה בישראל במקום ה-2

לימודים והעשרה דורגו כהוצאה החשובה ביותר למשק הבית הישראלי (דירוג 5 מתוך 8 מרבי). לאחר מכן ציינו הישראלים הוצאה של חופשה בישראל (4.3), חופשה בחו"ל (4.2), קניית מוצרי חשמל (4.13), שיפוצים בבית (3.7) קניית פריטי אופנה (3.7) צריכת תרבות ומופעים (3.5) וקניית רכב (3.3).
יצוין, כי ההשוואה אינה לוקחת בחשבון את סדר הגודל של העלויות, אך נותנת מושג אינטואיטיבי על החשיבות הרבה שהישראלים מייחסים לחופשותיהם.

מעיין עין אי"ה בגולן. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
הוצאה השנייה של ישראלים היא על חופשה בישראל. מעיין בגולן/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

התמורה לכסף: נמוכה עד נמוכה מאוד

62 אחוז מהציבור סבור שהתמורה לכסף בחופשה בישראל הינה נמוכה עד נמוכה מאוד. בסולם של 1-5 דורגה התמורה: 2.16. מהסקר עולה עוד, כי מרכיב המחיר הינו בעל החשיבות הגבוהה ביותר בעת תכנון החופשה. 60 אחוז ציינו שמעדיפים חופשה בחו"ל על פני חופשה בישראל. 21 אחוזים היו אדישים ללא העדפה ברורה ו-19 אחוזים הם בעלי העדפה ברורה לחופשה בישראל.

64 אחוזים מהמשיבים, שענו כי לא יצאו לחופשה בישראל בשנה האחרונה, ציינו את המחיר כחסם, ו-17 אחוזים ענו כי "לא התאים". נושא המחיר עלה גם בשאלה פתוחה על עיקר הבעיה בהזמנת חופשה - 37 אחוזים ציינו "אפשרות לנפוש במחירים סבירים ומבצעים".

שטרות של שקל. ShutterStock
מרכיב המחיר הינו בעל החשיבות הגבוהה ביותר בעת תכנון החופשה/ShutterStock

ההשראה לחופשות בארץ

57 אחוזים ממקורות המידע המרכזיים לתכנון חופשה הינם משפחה וחברים, 45 אחוזים ציינו שהם מתכננים לפי הידע האישי, 24 אחוזים מעמיתים ממקום העבודה ו-22 אחוזים קבלו את ההשראה מאתרים באינטרנט.

סוכני נסיעות סוכן נסיעות, גלובוס. ShutterStock
57 אחוזים ממקורות המידע המרכזיים לתכנון חופשה הינם משפחה וחברים/ShutterStock

תכנון החופשה: מתחשבים קודם כל במחיר

במערך השיקולים בתכנון החופשה, נושא המחיר נמצא במקום הגבוה ביותר (ממוצע 7 מתוך 9). לאחריו מקום החופשה (6.3), מועד החופשה (5.3), עם מי יוצאים לחופשה (5.2) סוג המלון (4.5) וסוג הפעילות המתוכננת (3.5). לרוב, הזמנת החופשה מתבצעת יותר מחודש מראש, ולרוב באמצעות האינטרנט.

כמו כן עלה מהסקר, כי 70 אחוזים מהמשיבים ענו כי פשוט לתכנן חופשה בישראל. עוד עלה, כי הישראלים מעידים על שביעות הרצון מהתכנון (68 אחוזים) ולרוב החופשה עמדה בציפיות.

וילה מלון בוטיק ניאה. עודד סמדר,
המחיר הכי קובע את תכנון החופשה. מלון בוטיק בגליל/עודד סמדר

רכיבי החופשה: הרוב יוצאים לשני לילות

משך החופשה השכיח ביותר הוא שני לילות. הוא מושפע ממשתנים כגון: סוג החופשה, מיקום הלינה - 65 אחוז דיווחו על לינה בבית מלון ולאחר מכן בפער משמעותי צימר בישוב כפרי (16), איכות השירות - כ-43 אחוז מדווחים על איכות שירות גבוהה, תמהיל המתארחים וקבוצת גיל - רוב החופשות מתבצעות עם בני זוג (65 אחוזים).

כמחצית מהמשיבים דיווחו שיצאו לחופשה עירונית (46 אחוזים), כרבע דיווחו על חופשה כפרית ורבע נוסף על שילוב בין עירונית לכפרית. 86 אחוזים מהמשיבים דיווחו כי לא יצאו לטיול מאורגן במהלך השנה האחרונה ללא הבדל מהותי ביחס לשנת 2019. בהתאמה, רוב המשיבים (48 אחוזים) לא נעזרו במורה דרך משום שאינם רואים תועלת בכך - 15 אחוזים בגלל המחיר, 11 אחוזים לא הכירו את האפשרות הזאת, ו-6 אחוזים לא יודעים היכן להזמין.

עלויות מרכיב הלינה מהוות כ-60 אחוז בממוצע מההוצאות על חופשה. ההוצאה הממוצעת לאדם בחופשה בבית מלון עומדת על 1,700 שקלים, כאשר 1,000 שקלים מסכום זה משולם ללינה. במקרה של צימר בישוב כפרי, עלות זו יורדת ל-1,100 שקלים, מתוכם 630 ללינה.

טיילת טבריה. זיו ריינשטיין
כמחצית מהמשיבים דיווחו שיצאו לחופשה עירונית. טיילת טבריה/זיו ריינשטיין

מה הופך חופשה לטובה?

מהסקר עולה, כי חווית טיול מוצלחת מבחינת התייר הישראלי בישראל, מבוססת על הבילוי בקבוצת חברים או משפחה (59 אחוזים), רמת שירות גבוהה באתרים ובמקום הלינה (49 אחוזים), מקום לא צפוף (39 אחוזים), ונסיעה רציפה ללא פקקים (30 אחוזים). הישראלי רואה כיתרונות משמעותיים בחופשה, בראש ובראשונה את היותה קרובה וזמינה (38 אחוזים), לאחריה חוויית מקומות חדשים (27 אחוזים), הרגשת בית חום וביטחון (25 אחוזים) וכן חיבור ושייכות לארץ ישראל וחופשה בת השגה (19 אחוזים).

כפר הנופש נופי גונן. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
כפר נופש בגליל/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

שר התיירות חיים כץ: "הנתונים מראים בבירור כי הישראלים רוצים לנפוש בישראל אך המחיר והתמורה, מהווים חסם משמעותי. משרד התיירות בראשותי, פועל להגדלת ההיצע באמצעות הסרת חסמים בירוקרטיים בבינוי מלונות, וכן ליצירת אלטרנטיבות בעונות השיא, לרבות הקמת מתחמי קמפינג עונתי. תעשיית התיירות כולה צריכה להתגייס לשיפור המוצר התיירותי, בעלות ובאיכות. שיפור חווית התייר הוא הרווח של כולנו. שנה טובה ומבורכת לכל בית ישראל. שנת תיירות משגשגת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully