וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטעי תה ונופים מהפנטים: מסע בדרכים הציוריות של סרי לנקה

בשיתוף פגסוס

עודכן לאחרונה: 5.12.2023 / 16:22

מי אמר שנסיעות במזרח הן סיוט? הכירו את הרכבת הקסומה של סרי לנקה, עם דרך כל כך יפה עד שתתבאסו כשתגיעו ליעד. כל מה שצריך לדעת, הצטרפו לנסיעה

בריכה ומלון בחוף בנטוטה (Bentota), סרי לנקה. ShutterStock
גן עדן אמיתי. סרי לנקה/ShutterStock

התנועה על הכבישים במזרח הרחוק יכולה להיות חוויה לא נעימה. למי שלא חווה את זה, קשה להסביר את האנדרלמוסיה על הכבישים, בעיקר בערים הגדולות, שבהן רמזורים הם בגדר המלצה, אין נתיבים, החוקים לא נאכפים, רעש צפירות וצפצופים נשמע מכל עבר מבלי לדעת מדוע, אין רחמים ורק הנדחף שורד (זכות קדימה? הצחקתם אותנו!). מלמעלה הכל נראה כמו מיליוני נמלים שמתרוצצות לכל הכיוונים בחוסר סדר, שאיכשהו מתבצע באורח נס (חפשו ביוטיוב סרטונים של traffic in India).

בדיוק בגלל זה, כל כך מפתיע ונעים לגלות כלי תחבורה במזרח שלא רק מוביל אותך ממקום למקום, אלא מספק חוויה נעימה: הכירו את הרכבת המפורסמת של סרי לנקה.

כולם מחפשים את המקום המושלם לנפוש בו, מקום שמעניק חוויה טובה לנפש ולרוח, מקום שבו הטבע פורח בכל פינה ובכל עונה. סרי לנקה, מדינה קטנה ומופלאה בדרום מזרח אסיה, היא אחד מהיעדים המושלמים, שמספקת את כל המטרות. היא מתהדרת בנופיה הטבעיים המרהיבים, במגוון של מסלולי טיול רגליים, ובין השאר מציעה את מטעי התה, שמעבר לפרנסה ותעסוקה שמעניקה לתושביה, גם הופכים אותה ליפה ונעימה ומספקים אטרקציה שמציבה אותה בצמרת של רשימות המטיילים המקומיים והבינלאומיים. ואם לא ידעתם, הנה ההזדמנות להכיר את אחת החוויות המרשימות ביותר במסגרת טיול מאורגן לסרי לנקה - רכבת ההרים שעוברת בדרכים הציוריות על רקע מטעי תה ונופים מהפנטים.

מטעי תה, סרי לנקה. Maria Moratti, GettyImages
יפה, מרגיע, מהפנט. מטעי תה בסרי לנקה/GettyImages, Maria Moratti

בכל הדירוגים הבינלאומיים, רכבת ההרים בסרי לנקה נחשבת לאחת מהרכבות המרהיבות ביותר בעולם. היא מתעטפת סביב רצועת הרי ההימלאיה, עוברת בין גבעות ירוקות וצמחיה בלתי פוסקת, מאפשרת לנוסעים ליהנות מנופים וממגוון עשיר של חוויות טבע ותרבות, וככה, על הדרך, לוקחת את הנוסעים לעיירות ואטרקציות, במסע סוחף.

מדובר ברכבת שעוברת בחלקים נרחבים מהמדינה, אבל השיא שלה הוא בחלק שבין העיר קנדי עד לעיירה הפסטורלית נוארה איליה. במהלך הנסיעה הזו, הנוף משתנה והופך מערבה אל יערות, עם הרים וגבהות ירוקות של הרי ההימלאיה.

ישנן שלוש מחלקות שונות שבהן אפשר לשבת ברכבת, שמציעות חוויות שונות בהתאם לסגנון ולתקציב שלכם. הכרטיס הסטנדרטי מאפשר לכם להיות חלק מהסצנה העממית הרחבה והטבעית, אך זה עשוי לגרום לכם לשבת במקום קטן ודחוק ברכבת - שלא לומר לעמוד בצפיפות לאורך כל הנסיעה. מדובר בחוויה שעלולה להיות קשה, וחוסכת שקלים בודדים, ולכן לא מומלצת.

מי שמחפש חוויה נעימה וקלה יותר, יכול להזמין כיסא שמור, ליד חלון, שיאפשר לו להביט החוצה ולהיסחף עם הנופים. זו ככל הנראה האופציה המומלצת ביותר. יש אפשרות גם לכרטיס פרמיום, במחלקה הראשונה: אם אתם מחפשים חוויית נסיעה יוקרתית, תקבלו מקום מרווח ונוח יותר, עם הפינוקים המיוחדים שברכבת. במחלקה הראשונה יש מזגן, אבל ספק אם מומלץ לשבת צמודים לחלון סגור (לפרקים מלוכלך) במקום לפתוח אותו לנוף היפהפה ולאוויר הפתוח.

והנוף בהחלט יפהפה. הנהרות הזורמים, והיערות הרבים המשתרעים למרחקים רחוקים, משרים רוגע, ותחושת זן שאפשר לחוש מול נוף בלתי נגמר שחולף לך מול העיניים המשתאות. בשלבים שונים של המסלול, תגלו נופים מהפנטים של מטעי התה שפזורים בכל האזור. סרי לנקה היא יצרנית התה הרביעית בגודלה בעולם, והיצרנית הכי גדולה ביחס לתושבים. אחרי הנסיעה הזאת, החשק לכוס תה חמה רק גובר, ובכל לגימה אפשר לחוש שוב את העוצמות של המקום.

רכבת, סרי לנקה. Rebecca Conway, GettyImages
שבו ליד הדלת הפתוחה, ותתמוגגו. הרכבת בסרי לנקה/GettyImages, Rebecca Conway

כמובן שמומלץ גם לבקר במטעי התה הנפלאים שבסביבה. במהלך המסע, תוכלו לטעום תה איכותי במקומות המסודרים לקיטום ולעיבוד התה. כשאתם יושבים על כסאות עץ במורד הגבעות, בחלקה ירוקה פרטית שמשובצת בצמחיה ורקע שמול הרי ההימלאיה, מוקפים בעיטורי פרחים וירוק. מטעי התה שבסרי לנקה מטופלים ופורחים בעונות שונות. בדרך כלל, עונת הקיטום והגידול של התה באזור היא בין אפריל לספטמבר, כאשר בחורף ניתן לראות את המטעים בצבעי ירוק בהיר מרהיבים. בקיץ, עם הגעת הגשם, המטעים משתמשים במימי החורף הגדולים ומתמלאים בירוק מרהיב.

עם זאת, ייתכן שה-אטרקציה העיקרית ברכבת הזאת היא האפשרות לשבת ליד הדלתות (שלא נסגרות), לשלוח את הרגליים החוצה וליהנות מהאוויר הפתוח. בניגוד לישיבה מול חלון, שמאפשר זווית מוגבלת לעתים, לשבת מול הדלתות הפתוחות חושף את הנוסע לכל הנוף. המטיילים המנוסים גם יודעים להציע כמה וכמה שיטות כדי להשיג את המקום הנחשק ליד הדלת, כשאחת הטקטיקות היא להמתין על הריף, ופשוט לעלות אחרון לרכבת, כדי שהמקום האחרון שייוותר להם הוא סמוך לדלת. אגב, כדאי לשים לב ולהיזהר, כי הצמחייה הפראית צומחת קרוב מאוד למסילות הרכבת, ומי שיבלוט החוצה קצת יותר מדי עשוי לקבל "סטירות" קטנות מענפים.

כך או כך, מדובר במסע קסום, וכמו בכל טיול, האטרקציה היא לאו דווקא היעד, אלא הדרך.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים לחו"ל - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע.

בשיתוף פגסוס
  • עוד באותו נושא:
  • סרי לנקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully