וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקצה העולם: מסע יוצא דופן לאחד מהאזורים המרהיבים בעולם - פטגוניה בצ'ילה

בשיתוף פגסוס

עודכן לאחרונה: 5.12.2023 / 16:23

פארקים עוצמתיים. מסלולי הליכה מטריפים. הכביש המפורסם בעולם, לצד פיורדים ומפרצים, קרחונים ומערות, חיי טבע ותרבות, ובכלל, מגוון בלתי נגמר. הצטרפו למסע לפטגוניה שבצ'ילה, המקום שבו כל פינה נראית כמו גלויה

בקצה השמים, בסוף העולם, יש מקום רחוק, מקום בלי דאגה. כל חובב טבע שמחפש אחר חוויה טיולית מיוחדת, שתעמיס אותו באנרגיה מחודשת, חייב להגיע לפטגוניה בצ'ילה, ולחוות עוצמה שספק אם ימצא בחלקים אחרים של העולם. מדובר באחד מהאזורים היפים והרחוקים ביותר על הכדור שלנו, אי שם בחלקו הדרומי-מערבי של דרום אמריקה, ומציע טבע פרוע ומגוון, שכמוהו רואים רק בגלויות.

אזור פטגוניה משווק כ"הגן האחרון של העולם", ולא רק בזכות המיקום הגיאוגרפי בקצה העולם, לא רק בגלל הטבע הפורה והמגוון במיוחד שבו, אלא גם בזכות תרבותו הייחודית והאופיינית של האנשים שחיים שם. קצרה היריעה מלתאר את הקסם של האזור ואת האטרקציות שלו, את הרשימה הבלתי נגמרת של פארקים, אגמים, פיורדים וכפרים קסומים - אבל על דבר אחד אין ספק: גם הטיילים המנוסים בעולם, אלה שראו הכל וחוו הכל ועברו כל פינה בגלובוס, יכולים להעיד שפטגוניה היא משהו אחר, בלתי נשכח, עם תמונות שלא יוצאות מהראש.

גולת הכותרת נמצאת בפארקים הלאומיים. כל האזור מרהיב ביופיו, כל נסיעה ברכב עושה חשק לעצור ולצלם ולהתענג מהנוף, כל פינה נראית כמו נקודת תצפית - אבל החלקים היפים ביותר באזור (למזלנו) הוכרזו כשמורות טבע ומוגנים מנזקי האדם (שכבר הרס מספיק), ובחלקם ניתן למצוא ריכוז בלתי נתפס של מסלולי הליכה ונופים, ובכלל, חוויה ויזואלית מרהיבה.

פטגוניה, צ'ילה. David Silverman, GettyImages
כל תמונה מושלמת. פטגוניה/GettyImages, David Silverman

הפארק הלאומי טורס דל פיינה הוא כנראה החזק מכולם. הפארק המופלא הזה ממוקם בצפון האזור וידוע בעיקר בזכות שבילי הטרקינג המרשימים שבו. זה המקום בו תמצאו את הטרק המפורסם פאיוויה, שהוא בקרבת הקרחון גלסיאר פרנסייס. הטבע כאן מופלא, עם הרי קרח, פיורדים מרהיבים ואזורי יער צבעוניים.

הפארק מצוי ברשימת המורשת העולמית של יונסק"ו, ולא במקרה. כאן ניתן למצוא סלעי גרניט, צוקים מחודדים שניצבים מעל לאגמים בגוונים של תכלת וטורקיז (תלוי באיזו עונה באתם באים, ובאיזו שעה של היום, התחושה היא שהצבע מתחלף כל הזמן), על רקע הרים מושלגים, בתמונה שנראית מוגזמת, כמו גלויה. ניתן גם לצפות בחיות פראיות כמו פומה (אם יתמזל מזלכם) וגואנקו (יונק ממשפחת הגמלים), ומגוון של ציפורים ובעלי כנף.

פארק Bernardo O'Higgins הוא הגדול ביותר בצ'ילה והוא משתרע לאורך החופים המערביים של פטגוניה.
הפארק מציע נופים מרהיבים של פיורדים, קרחונים ואיים קטנים, ומסלולי טבע מרהיבים כמו גם הזדמנויות לראות בלוטים ימיים וקרחונים עצומים, ובמיוחד תחושת ניצחון על האתגרים הממתינים בדרככם.

עונת הטבע הטובה ביותר לטיולים בפטגוניה היא הקיץ הצ'יליאני, שהוא בין דצמבר לפברואר. בזמן הזה, הימים הם ארוכים והטמפרטורות מתאימות לטרקים ולחיים באוהל. עם זאת, יחד עם היתרונות מגיעים גם קשיים כמו המון תיירים ועלויות גבוהות יותר, אבל כנראה שאין ברירה (אלא אם אתם אמיצים במיוחד).

טיול מאורגן לצ'ילה - מידע ופרטים באתר פגסוס

מזג האוויר הוא בהחלט שיקול. גם בחודשי הקיץ צפויים לכם ימים קרים, כשהרוח המקפיאה של פטגוניה מתוארת על ידי מטיילים כ"מי קרח שנורים עליך מתוך זרנוק". לעתים הרוחות, שמגיעות היישר מאנטרקטיקה, גם הן קשות ומאתגרות, ואם הן תופסות אותך באמצע טרק, מוטב שתמצא מקום מסתור בטוח. בדיוק בגלל זה מומלץ מאוד לעשות עבודת הכנה יסודית לפני היציאה למקומות האלה, כדי לוודא שאתם מגיעים מצוידים ונמצאים בידיים טובות ומהימנות.

אזור האגמים מושך אליו מבקרים רבים מכל רחבי העולם, שמחפשים את הטבע הפראי ואת המגוון הבלתי נתפס. אפשר לעשות שייט קיאקים אל מערות שיש מדהימות (חוויה שאסור לפספס), ללכת לאורך נחלים ומפלים שוצפים מרשימים, לטבול במעיינות חמים, ולהביט על אחד הקרחונים הנדירים בעולם - הקרחון התלוי - תופעה ייחודית שהיא גוש קרח שתלוי על צוק בגובה של כ-200 מטר אשר יוצר מפל מים זולגים אל תוך אגם. ישנם גם אזורי דיג מסודרים, הרי געש, כל מה שאפשר לבקש.

ובנוסף, החוויה האנושית. האזור מלא בכפרים קטנים וקסומים, שזורקים את המטייל לעבר, עם אנשים פשוטים וחביבים, אשר עדיין מתגוררים בבתי העץ בעיירות הציוריות שלהם, חלקם בשמורות הטבע עצמן. חלקם הם בני המפוצ'ה (Mapuche), ילידי צ'ילה, המכונים גם "אָרָאוּקָס", (כלומר "פראים", בתרגום ישיר שמעט מקלקל), שנראים כמו קאובואים של פעם, עם מגבעות מקומיות ומגפיים, ונותנים לאזור את האופי המיוחד שלו, שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר.

הקרחון פריטו מורנו בפטגוניה, ארגנטינה. Eduardo Di Baia, AP
קרחונים, פיורדים, אגמים, פסגות. טבע מושגע, ובלתי נגמר בפטגוניה/AP, Eduardo Di Baia

רוב הטיול ייעשה בכביש קרטרה אוסטרל הדרומי, כביש שנחשב על ידי מומחים לאחד מהדרכים הנופיות הכי מפורסמות ויפות בעולם. במקור הכביש נועד לחזק את הקשר של צפון צ'ילה לבין עיירות וכפרים שהיו מנותקים בעבר, עד לפני שנות השמונים. כיום זו כבר אטרקציה תיירותית, שלוקחת את המטייל לעולם קסום שלא נגמר.

עוד אגם תכלת, עוד פיורד צבעוני עם הר מושלג שמשתקף ממנו, עוד מערה ועוד קרחון, עוד ועוד פיסות טבע נדירות, שגורמים לנשימה להיעתק. באופן אירוני, מדובר באזור כל כך פוטוגני, שמתישהו תפסיקו לצלם. לא כי יימאס, לא כי תשתעממו, לא כי תמצו. פשוט, מהר מאוד תקלטו שעדיין לא נוצרה המצלמה שמסוגלת לתעד את הרגש והעוצמות שהמקום הזה מעורר.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים לחו"ל - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע.

מערכת וואלה, בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully