וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבריחה הישראלית מהברנינג מן: צפו בתיעוד הדרמטי

עודכן לאחרונה: 4.9.2023 / 12:17

נעם פרנג'י רק התכוון לשהות כמה ימים בברנינג מן, שעקב גשמים עזים הפך לזירת בוץ ענקית שבה תקועים עשרות אלפי משתתפים. אבל הוא וחבריו הצליחו לנצל חלון הזדמנויות קטן, ולהימלט. בשיחה ממקום מבטחים הוא סיפר לוואלה! תיירות: "זו היתה חוויה מלחיצה"

רכבים שהצליחו לצאת מהבוץ בפסטיבל ברנינג מן 2023/צילום: נעם פרנג'י

הפסטיבל הגדול של ארה"ב, הברנינג מן, שמושך אליו עשרות אלפי משתתפים מכל העולם, בהם ישראלים רבים, היה אמור להסתיים היום (שני). אבל עקב הגשמים הרבים של הימים האחרונים, נתקעו (תרתי משמע) יותר מ-70 אלף איש באמצע המדבר בנבאדה, בתוך בוץ של חימר שמתקשה ולא מאפשר יציאה.

נעם פרנג'י, שהצליח לצאת עם חבריו ממש לפני כמה שעות בחלון הזדמנויות קטן וממתין בקליפורניה לטיסה שלו לארץ, סיפר לוואלה! תיירות על החוויה המטורפת שהוא וחבריו עברו.

ברנינג מן 2023. נעם פרנג'י, תמונות גולשים
התכוונו לשהות בפסטיבל רק 5-4 ימים. נעם (שני משמאל) וחבריו לקמפ/תמונות גולשים, נעם פרנג'י
ברנינג מן 2023. נעם פרנג'י, תמונות גולשים
והיו גם מראות יפים. קשת בפלאיה בברנינג מן, אתמול/תמונות גולשים, נעם פרנג'י
ברנינג מן 2023. נעם פרנג'י, תמונות גולשים
"ירד גשם חזק והקרקע שם זה כמו חימר"/תמונות גולשים, נעם פרנג'י

"זה כמו חימר שמתקשה ואי אפשר לזוז"

"היינו אמורים להגיע לחברים בנאפה ואלי לפני יומיים, אבל בדיוק כשבאנו לצאת החלה הסופה", הוא מספר ממקום מושבו הבטוח עתה בקליפורניה". "ירד גשם חזק והקרקע שם זה כמו חימר, וברגע שיורד קצת גשם - זה כמו חימר שמתקשה ואי אפשר לזוז, ואנחנו עם רכבים גדולים של ואנים וקרוואנים".

לדבריו, החבורה כבר אירגנה את הכל ליציאה מהפסטיבל, כיוון שמלכתחילה הם התכוונו לשהות רק 5-4 ימים באירוע שנמשך כולו שמונה ימים, "כי התנאים בפסטיבל לא קלים - יש רוח ואבק", הוא אומר. אבל אז התחיל גם גשם. "נכנסו לרכב ופשוט נתקענו בבוץ שהתחיל להיווצר על הקרקע", הוא מספר. "אתה הולך 10 מטרים ואתה תקוע כי הבוץ נתפס ברגליים. זו חוויה אבל זה היה גם מלחיץ".

כזכור, גשמים חזקים החלו לרדת לפני מספר ימים במדבר של נבאדה, שבו מתקיים הפסטיבל בכל אוגוסט במשך יותר מ-30 שנה. הלשכה הפדרלית לניהול קרקעות, הסוכנות הציבורית שמנהלת את האזור שבו נערך האירוע, סגרה את הפסטיבל ולא ניתן לצאת ולהיכנס אליו עקב תנאי הקרקע הקשים. למשתתפים נמסר לחסוך במזון ובמים שלהם.

ברנינג מן 2023. נעם פרנג'י, תמונות גולשים
ניצלו הזדמנות, וברחו. חבריו לקמפ של נעם/תמונות גולשים, נעם פרנג'י
ברנינג מן 2023. נעם פרנג'י, תמונות גולשים
"ראיתי בעיקר דברים הזויים: אנשים מתפלשים בבוץ, רוקדים בבוץ"/תמונות גולשים, נעם פרנג'י
ברנינג מן 2023. נעם פרנג'י, תמונות גולשים
המשתתפים ניצלו את חומר הגלם שלרשותם ויצרו בובות חימר/תמונות גולשים, נעם פרנג'י

"בכל פסטיבל, לצערי, מישהו מת"

יש הרבה ישראלים בפסטיבל?
"כן, יש הרבה. אנחנו היינו חבורה של שישה ועוד שני זוגות פה, והיינו חלק מקמפ, אבל יש גם הרבה ישראלים אמריקנים שבאים מארה"ב".

אתה יודע מה קרה למשתתף שנהרג?
"הוא התחשמל, לפי מה שאני מבין כי ירד גשם. הכל שם זה גנרטורים והוא נגע בחשמל ומת. אבל זה קורה בכל פסטיבל, לצערי, ומישהו מת".

לדבריו של נעם, המשתתפים שנתקעו בפסטיבל בעקבות הגשם היו במעין מצור. "אתה לא יכול להגיע לאף אחד, ואף אחד לא יכול להגיע אליך, והרבה אנשים הפסידו טיסות. הרוב עדיין נשאר שם", הוא אומר. "אנחנו יצאנו במזל שנייה לפני שנהיה גשם חזק. אם אתה באמצע היציאה הארוכה (שמכונה 'אקסודוס' לפי המשתתפים - ז.ר), אתה גם לא נמצא בקמפ שלך, ואתה תקוע ואי אפשר לחלץ אותך".

ברנינג מן 2023. נעם פרנג'י, תמונות גולשים
יצירתיים בכל מצב. שלד חותר בסירה בבוץ/תמונות גולשים, נעם פרנג'י
ברנינג מן 2023. נעם פרנג'י, תמונות גולשים
המשתתפים שנתקעו בפסטיבל בעקבות הגשם היו במעין מצור/תמונות גולשים, נעם פרנג'י
ברנינג מן 2023. נעם פרנג'י, תמונות גולשים
"אתה הולך 10 מטרים ואתה תקוע כי הבוץ נתפס ברגליים"/תמונות גולשים, נעם פרנג'י

"אנשים יוצרים בובות מחימר"

לבסוף, כאמור, הצליח נעם וחבורתו לצאת מהברנינג מן הבוצי. "יש רדיו של הבלאק רוק סיטי (ושם מקבלים הודעות אם אפשר לצאת או לא. היציאה לקחה לנו שעתיים ויצאו רק כעשרה אחוזים מהמשתתפים כי היה חלון קצר ליציאה", הוא אומר.

מעבר לחוויה הלא נעימה הזו, הצלחת גם ליהנות?
"שמע, זו חוויה מדהימה, ראיתי בעיקר דברים הזויים: אנשים מתפלשים בבוץ, רוקדים בבוץ, יוצרים בובות מחימר. זו פעם ראשונה שלי בפסטיבל, וכל זקני הברן אומרים שזו פעם ראשונה שהיה דבר כזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully