וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע לאחר אסון המפולת: שמורת עין גדי תיפתח מחר למטיילים

עודכן לאחרונה: 31.8.2023 / 19:26

לאחר קבלת חוות דעת גיאולוגית, פותחת ממחר רשות הטבע והגנים את שמורת עין גדי בצורה מדורגת, זאת לאחר אסון הדרדרות סלע שגרם למותו של יהודה לוי ז"ל בן ה-8. אגרת הכניסה תותאם לכניסה המדורגת 50% ממחיר הכניסה הקבוע

בווידאו: זירת מפולת סלעים , נחל דוד, עין גדי, 24 באוגוסט 2023/שלומי הלר

רשות הטבע והגנים בתיאום משטרת ישראל מחוז דרום ולאחר קבלת חוות דעת גיאולוגית, פותחת את שמורת עין גדי בצורה מדורגת. הפתיחה במתכונת המפורטת תתקיים החל ממחר יום שישי 1 בספטמבר 2023. הפתיחה מגיעה כשבוע לאחר מותו של יהודה לוי בן ה-8 ז"ל, שנהרג כתוצאה ממפולת סלעים בעין גדי לפני שבוע, ב-24 באוגוסט.

הקטעים שייפתחו לציבור הם:
מקטע א' - ממבואת נחל דוד ועד לבריכה האולימפית.
מקטע ב' - מתל גורן ועד מעיין עין גדי.
בית הכנסת העתיק פתוח.

האזורים שיישארו סגורים לציבור בשלב זה ועד להשלמת חוות דעת גיאולוגית הם:
- נחל ערוגות לכל אורכו - נחל דוד מהבריכה האולימפית ועד למפל היבש, כולל מפל דוד ומערת דודים
-שביל צפית וכלל המעלות לרמת המדבר.
*הרשות תציב שילוט ופקחים על מנת לוודא שלא תתאפשר כניסת ציבור למקטעים הסגורים.

מצורפת מפה המפרטת את הסדרי הכניסה החדשים.

זירת מפולת סלעים, נחל דוד, עין גדי, 24 באוגוסט 2023. שלומי הלר, עיבוד תמונה
זירת מפולת סלעים, נחל דוד, עין גדי, 24 באוגוסט 2023/עיבוד תמונה, שלומי הלר

המידע מפורסם גם באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים לשאלות נוספות יש לפנות למוקד רט"ג 3639*. הכניסה לאתר תתבצע ברישום מראש בלבד.

אגרת הכניסה תותאם לכניסה המדורגת 50% ממחיר הכניסה הקבוע ותעמוד על 14 שקלים למבוגר ו-7 שקלים לילד. הרשות ממשיכה לבדוק את יתר המסלולים יחד עם הגורמים המקצועיים ותעדכן את הציבור בהתאמה.

בעקבות אירוע עין גדי, השרה סילמן מינתה את אל"מ במיל' גולן ואך לראשות צוות בדיקה של רט"ג. צוות הבדיקה יבחן את נהלי הבטיחות באתרי רט"ג נבחרים, בעלי מאפיינים דומים. הצוות יכלול שישה אנשים בראשם יעמוד אל"מ במיל' גולן ואך, שהוא מפקד יחידת החילוץ הארצית של פיקוד העורף ובעל ניסיון רב בתחומי הבדיקה. מטעמו של ראש הצוות - הצוות יכלול את מהנדס מוטי כרמי, מומחה בתחום הבניה ומר שניר זיידל, מנכ"ל לשעבר של הרלב"ד.

בנוסף, ייקחו חלק בצוות, מבקר הרשות רו"ח גלי גנה, סמנכ"ל הרשות, גיא אילון ומנהל חטיבת התפעול והטכנולוגיה, דודי ויינר. לצוות תוענק גישה לאתרי רט"ג, לחומרים הכתובים ולאנשי המקצוע הרלוונטיים.
הצוות יתמקד באתרים רלוונטיים לבדיקה לאחר מיפוי. כמו כן, ייבדקו הנחיות הבטיחות של רט"ג באם מתייחסות למקרים כאלו או דומים, והאם מיושמות הלכה למעשה גם בהתייחס ללקחים מאירועים קודמים, דרכי מניעת אירועים עתידיים, המלצות ותובנות לשיפור למניעת אירועים נוספים. במידה ולא תהיה מניעה משפטית בשל חקירת משטרה, הצוות יבחן גם את אירוע עין גדי. דו"ח על האתר יוגש לשרה להגנת הסביבה ולמנכ"לית רט"ג עד לתאריך 1 בנובמבר 2023.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully