וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתמשי "גוגל מפות" איתרו בסיס נאצי חבוי באנטארקטיקה?

6.9.2023 / 0:04

גולשים איתרו מה שנראה כמו דלת כניסה לבסיס סודי באנטארקטיקה - ויותר מדי אנשים חושדים שממצאים אלו תומכים בתיאוריה הקונספירציה לפיה נאצים מסתתרים בקוטב הדרומי מאז מלחמת העולם. אחרים מחפשים הסבר הגיוני יותר

הטריילר לסרט "נאצים במרכז כדור הארץ"/Nazis At The Center of the Earth Official Trailer (2012) Jake Busey Asylum Movie

משתמשי "גוגל מפות" מאמינים שהם הצליחו לאתר לא פחות מבונקר נאצי סודי, לאחר שהבחינו במה שנראה כדלת מסתורית שהוסתרה באנטארקטיקה. הרעיון שזה יכול להיות מקום המחבוא של אדולף היטלר וצבאו עשוי לתמוך בתיאוריית הקונספירציה הפופולרית ברשת לפיה הנאצים ששרדו לאחר מלחמחת העולם השניה הסתתרו בבסיס צבאי באנטארקטיקה.

ה"דלת" הזו זוהתה על ידי משתמש פייסבוק בעל עיני נץ, ששיתף את צילום המסך ב-30 ביולי שהפך מהר מאוד לויראלי. התמונה מציגה סימן מוצלל בצורת ריבוע, שמזכיר כניסה שחבויה בצד המזרחי של מעטפת הקרח העצומה. תומכי תיחאוריית הקונספירציה מיהרו לתההות למה הדלת כביכול משמשת, כשהרבה מהם מאמינים שהיא יכולה להוות כניסה לבסיס סודי של הממשל האמריקני או - כפי שכבר ציינו - בונקר נאצי.

בבסיס תיאוריית הקונספריציה יש מעט אמת - היטלר שלח משלחת גרמנית לאנטארקטיקה ב-1938 - בניסיון להשיג שמן לוויתנים - ומאז 1947 היא מקור לוויכוחים רבים בקרב חוקרי קונספירציה, שחלקם מציעים את האפשרות שפושעי המלחמה בנו בסיס צבאי ענק מתחת לקרח במהלך חודש הביקור שלהם באנטארקטיקה, שם שרדה לכאורה האליטה הנאצית לאחר תום המלחמה.

כמובן שאין שום ראיות התומכות בתיאוריה, ואין הוכחה לפעילות גרמנית נוספת באזור במהלך המלחמה או זמן קצר לאחריה. אבל המראה של סירות U-Board גרמניות שנצפו בארגנטינה לאחר כניעת הנאצים ב-1945 עוררה עוד יותר את השמועות לפיהן היטלר שרד את המלחמה וברח. גורלו של הצורר הגרמני הפל בעשרות השנים האחרונות לאחת התעלומות הגדולות ביותר של המין האנושי. מאז סיום מלחמת העולם השנייה מוחזקת ברוסיה (ולפני כן בברית המועצות) גופה שנחשבת לשאריותיו של המנהיג הנאצי, אך היא עברה תלאות רבות - הגופה נשרפה, נקברה בסודיות, הוצאה מהקבר והוטמנה שוב באדמה על ידי ה-KGB, לפני שנהרסה כמעט לגמרי - מה שגרם לכך שרבים לא מאמינים שאכן מדובר בהיטלר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

תיאוריות קונספירציה שונות ומשונות, חלקן מופרכות לחלוטין ואחרת שייתכן שיש בהן מידה של היתכנות, הומצאו במשך השנים. חלק טענו שהיטלר לא התאבד אלא מת בכלל כגיבור בשדה הקרב, אחרים היו בטוחים שהצליח להימלט וכי הוא חי בזהות בדויה בארגנטינה או ברזיל ויש אפילו אנשים שהאמינו שהיטלר מצא את עצמו חי על הירח או בבטן כדור הארץ.

כל זה כמובן לא נכון כי היטלר מת בברלין ב-1945 - ואת זה קבעו שני מדענים צרפתיים, שהצליחו איכשהו לשכנע את ממשלת רוסיה לבדוק את שני החלקים הכי שמורים בגופה: חלק מהגולגולת וסט שיניים. המדענים השוו את הממצאים שלהם עם רישומי נתיחת הגופה משנות המלחמה והגיעו למסקנה בצורה חד משמעית. "אין שום אפשרות לספק", אמרו, "הוכחנו שהוא מת ב-45. הוא לא ברח או התחבא, פשוט מת. ניתן להפסיק עם כל תיאוריות הקונספירציה. הוא לא נמלט לארגנטינה, הוא לא מתחבא בבסיס סודי באנטרקטיקה ולא בצד האפל של הירח".


אז אם זה לא היטלר שמתחבא שם - מהי הדלת הסודית? היו גולשים שהציעו שה"דלת" הזו עשויה להיות הפתח לביתם של יצורים אגדתיים, כמו אנשי השלג או ענקים בשל גודלה. חלקם אפילו השוו את דלת הכניסה באנטארקטיקה לתצלום המסתורי של מה שנראה כדלת חייזרים על מאדים במאי 2022 - שלאחר מכן נאס"א טענה כי מדובר אך רק בסלע. תמונת הכניסה באנטארקטיקה שותפה עם הכיתוב "פתח לתוך הקרח" וצברה אלפי לייקים, תגובות ושיתופים בפייסבוק. אחד כתב: "יש שם בסיס נאצי איפשהו" ושני הסכים: "חשבתי שכולם בארגנטינה? אנטארקטיקה תהיה מקום מסתור הרבה יותר מתאים".

מגיב שלישי כתב: "שמעתי שיש הרבה בסיסים שם באנטארקטיקה. אפילו לרייך הרביעי יש ממסד גדול שעדיין שם כנראה. זה נוח כאשר אין לך אזרחים או תקשורת כלשהי לדאוג לגביה. ביבשת שלמה הם יכולים לעשות את כל הניסויים הלא חוקיים שלהם הרחק מעיניים סקרניות". רביעי ניחש: "הפתח הזה מוביל לפתח שהם מצאו על מאדים". חמישי הוסיף: "מעניין. אז אולי זו הכניסה לעולם שאנחנו עדיין לא מכירים מעבר לאנטארקטיקה".

בינתיים, גולשים אחרים היו סקפטיים יותר, והציעו שה"פתח" כביכול הוא פשוט סתם חור בקרח.

עוד בנושא:
מתחת לקרח של אנטרקטיקה נחשפה "צוללת מלחמה נאצית"

שריד מהקרב? בגוגל ארת' נחשף "עב"מ מתכתי" שקוע באנטרקטיקה

"לא, מעולם לא היה בסיס נאצי סודי באנטארקטיקה", אמר הגיאולוג הימי והאוקיינוגרף, קולין סאמרהייס. "במהלך מלחמת העולם השנייה, התרוצצו שמועות על מספר פרויקטים מוזרים שהנאצים עשויים לתכנן. סיפור אחד שסירב למות הוא שלנאצים היה בסיס סודי באנטארקטיקה". התמדתו של המיתוס הזה גרמה לקולין סאמרהייס לנקוט בצעד יוצא דופן ולפרסם מאמר שעבר ביקורת עמיתים המפריך את הרעיון של הבסיס הנאצי הקפוא.

למיתוסים על מקום המסתור הנאצי היה בסיס במיזמים קצרי הימים של הנאצים בארכיאולוגיה ובפרויקטים ניסיוניים של טילים ומטוסים והשמועות הם שפרויקטים אלו נמשכו לאחר המלחמה, כפי שציין סאמרהיירס: "כבר בשנות ה-50 החלו להסתובב שמועות בקרב חוגים לאומנים גרמנים מסוימים על כך שהצלחות המעופפות שלנראו אחר המלחמה היו למעשה כלי נשק גרמניים שהיו בפיתוח ונבדקו במהלך הרייך השלישי. בזמן כניעת גרמניה במאי 1945, הטכנולוגיה הזו נשלחה כביכול למקום מבטחים באזור הארקטי, דרום אמריקה ואנטארקטיקה. שפע התצפיות של עב"מים יוחס אפוא לנוכחות נאצית נסתרת באזורים מרוחקים ובלתי נגישים של העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully