וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופעת ה"סקיפלגינג": הנוסעים שדופקים את המערכת וטסים בזול

עודכן לאחרונה: 7.9.2023 / 15:32

על פניו זו נראית שיטה חכמה להשיג טיסות זולות: מזמינים כרטיס לטיסה עם עצירת ביניים ביעד שאליו בעצם רוצים להגיע, מתוך כוונה לעצור באותו יעד מבלי להשלים את החלק האחרון של הטיסה. אבל ישנם כמה וכמה קאצ'ים

הכל על לואוקוסט/AP, Reuters, Getty Images, Shutterstock

אם עדיין לא שמעתם על תופעת הסקיפלגינג (Skiplagging), זה הזמן להכיר אותה. מדובר באסטרטגיה שנויה במחלקות, המשמשת חלק מהמטיילים במטרה לחסוך כסף בטיסות. מדובר ברכישת כרטיס לטיסה שיש בה עצירת ביניים ביעד שאליו רוצה להגיע אותו נוסע, מתוך כוונה לעצור באותו יעד מבלי להשלים את החלק האחרון של הטיסה. נשמע מסובך? הנה דוגמה בסיסית לסקיפלגנינג קלאסי:

• מטייל רוצה לטוס מעיר א' לעיר ב'.
• הטיסות הישירות מעיר א' לעיר ב' הן יקרות.
• הנוסע מגלה טיסה זולה יותר מעיר א' לעיר ג', עם עצירת ביניים בעיר ב'.
• הנוסע מזמין את הטיסה לעיר ג', אך יורד מהמטוס בעיר ב' ולא ממשיך אל העיר ג'.

אתר Outdoors מציין כי למרות שהאסטרטגיה הזו נראית ממבט ראשון כמו שיטה חכמה לחסוך כסף, הרי שבדרך כלל, חברות התעופה מגלות אפס סובלנות למקרים כאלו. הסיבה: הדבר עשוי לשבש את הפעילות השוטפת שלהן, וכמובן להוביל גם להפסדים פוטנציאליים עבורן. מסיבה זו, לחלק מחברות התעופה יש תנאים והגבלות האוסרים באופן מפורש על סקיפלגינג. זאת ועוד: הפרה של התנאים הללו עלולה להביא עמה עונשים שיוטלו על אותו נוסע. כך למשל, איסור עתידי של טיסות באותה חברה או ביטול המיילים שנצברו עבורו במסגרת מועדוני הנוסע המתמיד.

שדה התעופה ארלנדה בשטוקהולם, שבדיה. ShutterStock
"יש טיסה לציריך דרך רומא עוד שעה" (מאיר אריאל)/ShutterStock

אחת הסכנות: ביטול טיסת החזור שלכם

כך או אחרת, סקיפלגינג טומן בחובו לא מעט סיכונים וגם חוסר נוחות עבור מי שעושים בכך שימוש. כך למשל, יש חברות תעופה שמגיבות לסקיפלגינג על ידי ביטול טיסת החזור של הנוסע (מסיבה זו, רבים מעדיפים לעשות זאת באמצעות רכישת כרטיס לכיוון אחד בלבד).

ויש בעיה נוספת: נוסעים שמבצעים סקיפלגינג לא יכולים לשלוח את המזוודות שלהם לבטן המטוס, מאחר שאלו יישלחו באופן טבעי אל היעד הסופי של הטיסה. ובנוסף לכל אלו, לעתים - מסיבות שונות - מסלול הטיסה עשוי להשתנות כך שעצירת הביניים תתבצע בעיר אחרת מאשר זו שאליה התכוון הנוסע. וכך הוא פשוט ייתקע במקום שאליו כלל לא רצה להגיע.

אז נכון, זה יכול לחסוך כסף, אבל אם לוקחים בחשבון את כל החסרונות הפוטנציאליים האלה - הרי שמדובר בשיטה שיש בה לא מעט חסרונות, כמו גם "עונשים" לא נעימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully