וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטיילים בתקציב נמוך? ליסבון נבחרה ליעד הזול באירופה

עודכן לאחרונה: 30.8.2023 / 9:10

סקר חדש גילה את היעדים האירופיים שמעניקים את התמורה הטובה ביותר לכנס. במקום השני והשלישי: אתונה וקרקוב. אז מה תוכלו לעשות בליסבון בחינם או ממש בזול? מסתבר שהמון

טיול קרוואן בפורטוגל/גיא לומר

יש לא מעט יעדי טיול משפחתיים וטיולי סולו בעלות נמוכה. וכיום, זו גם ממש לא בעיה לאתר אותם. כל מה שנדרש הוא מחקר מינימלי ברשת. אפילו באירופה יש כמה וכמה ערים זולות, שמטיילים בתקציב נמוך יוכלו להפיק מהן הנאה גדולה. מה שקרוי "תמורה לכסף".

סקר חדש חשף כי ליסבון, בירת פורטוגל, היא העיר שמציעה את יחס התמורה לכסף הכי גבוה באירופה לשנת 2023. או במילים אחרות: היא הכי זולה למטיילים שרוצים להפיק ממנה את המיטב. הסקר נערך על ידי ABTA, ארגון סוכנויות הנסיעות ומפעילי התיירות הגדול בבריטניה. הארגון מבצע מדי שנה סקר שחושף את ההוצאות שנדרשות לחופשות ב-35 יעדים אירופיים. אחרי ליסבון, מופיעות בדירוג הערים אתונה, קרקוב ווילנה. הדירוג נקבע באמצעות בחינה של 12 פקטורים, בהם מחירי סיורים בעיר, העלות של שני לילות במלון שלושה כוכבים, מחיר לארוחת ערב רומנטית לזג עם יין, תעריפי התחבורה בעיר ועוד. ליסבון קטפה כאמור את המקום הראשון, עם תעריף מנצח של 285 דולר לשהות זו.

כיכר רוסיו בליסבון. זיו ריינשטיין
היא הכי זולה למטיילים שרוצים להפיק ממנה את המיטב. כיכר רוסיו בליסבון/זיו ריינשטיין

בחינם: תצפיות מרהיבות וסיורים מודרכים

אתר The Travel מציין כי העיר מציעה מגוון אדיר של פעילויות ואתרי עניין, כאשר רבים מהם מוצעים ללא תשלום. בין השאר, עלייה למצפה סנטה לוצ'יה (Miradouro de Santa Luzia) היפהפה שמפסק מבט נהדר על רחבי העיר או שיטוט מהנה בשוק הפשפשים של קמפו דה סנטה קלרה (Campo de Santa Clara). זאת בהנחה שלא תתפתו לרכוש את כל הדברים שמציעים בו כמובן... וישנם כמובן לא מעט סיורים עירוניים שמוצעים בחינם, חלקם חולפות בשכונות היותר מעניינות של העיר. נוסף על כל אלו, מספר מוזיאונים בעיר מציעים כניסה חינם בכל עת, וחלקם - בימים ובשעות מסוימות.

מצד שני, אם בכל זאת תסכימו להיפרד מסכומים נמוכים יחסית, תזכו לגלות אטרקציות מדהימות. כך למשל צפייה במופעי פאדו (Fado) שבהם תוכלו להתענג על המוזיקה שכל כך מזוהה עם המדינה. מחיר כרטיס למופע פאדו מתחיל בכ-19 אירו לאדם.

עוד בוואלה!

מקל הנדודים: הישראלי שביקר ב-115 מדינות מלמד איך לטייל בלי כסף

לכתבה המלאה
מגדל בלן בליסבון. זיו ריינשטיין
נחשב לאחת היצירות האדריכליות היפות בעיר. מגדל בלן/זיו ריינשטיין

היסטוריה מרתקת בין המבצר למגדל

מומלץ גם לבקר בטירת סאו ז'ורז' (Castelo De Sao Jorge), אחד מיעדי התיירות המובילים של ליסבון. מבצר עתיק זה, השוכן במרומי גבעה, מילא תפקיד משמעותי בהיסטוריה של ליסבון מאז ימי הפיניקים, ואחריהם הרומאים ועמים נוספים אחרים. דמי כניסה לטירה: החל מ-15 אירו. אתר מעניין נוסף הוא מגדל בלן (Belem Tower), שהנחשב לאחת היצירות האדריכליות היפות בעיר. דמי כניסה: 8.5 אירו. אטרקציה נוספת היא מנזר ז'רונימוש (Jeronimos Monastery), הנחשב אתר חובה. לב המנזר, שבו גן רחב ידיים, הוא מקום פסטורלי להפליא. דמי כניסה: 10 אירו.

בשעות הערב והלילה, מומלץ מאוד לבקר באושינריום (Oceanarium), האקווריום של ליסבון. הוא מאכלס מינים מכל רחבי העולם והוא גם אחד האקווריומים הגדולים מסוגו באירופה. עלות כניסה לאקווריום: 15 אירו לילד ו-25 אירו למבוגר.

עוד אתר נהדר בליסבון הוא המוזיאון הלאומי לאמנות קדומה (National Museum of Ancient Art) - יעד חובה ומקום מושלם עבור חובבי אמנות. תוכלו למצוא בו יותר מ-40,000 יצירות אמנות מכל רחבי העולם. עלות הכניסה למוזיאון: חינם לילדים ו-6 אירו למבוגרים ובני נוער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully