וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומה עתיקה: האם דייגים משו מהמים דינוזאור וזרקו אותו חזרה?

31.8.2023 / 0:03

דייגים יפני מצא שלד מרקיד של יצור ענק ומסתורי, אבל קפטן הספינה החליט לזרוק אותו בחזרה לים בגלל הריח הנורא. הצוות לקח דגימות ממנו - והתוצאות הדהימו את כולם, כשעד היום מנסים להעריך במה מדובר

ככה נראו הפלזיוזאוריה/@cokemovie1

כשהצוות על סיפון סירת נדיג משה גופה של יצור ימי מסתורי, הם היו בטוחים שהם נתקלו בדינוזאור מודרני. אבל אחרי שצילמו כמה תמונות ולקחו דגימות מהפגר הנרקב באורך 10 מטרים ששקל 1,800 ק"ג, הקפטן החליט לזרוק אותו בחזרה לים בגלל הריח המגעיל שהשתלט על הספינה.

הדייגים על סיפון ספינת הדייג היו משוכנעים שמצאו חיה לא מזוהה, אבל למרות המשמעות הביולוגית הפוטנציאלית של התגלית המוזרה, הקפטן אקירה טנאקה החליט לזרוק אותה בחזרה למים כדי לא להסתכן בקילקול שאר הדגים שתפסו.

על פי התיאור שלהם ליצור היה צוואר ארוך, ארבעה סנפירים גדולים בצבע אדום וזנב באורך של כ-2 מטרים. לא היו לו איברים פנימיים בחלל החזה והמעיים היו פתוחים מרוב ריקבון, אבל הבשר והשומן היו שלמים ואיפשרו להעביר לבדיקה חומצות אמינו.

חוקרים רבים - כולל מדענים מאוניברסטיאות יוקוהמה וטוקיו - חשבו שזהו נחש ים מיתולוגי שנקרא גם דרקון ים או פלזיוזאור פרהיסטורי, יצור שנכחד יחד עם הדינוזאורים לפני 66 מיליון שנה - כשחלק מן הסוגים היו ענקי ממדים. הגדול ביותר מביניהם היה הפליוזאורוס שהגיע לאורך של 15 מטרים ולמשקל של 45 טונות.

ככה הוא נראה

הממצאים האלה עוררו מהומה עצומה ו"שיגעון פלזיוזאור" ביפן וחברת הספנות הורתה לכל סירותיה לנסות ולאתר את הגופה שהושלכה לים, אך ללא הצלחה.

עם זאת, מדענים אחרים היו סקפטיים יותר והפלאונטולוג השוודי, הנס-כריסטיאן בירינג אמר: "אם זה נכון שהיפנים אספו דגימות של סנפירים ועור, אפשר יהיה להסיק מה זה בבדיקה פשוטה עם מיקרוסקופ. אם יתברר שזו חיה ימית שלא הייתה מוכרת עד כה - זו סנסציה גדולה כמו גילוי הצֵלקנתְּאים ב-1938... אבל יש סיבה לחשוד בטענות שמדובר בפלזיוזאור, כיוון שהסביבה הימית ובעלי החיים השתנו באופן דרסטי מאז עידן הפלזיוזאורים על פני כדור הארץ."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

מומחית ימית אחרת אחר, אוה פרסון אמרה: "מהממצאים שלנו אנחנו יודעים שהפלזיוזאור היה הרבה יותר גדול ונשם עם ריאות. זה נראה לא ייאמן שהוא יצליח להישאר מוסתר במשך כל כך הרבה שנים".

מאוחר יותר הגיעו החוקרים שבדקו את הדגימות למסקנה שאמנם לא ניתן לקבוע בוודאות את זהות הפגר, אך סביר להניח שזה היה כריש עצם ענק או אחד מהמינים הקרובים לו. פגרי כריש שמתפרקים מאבדים את רוב אזור הראש התחתון ואת סנפיר הגב והזנב תחילה, מה שגורם להם להידמות בצורתם לפלזיוזאור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully