וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוגוסט שובר את שיא כל הזמנים בנתב"ג: יותר מ-2.8 מיליון נוסעים

עודכן לאחרונה: 22.8.2023 / 15:00

גידול של כ-24% בנוסעים לעומת אוגוסט בשנה הקודמת, ובסך הכל קצת פחות משלושה מיליון איש יעברו בנתב"ג בשיא הקיץ. בכל אחד מימי החודש יעברו בשדה התעופה בממוצע כ-100 אלף נוסעים

בווידאו: תורים ועומסים בנתב"ג, רגע לפני החג: "מחסור קשה בעובדים"/צילום: ניב אהרונסון

בחודש אוגוסט צפוי להישבר שיא כל הזמנים בתנועת הנוסעים החודשית בנתב"ג. בכל אחד מימי אוגוסט יעברו בשדה התעופה, בממוצע, כ-100 אלף נוסעים ובסך הכל צפויים לעבור בנתב"ג במהלך החודש למעלה מ-2.8 מיליון נוסעים. גידול של כ-24% לעומת אוגוסט בשנה הקודמת.

במקביל, הזמן הממוצע של כל הליך הבידוק הביטחוני והרישום לטיסה ירד בחודש זה לכ-34 דקות בלבד, כך עולה מנתוני רשות שדות התעופה. עוד עולה מהנתונים כי מספר הטיסות הממוצע בנתב"ג בחודש אוגוסט עומד על כ-600 טיסות ביום.

מהנתונים של רשות שדות התעופה (רש"ת) מתברר, כי במהלך חודשי הקיץ, מיולי ועד סוף אוגוסט, יעברו בנתב"ג למעלה מ-5.3 מיליון נוסעים, ומתחילת השנה למעלה מ-15 מיליון נוסעים. בסך הכל צפויים לעבור השנה בנתב"ג כ-25 מיליון נוסעים. הגידול המרשים מגיע לאחר שנות הקורונה, עשור להסכמי השמיים הפתוחים ושלוש שנים להסכמי אברהם.

עומסים בנתב"ג 13 ביוני 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
100 אלף איש ביום יעברו שם. נתב"ג/פלאש 90, אבשלום ששוני

נוספו אמצעי בידוק אלקטרוניים

ככלל, נתב"ג התאושש במהירות ממשבר התעופה העולמי, ביחס לשדות תעופה מקבילים בעולם. יתרה מכך, על מנת לאפשר לציבור מגוון גדול יותר של יעדים, רש"ת אישרה את ביקושי הטיסות של חברות התעופה. מה שהוסיף לגידול בפעילות השדה ובכמות הטסים.

לפי רשות שדות התעופה, היא נערכה מבעוד מועד לגידול בהיקף הנוסעים תוך מתן דגש על חודשי הקיץ. "רש"ת הגדילה את מערך העובדים בנתב"ג, החלה להפעיל קיוסקים לביצוע צ'ק אין מהיר ומשלוח מזוודות עצמאי, הוסיפה אמצעי בידוק אלקטרוניים מהירים לקיצור התורים ומסלולים מיוחדים לבעלי כבודת יד בלבד והרחיבה את מערך השאטלים להסעת נוסעים בין הטרמינלים לחניונים", נכתב בהודעהת הרשות.

עוד לפי הרשות, למרות הזינוק הגדול במספר הנוסעים, משך הזמן שלוקח לנוסע לעבור את הליכי הרישום לטיסה התקצר. מבדיקת זמני השירות בנתב"ג עולה כי הזמן הממוצע של כל הליך הרישום לטיסה בחודשים יולי ואוגוסט עמד על כ-34 דקות בלבד. המדידה כוללת את הליך הבידוק הביטחוני, הליך הרישום לטיסה (צ'ק אין), מסירת המזוודות, הליך בידוק כבודת היד והליך בקרת הדרכונים. נוסעים שביצעו את הליך הרישום לטיסה מהבית והגיעו לשדה עם טרולי בלבד, קיצרו ההליך כולו ל-17 דקות בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
צ'ק אין שדה תעופה עמדת כרטוס אוטומטית. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
אפשר לקצר את ההליך כולו ל-17 דקות בלבד. קיוסקים לביצוע צ'ק אין מהיר/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן: "לקראת השיאים הצפויים בנתב"ג בשבוע האחרון של החופש הגדול, וכן לקראת תקופת החגים, ברשות שדות התעופה קוראים לציבור הנוסעים לבצע צ'ק אין מהבית במידת האפשר, לבדוק היטב מאיזה טרמינל יוצאת הטיסה ולהגיע לנתב"ג שלוש שעות לפני הטיסה. ברש"ת ממליצים להגיע לנתב"ג בתחבורה ציבורית, תוך מתן עדיפות לרכבת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully