וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך ב"אי בני האלמוות" חיים עד מעל לגיל 100? סוד "המקום הכי בריא בעולם" נחשף

7.1.2024 / 2:04

דרו בינסקי בילה מספר ימים באוקינאווה ושיתף בכמה סודות על המקום שבו בו הכי הרבה אנשים חוצים את גיל 100. ולא, לא מדובר רק על התזונה שלהם

למה אנשים באוקינוואה חיים יותר?/@dr.karanr

רוצים להיות בריאים ולחיות עד 120? כנראה שאתם צריכים לעבור לגור באי אוקינאווה. דרו בינסקי, יוטיובר שמטייל ברחבי העולם חשף לאחרונה כיצד הוא "נדהם" לגלות מדוע המקומיים חיים כל כך הרבה שנים ב"מקום הכי בריא על כדור הארץ".

אוקינאווה הוא האי החמישי בגודלו ביפן והוא משתרע על שטח עצום (1,201.03 קמ"ר) והוא חלק מקבוצת האיים אוקינאווה - יותר מ-150 איים קטנים - שממוקם בין יפן לטיוואן. הוא זכה לכינוי "אדמת בני האלמוות" והוא אחד מחמישה אזורים בעולם שבהם התושבים חיים חיים הכי ארוכים ובריאים בהשוואה לאוכלוסיית שאר העולם. האזורים הללו נקראים "אזורים הכחולים" והם איים או כפרים מבודדים ברחבי העולם, שבהם אנשים נהנים מתוחלת חיים גבוהה בהרבה מהממוצע העולמי. מלבד אוקינאווה האזורים הכחולים האחרים הם - האי היווני איקריה, מחוז אוגליאסטרה שבאי האיטלקי סרדיניה, חצי האי ניקויה שבקוסטה ריקה והעיירה לומה לינדה שבקליפורניה.

אוקינאווה. מתוך יוטיוב, צילום מסך
חיה חיים בריאים. אוקינאווית ממוצעת/צילום מסך, מתוך יוטיוב

זה המקום שבו הכי הרבה אנשים חוצים את גיל 100 וב-2020 מפקד האוכלוסין מצא שתוחלת החיים הממוצעת של הנשים שם היא 87.4, בעוד שתוחלת החיים של הגברים עומדת על 80.27. רק לשם השוואה - בארה"ב שם מתגורר דרו בינסקי, תוחלת החיים הממוצעת היא 79.1 לנשים ו-73.2 לגברים (ובישראל היא 81.27 לגברים ו-84.58 לנשים).

בינסקי תיעד בערוץ היוטיוב שלו את הטיול באוקינאווה ואמר: "הגעתי כדי לגלות מדוע אנשים כאן חיים כל כך הרבה שנים ובריאים יותר - ומה שגיליתי ישאיר אתכם בהלם".

בינסקי סיפק הצצה לאורח החיים הבריא של המקומיים, כאשר אנשים מבוגרים מתחילים את היום בסביבות 6:30 עם אימון בוקר - אחת מהנשים ששוחח איתה העידה שהיא מרגישה נפלא אחרי האימון. בינסקי שאל את אותה אישה (שנמצאת בעשור התשיעי לחייה) מה סוד החיים הבריאים באוקינאווה והיא ענתה: "גם כשאנחנו בבית אנחנו תמיד בתנועה. אנחנו נעים בבית".

הוא שאל אותה מה הסוד לחיים ארוכים ומאושרים והיא חשפה: "צריך להתרגש ולעשות הרבה דברים עם אנשים שסובבים אותך. לבסוף הם הגיעו לארוחה שהכילה הרבה צלחות קטנות שעליהן היא הגישה מיסו, אורז, סאשימי, דלעת עם חזיר ותפוחי אדמה עם אצות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

צפו בטיול שלו באי בני האלמוות

האוכל האוקינאווי כולל גם הרבה ירקות טריים, בשר מקומי ואצות. "כשאתה רואה צלחות כאלו אתה מתחיל להבין מדוע מדובר במקום הכי בריא בעולם", הוא הוסיף בזמן שהוא מראה לעוקביו צלחת עמוסה באוכל בריא, בדיוק להיפך מהאוכל המתועש והמטוגן שמוגש בארה"ב.

עוד בנושא
תושבי האי הזה מקיימים יחסי מין גם בגיל 80. מה סוד הקסם?

האחים הכי מבוגרים בעולם מגלים את סוד המרק שעוזר להם

אבל זה לא רק האוכל, אלא גם איך אתה אוכל. המקומיים חשפו בפני דרו את החוק המקומי שנקרא "Hara Hachi Bu" שאומר שאתה אמור להפסיק לאכול כשאתה מלא ב-80 אחוז. הסיבה היא שלוקח בערך 20 דקות לבטן שלך לאותת למוח שאתה שבע. הנחה הגיונית שגם גורמת למקומיים להיות רזים ונטולי שומן עודף.

אבל התזונה שלהם לא מסתיימת באוכל, הם גם שותים תה מקומי שמכיל צמחים שגדלים בטבע ומאוד בריאים. אפילו האלכוהול המקומי שלהם בריא יותר, כאשר האוקינאווים שותים משקה אלכוהולי שנקרא אוואמורי ועשוי מאורז וסוג של בקטריה והוא מתוק למרות שאין בו סוכר.

"אוקינאווה היא גם תופעה תרבותית וגם ארץ פלאות טרופית", אמר דרו שציין שבאוקינאווה משהו "פשוט מרגיש שונה" מאשר בשאר יפן. בעוד שיפן מלאה בערים גדולות ושוקקות, שלטי ניאון בין נופים טבעיים המורכבים מפרחי דובדבן או יערות ירוקים, אוקינאווה כוללת חופי חול לבן, מעיינות חמים ומי טורקיז מסנוורים.

הוא גילה בנוסף שהקשישים באי הם "מאוד חברתיים" ואחרי שבילה שלושה ימים באוקינאווה הוא הבין למה הם חיים כל כך הרבה זמן. "הם חיים כל כך מאושרים, בריאים וחסרי דאגות בארץ היפה הזו עם האדמה העשירה", הוא וסיכם: "בעולם שבו כולנו כל כך מפחדים להזדקן ולמות -- פה זה בדיוק ההפך. הם חוגגים את הזיקנה וזה בעצם נותן לי תקווה לעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully