וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גן החיות מכחיש שהדובים שלהם הם בני אדם בתחפושת - האמנם?

3.8.2023 / 0:02

גן החיות של האנגג'ואו שבמזרח סין הכחיש את הטענה, שעלתה בעקבות סרטון ויראלי בו נראה אחד מדובי המלאי של גן החיות עומד על רגליו האחוריות בצורה מחשידה

גן חיות בסין מכחיש שהדוב שלו זה אדם בתחפושת/Twiiter

מבקרים בגן החיות במזרח סין, כמו גם הצופים בתיעוד שעלה ברשתות החברתיות, לא מאמינים שהדובים של גן החיות של האנגג'ואו אמיתיים. סרטון של אחד הדובים בגן החיות עומד על רגליו האחוריות הפך לוויראלי וברשת טוענים שמדובר באדם בתחפושת - מה שאילץ גורמים רשמיים בגן החיות להכחיש את הטענה המופרכת.

גן החיות של האנגג'ואו התייחס להאשמות הפרועות בהצהרה שכאילו מגיעה הישר מדוב השמש המלזי (שנקרא גם דוב מלאי) שנראה עומד ובוהה במבקרים המבולבלים בסרטון. "יש אנשים שחושבים שאני עומד כמו בן אדם. נראה שאתם לא כל כך מבינים אותי", כך נכתב בהצהרה הרשמית מטעם הדוב.

נראה מזויף, נכון?

דוב עומד בגן חיות בסין. Shanghai Daily/X, צילום מסך
תחפושת לפורים?/צילום מסך, Shanghai Daily/X

הסרטון של הדוב משך תשומת לב רבה ברשת, כשהצופים לא יכלו שלא להבחין ברגליו הדקות ובקפלי הפרווה שגורמים לו להיראות כאילו הוא אדם בתחפושת. ה-Hangzhou Daily המקומי דיווח לראשונה את השתלשלות העניינים וכתב: "בגלל האופן שבו הוא עומד, יש אנשים באינטרנט שתוהים האם הדוב הזה בן אדם בתחפושת". השיח סביב הנושא אילץ את מנהלי גן החיות להסביר שדובי השמש ממלזיה אולי קטנים יותר מדובים אחרים ויש להם מראה שונה - אבל הם אמיתיים לגמרי.

הם כנראה קראו את זה

גבר הוציא 14 אלף דולר כדי להפוך לכלב קולי אמיתי

גורמים רשמיים מסרו גם שאדם בתוך תחפושת של דוב לעולם לא ישרוד את החום בקיץ כשהטמפרטורה מגיעה ליותר מ-38 מעלות צלזיוס במזרח סין. "אם אדם אכן ילבש תחפושת של דוב - הוא יתמוטט תוך דקות בגלל החום", הסביר הדובר. הוא הוסיף שלא תיתכן תחבולה כזו בגן החיות של האנגג'ואו, המנוהל על ידי המדינה.

עובד שענה לשיחה בגן החיות סירב לדון בפרשת הדובים, אך אמר כי מתארגנים ביקורים לעיתונאים ביום שני כדי שיראו את הדובים ויווכחו בעצמם שהם אמיתיים.

האם הדוב הזה הוא אדם בתחפושת?. Shanghai Daily/X, צילום מסך
אדם היה שורד בתחפושת כזאת ב-40 מעלות צלזיוס?/צילום מסך, Shanghai Daily/X
דוב עומד בגן חיות בסין. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
טוב, אז ביי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

צופים ברשת שיתפו את התגובות שלהם לסרטון הוויראלי. "מי צריך AI כשיש לך דובים מזויפים בחיים האמיתיים?", כתב אחד לאחר שאתר החדשות של סינגפור באנגלית, Today Online, שיתף את הסרטון בעמוד הטוויטר שלו. "זה בהחלט נראה כמו אדם", כתב צפוה אחד ואחר ענה לו: "הכיפוף והעלייה בחזרה מעלה מעידים בבירור שזה לא בן אדם". משתמש נוסף ניסה להסביר: "דובים יכולים לעמוד זקוף, הם מעתיקים התנהגות מאנשים לאחר זמן מה ביחד איתם" והוסיף: "לא ראיתי אף אדם בחליפת בעלי חיים שבאמת מנסה לתפוס חטיף עם הפה ואז להרים אותו עם הפה שלו ולמעשה לאכול אותו. אנשים חייבים להפסיק עם הקונספירציות האלו".

וזה מה?

נראה כמו טיגריס, נובח כמו כלב: בעל החיים שמלחיץ את התאילנדים

לכתבה המלאה

דובי מלאי הם מין בסכנת הכחדה שמקורו ביערות הטרופיים של דרום מזרח אסיה במדינות כמו לאוס, קמבודיה, וייטנאם, תאילנד, מלזיה, סומאטרה, בורנאו, בורמה, בנגלדש והודו. תפוצתו כנראה גדולה מהידוע לנו, בעיקר בשל אזור מחייתו הצפוף ודוב הזה הוא המין היחיד במשפחתו שחי ביערות גשם.

הם הדובים הקטנים ביותר בעולם, כשלמעשה הם רק בגודל של כלב גדול. הם מגיעים לגובה מקסימלי של כ-1.3 מטרים כשהם עומדים על רגליהם האחוריות, לעומת דובי גריזלי למשל, שגובהם יכול להגיע עד ל-2.7 מטרים.

ההאשמות כלפי גן החיות לא הגיעו משום משום, כיוון שגני חיות סיניים אחרים כבר הואשמו בעבר בהטעיית מבקרים - עם צביעת כלבים כדי שיראו כמו זאבים או חתולים אפריקאים וצביעת חמורים כדי שיראו כמו זברות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully