וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את פאולו: החיה הכי חמודה וקטנטנה שלא הכרתם

30.7.2023 / 0:01

גובהו 15 ס"מ והוא שוקל פחות מחבילת סוכר: זהו עופר של אייל הפודו - הקטן ביותר משפחת האיילים שנמצא בסכנת הכחדה

אייל פודו קטנטן נולד בגן החיות באנגליה/Chester Zoo

איל זעיר בשם פאולו נולד בשבוע שעבר בגן החיות של צ'סטר באנגליה. כמה זעיר? גובהו 15 ס"מ והוא שוקל "פחות מחבילת סוכר" - 900 גרם בלבד בזמן הלידה. העופר הזעיר הזה "גורם לבמבי להיראות ענק", לפי גן החיות.

העופר הוא לא אייל רגיל אלא אייל פודו שהוא זן של אייל קטנטן במיוחד. על אף שיש מעלי גרה קטנים ממנו (כמו הדלקרן המושק, האיילון והאנטילופה המלכותית), הפודו הוא האייל הקטן ביותר במשפחת האייליים.

לפודו יש שני תתי מינים, והגור החדש משתייך לזן הדרומי. הנקודות הלבנות שמעטרות את פרוותו יעלמו כשיגדל מעט, ופרוותו תהיה חומה-אדמדמה. בבגרותו מגיע הפודו לגובה של עד 45 סנטימטרים, ומשקלו נע בין 6 ל-13 קילוגרמים. הפודו ניזון בעיקר מעלים, ויש לו אויבים רבים בטבע ביניהם שועלים, נמרים ועופות דורסים.

הכירו את פאולו

"כרגע בגודל של שרקן"

פאולו הוא כרגע "בגודל של שרקן", אמר דובר גן החיות שהוסיף ש"למרות שהם קטנטנים ובעלי רגליים קטנות, הם אצנים מצוינים ועל מה שחסר להם בגודל הם משלימים באסטרטגיה - ריצה בדפוסי זיגזג שעוזרת להם לחמוק מטורפים פחות זריזים".

איזה חמוד זה!

הכירו את הפודו - בעל החיים החמוד ביותר בעולם שאתם לא מכירים

לכתבה המלאה

מקורו של הפודו הדרומי באזורי יערות גשם בדרום צ'ילה ובדרום מערב ארגנטינה, והשמחה על היוולדו של פאולו גדולה במיוחד, כיוון שהפודו נמצא בסכנת הכחדה ומצבו מוגדר כ"פגיע" - בעיקר בשל כריתת יערות לצורך שטחי מרעה או למטעי פירות. בנוסף הוא נמצא בטבע באיום תמידי של ציד או תפיסה על ידי תיירים או ציידים למכירה כחיית מחמד.

  • עוד באותו נושא:
  • אייל
  • עופר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully