וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו לחזור אחורה בזמן: מה הופך את זאגרב לכל כך מיוחדת?

בשיתוף פגסוס

28.8.2023 / 2:15

האטרקציות המהנות, השווקים התוססים, האוכל המיוחד וכמובן הקניות: כל הסיבות לבקר בבירת קרואטיה דווקא עכשיו

עד המאה ה-17, בירת קרואטיה, זאגרב, כלל לא הייתה קיימת. עד אז, היא הייתה מורכבת משתי ערים שונות - קפטול וגראדץ, שהופרדו על ידי נהר צר וגשר אייקוני, שזכה לכינוי המצמרר "גשר הדם", זאת בשל היחסים הרעועים בין השתיים, שנלחמו האחת בשנייה ללא הרף. אלא שאחרי אותה מלחמה ארוכת שנים, החליטו השתיים לשים את הוויכוחים והריבים בצד, וחתמו על הסכם שלום, שהוביל בסופו של דבר לאיחוד של הערים ולהקמתה של זאגרב.

מאז, הפכה הבירה הקרואטית לאחת הערים הפופולריות באירופה, עם מאות אלפי תיירים שמגיעים אליה מכל העולם בכל שנה, כדי ליהנות מהאותנטיות שלה, הנופים היפים, האוכל המעולה, אפשרויות השופינג הרבות וכמובן האטרקציות המשגעות. אם אתם מתכננים לבקר במדינה במסגרת טיול מאורגן לקרואטיה כפי שמוציאה חברת פגסוס למדינה או במסגרת טיול עצמאי, הכתבה הזו בשבילכם.

מה עושים בזאגרב?

ברחבי קרואטיה, לא מעט מוזיאונים יוצאי דופן, אבל מעל כולם נמצא מוזיאון הפרידות - מוזיאון ייחודי במינו, המושך מבקרים מכל העולם

סיור בעקבות המכשפות של זאגרב

במשך שנים ארוכות, אחד הפחדים הגדולים ביותר של תושבי בירת קרואטיה היו מכשפות מקומיות, שעל פי האגדה הטילו את אימתן על תושבי העיר. הקשר המיוחד בין אותן מכשפות לעיר זאגרב נשמר עד לימים אלו, ובאמצעות סיורים שונים (כולל סיור המכשפות הרשמי של זאגרב), גלריות ומיצגי אמנות, ניתן ללמוד בדרך קצת אחרת על ההיסטוריה המרתקת והאפלה של העיר.

מוזיאון ההנגאובר (Museum of Hangovers)

כשמו כן הוא - מוזיאון המוקדש להנגאובר, או חמרמורת בעברית. המוזיאון הקליל וההומוריסטי הזה כולל תערוכות אינטראקטיביות מהנות, שיכולות להתאים לכל המשפחה. המוזיאון חוקר את תופעת ההנגאובר וכולל תערוכות שונות ומתחלפות, סיפורים מצחיקים ועוד.

כיכר באן ילאצ'יץ' (Ban Jelačić Square)

בלב לבה של זאגרב נמצא הלב הפועם שלה - כיכר באן ילאצ'יץ' - כיכר אייקונית, המהווה צומת דרכים היסטורי, תרבותי וחברתי, המשקף את הרוח והאנרגיה של העיר. הכיכר מילאה תפקיד מרכזי בהיסטוריה של זאגרב מאז הקמתה במאה ה-17 וכיום נחשבת למרכז התוסס של העיר. בסביבתה מגוון אטרקציות, מונומנטים, מבנים עתיקים, מסעדות, בתי קפה וכמובן אופציות רבות לשופינג.

מוזיאון הפרידות (Museum of Broken Relationships)

ברחבי קרואטיה, לא מעט מוזיאונים יוצאי דופן, אבל מעל כולם נמצא מוזיאון הפרידות - מוזיאון ייחודי במינו, המושך מבקרים מכל העולם - מבוגרים וצעירים כאחד. המוזיאון המיוחד הזה מזמין את המבקרים בו לחקור את המורכבות של אהבה ופרידות, עם תערוכות מיוחדות שכוללות מכתבי אהבה מרגשים, פריטים זוגיים שונים ועוד. המוזיאון המיוחד הזה עוסק לא רק בשברון לב, אלא גם בחוסנה של הרוח האנושית, ומזכיר שאהבה ואובדן הם חלק אינהרנטי מאיתנו.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

שוק דולאק

שוק דולאק (Dolac Market)

שוק דולאק הוא שוק פתוח ותוסס הממוקם בלב זאגרב, שנחשב לאחד מציוני הדרך האייקוניים ביותר בעיר, וליעד חובה עבור מקומיים ותיירים כאחד. השוק ההומה הזה, שהוקם עוד במאה ה-20, ניצב ממש מעל באן ילאצ'יץ', וניתן למצוא בו דוכנים רבים - ממוצרי מזון מקומיים, דרך מוצרי טקסטיל ועד למזכרות ואפילו פריטי אמנות שונים.

פארק מקסימיר (Maksimir Park)

פארק מקסימיר הוא הפארק הציבורי העתיק ביותר בזאגרב ואחד היפים שבהם. הוא ממוקם בחלק הצפון-מזרחי של העיר ומשתרע על שטח של כ-18 דונם, מה שהופך אותו לאחד הפארקים הגדולים ביותר בעיר הבירה. הוא הוקם עוד בשנת 1787 וכולל שטחים ירוקים עצומים, שבילים מתפתלים, אגמים מלאכותיים ויערות עבותים, היוצרים סביבה ציורית ושלווה למבקרים. אחת האטרקציות המרכזיות בפארק היא חמשת האגמים המלאכותיים המשמשים כביתם של מיני ציפורים שונים.

רחוב איוונה רציצה, זאגרב, קרואטיה. ShutterStock
סצנה קולינרית מרשימה. המסעדות של זאגרב/ShutterStock

המטעמים המקומיים של זאגרב

מלבד אינספור אתרים תיירותיים חשובים, פארקים קסומים ורחובות קסומים, בזאגרב גם סצנה קולינרית מרשימה. יש בה מגוון רחב של מסעדות מכל הסוגים והמינים, שפים צעירים ומבטיחים, מסעדות פיוז'ן חדשניות, אוכל רחוב מנחם וגם בתי קפה שיקים.

המסעדה המפורסמת ביותר בזאגרב. וינודול

פוד טראק מונדואקה

מחפשים מקום טעים ומיוחד לארוחת צהריים? מונדואקה הוא המקום בשבילכם. הפוד טראק המעולה הזה מושך פודיז מקומיים וזרים כאחד, עם אוכל רחוב מעולה המשלב טוויסטים מקומיים. בתפריט של המקום ניתן למצוא טאקו בלקני ייחודי, מנות סושי טעימות ואפילו משקאות משתנים.

לה שטרוק

אחת ממנות הדגל של המטבח הקרואטי היא שטרוקלי - מאפה במילוי גבינת קוטג' ותבלינים. יש לא מעט מסעדות בעיר המגישות את המאפה הטעים הזה, אך לה שטרוק ניצבת מעל כולן; היא מציעה מספר גרסאות של המאפה, כולל שילוב של גבינות וכמהין, דלעת ואפילו מאפים מתוקים עם פירות יער.

יאקובה ביסטרו (Jabuka TV Bistro)

מתי בפעם האחרונה אכלתם באולפן טלוויזיה? יאקובה ביסטרו, אחת המסעדות הכי מיוחדות בקרואטיה, מציעה חוויה ייחודית - ארוחה בתוך אולפן טלוויזיה לשעבר, הכוללת מנות קרואטיות טעימות.

וינודול (Vinodol)

אולי המסעדה המפורסמת ביותר בעיר הבירה. מוסד שקיים שנים, המציע שילוב של מנות קרואטיות לצד מנות בינלאומיות עם אווירה אותנטית משגעת.

אגבה (Agava)

אגבה, השוכנת בלב העיר, היא מסעדה חדשנית ומזמינה במיוחד, עם מטבח קרואטי עכשווי המתבסס על חומרי גלם מקומיים, לצד תפריט יין עשיר.

טקנוקו (Takenoko)

האוכל האסייתי הגיע כמובן גם לקרואטיה, עם מאות מסעדות אסייאתיות מכל הסוגים. טקנוקו נחשבת לאחת הפופולריות שבהן; מדובר במסעדה יפנית טרנדית, עם תפריט מוקפד ומנות סושי מושלמות.

נואל (Noel)

אחת המסעדות החמות בזאגרב, עליה מנצח שף צעיר ומצליח. מסעדת פיוז'ן יוקרתית, המשלבת מנות קרואטיות מסורתיות לצד טכניקות קולינריות מודרניות.

קניות שופינג תיירות. Shutterstock, ShutterStock
גן עדן עבור חובבי שופינג/ShutterStock, Shutterstock

גן עדן עבור חובבי שופינג

לא רבים יודעים זאת, אך זאגרב נחשבת גם לגן עדן עבור חובבי שופינג. משווקים מסורתיים ועד מרכזי קניות מודרניים, הבירה המקסימה הזו מציעה חווית קניות מגוונת שתשאיר כל חובב שופינג עם חיוך ענק על השפתיים.

מיקרוקוסמוס של העבר וההווה. רחוב איליקה

ארנה סנטר הוא לא רק אחד הקניונים הגדולים והמפורסמים ביותר בזאגרב, אלא בקרואטיה כולה. מרכז הקניות הענק הזה נמצא במרחק הליכה קצר ממרכז העיר, וניתן למצוא בו מגוון רחב של מותגים בינלאומיים ומקומיים

רחוב איליקה (Ilica Street)

רחוב איליקה הוא אחד הרחובות הכי מפורסמים בזאגרב, המשמש כמיקרוקוסמוס של העבר וההווה ומשלב מגוון רחב של תרבויות וסגנונות. הרחוב המיוחד הזה מציע למבקרים בו חווית קניות שאין שני לה, עם אינספור חנויות, דוכנים ואוצרות קסומים. ברחוב איליקה כל חובב קניות ימצא את מה שהוא צריך - הוא מלא בבוטיקים יוקרתיים לצד חנויות יד שנייה, מותגים מפורסמים, חנויות מעצבים ואפילו גלריות. מלבד זאת, יש בו גם לא מעט מסעדות ובתי קפה מגניבים.

שוק בריטנסקי (Britanski trg Market)

מעבר להיותו שוק איכרים מפורסם, שוק בריטנסקי התוסס והאייקוני מייצג את המהות הקולינרית והתרבותית של העיר, עם שילוב מנצח של צבעים, טעמים וניחוחות מפתים. השוק מושך מקומיים ותיירים כאחד שמגיעים כדי לחוות את מיטב התוצרת המקומית ואת היחס החם של תושבי המקום החביבים. מלבד דוכנים רבים של אוכל רחוב טעים במיוחד, במקום גם דוכני מזכרות ואמנות, טקסטיל ומוצרי עור.

ארנה סנטר (Arena Center)

ארנה סנטר הוא לא רק אחד הקניונים הגדולים והמפורסמים ביותר בזאגרב, אלא בקרואטיה כולה. מרכז הקניות הענק הזה נמצא במרחק הליכה קצר ממרכז העיר, וניתן למצוא בו מגוון רחב של מותגים בינלאומיים ומקומיים, בית קולנוע ואינספור מסעדות ובתי קפה.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים לחו"ל - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע.

בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully