וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוכל, הנופים, ההיסטוריה: מה גרם לישראלים להתאהב במונטנגרו?

בשיתוף פגסוס

3.8.2023 / 2:15

בשנים האחרונות, עוד ועוד ישראלים גילו את הקסם של המדינה הבלקנית, המציעה שילוב מרתק של נופים, אטרקציות ומורשת תרבותית עשירה. מתכננים חופשה במדינה? למקומות האלו אתם חייבים להגיע

מונטנגרו מהאוויר

עד לפני שנים לא רבות, מונטנגרו הקסומה כלל לא הייתה מוכרת למטיילים ישראלים, אף על פי שמדובר באחת המדינות הכי מיוחדות בחבל הבלקן. אלא שבשנים האחרונות, עוד ועוד ישראלים גילו את המדינה המיוחדת הזו, שמשלבת נופים מרהיבים, טבע אינסופי, מורשת תרבותית עשירה, היסטוריה מרתקת ואפילו עיירות חוף בתוליות.

גם אתם מתכננים לבקר במדינה, במסגרת טיול מאורגן למונטנגרו כפי שמוציאה חברת פגסוס או במסגרת טיול עצמאי? ריכזנו את המקומות, המסעדות והאתרים הכי שווים שאסור לכם בשום פנים ואופן לפספס.

בירת החורף של מונטנגרו. קולאשין

קולאשין (Kolašin)

הדובדבן שבקצפת הוא ללא ספק הפארק הלאומי ביוגרדסקה גורה - ביתו של אחד היערות העתיקים באירופה. בפארק הלאומי הקסום הזה, מלבד נופים משגעים, אגמי קרח ומסלולי טיול, נמצא גם אגם ביוגראדסקו הפופולרי, המושך מדי שנה מאות אלפי מבקרים מכל רחבי העולם

העיירה הציורית קולאשין שוכנת בלב מונטנגרו, ונחשבת לאחד המקומות היפים במדינה. היא מוקפת בנופים טבעיים ובתוליים, תצפיות מרהיבות, רכסי הרים וטבע פראי, וידועה גם כבירת ספורט החורף של מונטנגרו. רוב המקומות השווים באזור אמנם נמצאים מחוץ לעיירה, אך מומלץ עד מאוד לבקר גם בקולאשין עצמה - עיירה יפהפייה המלאה בסמטאות ורחובות צרים, בתי קפה ומסעדות מקומיות, ובשטחה אף נמצא פארק המלך - שבשטחו ממוקם בית המלך המספק הצצה להיסטוריה המלכותית של המדינה.

האזור שבו נמצאת קולאשין התברך בסביבה טבעית מדהימה, עם שפע של הזדמנויות עבור חובבי טבע וטיולים. הדובדבן שבקצפת הוא ללא ספק הפארק הלאומי ביוגרדסקה גורה - ביתו של אחד היערות העתיקים באירופה. בפארק הלאומי הקסום הזה, מלבד נופים משגעים, אגמי קרח ומסלולי טיול, נמצא גם אגם ביוגראדסקו הפופולרי, המושך מדי שנה מאות אלפי מבקרים מכל רחבי העולם. האגם המיוחד הזה מוקף בנוף מהפנט ולא מעט אטרקציות. ניתן לשבת סביבו לפיקניק מהנה ואפילו לשכור קיאק או סירת משוטים ולשוט במי האגם המזמינים.

בחודשים הקרים קולאשין משנה את פניה, והופכת לבירת ספורט החורף של מונטנגרו. תיירים מכל העולם מגיעים לעיירה, כדי לבלות באתר הסקי הפופולרי קולאשין 1450, המציע מסלולי סקי וסנובורד לכל הרמות והגילים. מלבד פעילויות חורף שונות, בחודשים הקרים מומלץ לבקר באחד מאתרי הספא הפזורים בעיירה, וליהנות מטיפולים, עיסויים ואמבטיות חמות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

קוטור (Kotor)

לרוחבה ולאורכה של מונטנגרו לא מעט עיירות וכפרים מיוחדים, אך נראה שמעל כולם ניצבת קוטור, עיירה היסטורית ומרתקת, המוקפת בחומות גבוהות שבעבר הגנו עליה מפני מתקפות ופולשים. קוטור, שהוכרזה על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית, מושכת מבקרים מכל העולם, שמגיעים כדי להתפעל מהקסם הייחודי שלה. היא מלאה בסמטאות צרים, רחובות עתיקים, ארכיטקטורה מרתקת, כנסיות ישנות ועוד.

העיר העתיקה של קוטור היא הקרם דלה קרם; מדובר במבוך של רחובות צרים ומפותלים, המעוטרים בארכיטקטורה מימי הביניים, ארמונות אלגנטיים וחנויות מתוקות. היא עשירה בהיסטוריה, כולל היסטוריה ימית מרשימה, עליה ניתן ללמוד במוזיאון הימי שנמצא בארמון גרגורינה.

קוטור מציעה גם לא מעט אפשרויות למבקרים בה מעבר לחומות העיר העתיקה, כמו מפרץ קוטור (המכונה גם מפרץ בוקה), הכולל נופים מרהיבים ורצועות חוף ארוכות. האזור מציע שלל אטרקציות לתיירים שמגיעים, לרבות שייט קסום בסירה מקומית, הכולל הסברים מעמיקים על קוטור ותצפית ייחודית על הכפרים האותנטים שמסביב.

אוכל טוב ונופים מהממים. מי צריך יותר? נייגושי

נייגושי (Njeguši)

הכפר נייגושי הוא פנינה נסתרת אמיתית. הוא חבוי בהרים הציוריים של מונטנגרו, ומציע למבקרים שקט ושלווה שקשה למצוא במקומות אחרים. מלבד נופים מרשימים, הכפר נייגושי ידוע גם בסצנה הקולינרית המיוחדת שלו, בעיקר בזכות שתי מנות מפורסמות - Njeguški pršut (בשר חזיר מעושן שמוגש בפרוסות) ו-Njeguški sir (גבינה קשה מכבשים מקומיות שגם היא מוגשת בפרוסות).

לנייגושי חשיבות היסטורית ותרבותית משמעותית. מדובר במקום הולדתה של שושלת פטרוביץ'-נייגוש, ששלטה במונטנגרו במשך מאות שנים. הכפר אף היה המקום האחרון שבו ביקרה אחת הדמויות ההיסטוריות והנערצות ביותר במונטנגרו - פטר השני פטרוביץ'-נייגוש, משורר ומדינאי מפורסם, לו ניתן לחלוק כבוד במאוזוליאום של פטרוביץ'-נייגוש, השוכן על הר לובצ'ן.

נייגושי, השוכנת בין הרים סלעיים, מוקפת בצמחייה ירוקה, גבעות רבות ונחלים צלולים, והיא מציעה מגוון אפשרויות עבור חובבי טבע וטיולים. ניתן לצאת ממנה למגוון רחב של טרקים באזור, תצפיות שונות וגם לטיול בפארק הלאומי לובצ'ן, המספק נוף פנורמי עוצר נשימה לחוף האדריאטי.

גן עדן לחובבי טבע וטיולים. דורמיטור

דורמיטור (Durmitor)

הפארק הלאומי דורמיטור, המוכר כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, נחשב גם הוא לגן עדן עבור חובבי טבע וטיולים. נשקפים ממנו נופים פנורמיים מדהימים למרחבים שמסביב ויש בו שפע של אטרקציות ונקודות עניין, כמו האגם השחור האייקוני, שמוקף ביערות רבים.

אחת האטרקציות היותר פופולריות באזור היא רפטינג סוער במים הלבנים של נהר הטארה. המים מוקפים בצוקים רמים ובצמחייה ירוקה, ושייט על מי הנהר הוא חוויה בלתי נשכחת. מלבד נהרות ואגמים, אזור דורמיטור מציע שלל אפשרויות עבור מטפסים, עם טרקים בדרגות קושי שונות ומגוונות.

בחודשי החורף, הופכת דורמיטור לעיירת סקי מבוקשת. גולשים מכל רחבי מונטנגרו וממדינות סמוכות מגיעים לאתר הסקי של העיירה, כדי ליהנות מהמסלולים השונים והנופים היפים.

צטיניה, מונטנגרו. ShutterStock
עדות חיה להיסטוריה העשירה של מונטנגרו. צטיניה/ShutterStock

צטיניה (Cetinje)

מקום נוסף שלא כדאי לפספס בצטיניה הוא ארמון צטיניה, ששימש בעבר כמשכן המלוכה של שושלת פטרוביץ'-נייגוש

למרגלות הר לובצ'ן נמצאת צטיניה - העומדת כעדות חיה להיסטוריה העשירה של מונטנגרו ולמורשת התרבותית שלה. צטיניה, ששימשה בעבר כבירת מונטנגרו, היא עיירה קטנה וחמודה, המספקת למבקרים הצצה ייחודית לעברה המפואר של המדינה - מנקודות ציון היסטוריות דרך רחובותיה הצרים והמפורסמים.

בצטיניה לא מעט מקומות חשובים ומעניינים, וביניהם גם מנזר צטיניה, שנוסד עוד במאה ה-15. המנזר המפואר הזה מעוטר בציורי קיר מורכבים וכולל אוסף של חפצים דתיים. מומלץ לסייר בין חדרי המנזר, להתרשם מהאוספים השונים ולסיים בקפלה הכחולה האייקונית - אחת הקפלות הכי יפות בכל המדינה.

מקום נוסף שלא כדאי לפספס בצטיניה הוא ארמון צטיניה, ששימש בעבר כמשכן המלוכה של שושלת פטרוביץ'-נייגוש. מדובר בבניין יוצא דופן, המציג את השפע והפאר של המלוכה המונטנגרית. כיום הוא מאכלס את המוזיאון הלאומי של מונטנגרו, המאפשר למבקרים לחקור את הדירות המלכותיות, להתפעל מחפצים היסטוריים ולקבל תובנות על ההיסטוריה העשירה והמורשת התרבותית של מונטנגרו.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים לחו"ל - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע.

בשיתוף פגסוס
  • עוד באותו נושא:
  • מונטנגרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully