וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם זו גופת בת-ים? הגילוי המרעיש שמבלבל את המדענים

6.8.2023 / 0:08

שלד שנסחף לחוף פופולרי במיוחד גורם לסערה ברשת כשחלק מהגולשים חושבים שזו גופת אדם, אחרים מסבירים שזה בסך הכל יונק ימי כלשהו, אך רבים מדי טוענים שייתכן שמדובר בבתולת ים או סירנה

טריילר לסרט "בת הים הקטנה"/דיסני

תגלית מחרידה של שרידי שלד שנמצאו בחוף רחצה פופולרי זעזעה את המקומיים וגרמה סערה ברשת. הכל החל כשבובי-לי אוטס נתקלה בשרידי גופה "דמויית חייזר" בזמן שהלך על חוף קפל סנדס בחוף שבקווינסלנד באוסטרליה ופנתה לקבוצת פייסבוק של ביולוגים ימיים חובבים כדי שיפתרו עבורה את התעלומה.

"נתקלנו בזה ואנחנו תוהים אם למישהו יש מושג מה זה או עם מי אני צריכה לדבר כדי לגלות בדיוק מה זה", היא כתבה ליד התמונות של התגלית המפחידה. "לגוף יש בדיוק צורה של בתולת ים", אמרה מעלת התיעוד בת ה-34, על שרידי השלד, "נסענו לאורך החוף וחיפשנו אתר לקמפינג, ולא יכולנו שלא להבחין עד כמה הגולגולת הזו נראית בצורה של גולגולת אדם. אז הפסקנו מיד בגלל שלא ידענו מה לעזאזל זה יכול להיות ולמה זה נראה כמו גולגולת אנושית?".

אוטס, שהעריכה שאורכו של השלד הוא 1.8 מטרים, אמרה כי בתחילה חשבה שגילתה "זן חדש מופלא" ותיארה: "היתה לו גולגולת בצורת אדם עם קו לסת מוארך, ושיער דומה לצבע של פרה או קנגורו, אך בהרבה מקומות היה חסר לו שיער. הצורה הייתה בדיוק כמו של בתולת ים, אבל שעירה- כי נראה שיש לו זנב או איבר דומה כלשהו", היא אמרה והוסיפה ש"הזדעזעה" מהפנים דמויות האדם של הגופה.

התמונות הללו עוררו ויכוח סוער ברשת - האם אלה שרידים של חיה, אדם או אפילו בתולת ים.

מה אתם אומרים שזה?

אחד מה'מומחים' בקבוצה כתב ש"החלק הארוך של הזנב או הרגל נראים כאילו יש להם אזורי מפרקים נוספים שבהם מתחברת עצם אחרת - כמו כף הרגל. הגולגולת עגולה, הצלעות זהות לצלעות של אדם. וואו". אחר הוסיף: 'צור קשר עם המשטרה המקומית - זה נראה שרידי של בן אדם'.

גולשים רבים אחרים היו מבולבלים בדיוק כמו אוטס: "השילוב של הגולגולת והצלעות עם הזנב הזה ממש מטרידים אותי", כתבה אחת מהגולשות.

וזה מה?

40 מיליון איש תוהים: האם נמצא שלד של בת ים - פעמיים?

לכתבה המלאה

"זה לא נראה כמו יצור ימי. יש לו רגל והוא גם מאוד שעיר", סיכם גולש אחר בעוד שרבים אחרים כתבו (אנחנו מקווים שבצחוק) שהיצור הוא "בתולת ים" או "נימפת ים" (סירנה).

אבל מה אומרים אנשים שהקדישו את חייהם לחקר יצוריים ימיים? הלן מארש, פרופסור למדעי הסביבה באוניברסיטת ג'יימס קוק, מאמינה שזה יונק ימי מפורק, ככל הנראה כלב ים. "היונקים הימיים הסבירים ביותר בגודל כזה יהיו תחשי המשכן, דולפינים ולעיתים כלבי ים", היא אמרה ל"The Courier Mail".

"לפי צורת הראש המשוערת והחוסן של הצלעות ניתן לשער שזה כלב ים, ובגלל זה יש לו עצם אחורית ארוכה".

התשובה הזו לא סיפקה את אוטס, שעבורה החיפוש נמשך. "עדיין לא גיליתי מה זה היה," היא התלוננה, "קיוויתי שמישהו יגיב ויגיד מה זה, אבל התגובות היו כל כך מגוונות ושונות זו מזו כך שהתעלומה נותרה בעינה".

  • עוד באותו נושא:
  • בתולות ים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully