וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כומר שהגיע עם שרה גרמנית לביקור בכותל, התבקש להסתיר את הצלב

עודכן לאחרונה: 19.7.2023 / 15:49

כומר גרמני שליווה את שרת החינוך של גרמניה בביקור בכותל, התבקש מנציגת הקרן למורשת הכותל להסתיר את הצלב שלו. "זה מקום יהודי ועליך לכבדו", אמרה. השרה הנבוכה צפתה בכל האירוע. הקרן למורשת הכותל: "זה מתוך רצון לכבד את האורח"

בחודשים האחרונים אנו עדים ליותר ויותר אירועי גזענות שמתרחשים נגד גורמים נוצריים בישראל. הפעם היה זה כומר גרמני שמשרת במוסד נוצרי בארץ שמלווה את בטינה שטארק-ואצינגר, שרת החינוך והמדע של גרמניה בביקורה בישראל, שזכה ליחס משפיל.

כאשר הגיעו השניים לרחבה החיצונית של הכותל המערבי, פנו גורמים בהנהלת האתר לכומר וביקשו ממנו להסתיר את הצלב שהוא עונד כיוון שזה לא מכבד את המקום. האירוע קרה, כאמור, לעיניה של שרת המדע של גרמניה.

תיעוד של האירוע הועלה הבוקר (רביעי) לטוויטר על ידי העיתונאי כריסטוף שולט (Christoph Schult), שמסקר את ישראל עבור שבועון החדשות הגרמני הנודע דר שפיגל. הסרטון צבר כבר כ-130 אלף צפיות ברחבי העולם. לפי הציוץ של שולט, "האב ניקודמוס מהמנזר הבנדיקטיני בירושלים, התבקש להסתיר את הצלב, ולפי הנציגה בכותל מדובר בתקנה חדשה".

בעימות מול מול הכומר, ביקשה ממנו נציגת הכותל, להסתיר את הצלב שלו. "זה לא יאה למקום הזה, מכל דת שהיא' גדולה ככל שתהיה", אמרה. "זה מקום יהודי ועליך לכבד אותו. בבקשה תכניס את זה (הצלב - ב.ר) פנימה?"

האב, שנראה די המום למשמע הדברים, ענה לה: "את לא מכבדת אותי ופוגעת בזכויות האדם שלי, זו לא פרובוקציה, זה הלבוש שלי, ככה אני מתלבש". נציגת הכותל השיבה: "אין בעיה עם הלבוש שלך, יש בעיה עם האביזרים שלך" (כשהיא מתכוונת לצלב שהיה תלוי על צווארו). הכומר השיב לה שהצלב הוא חלק מהלבוש של כומר קתולי. "את מבקשת ממני לא להתלבש כפי שהאמונה שלי דורשת?"

ניתן היה לראות, שבכל אותו זמן עומדת לצידו השרה הגרמנית וצופה באי נעימות בתקרית.

הכומר: "כואב לראות כיצד האווירה בעיר הנפלאה הזו משתנה לרעה"

גם האב ניקודמוס צייץ על האירוע הלא נעים בחשבון הטוויטר שלו: "למרבה הצער סוף לא כל כך נחמד לסיור נחמד בעיר העתיקה של הבוקר בירושלים. כואב לראות כיצד האווירה בעיר הנפלאה הזו משתנה יותר ויותר לרעה תחת הממשלה החדשה. ירושלים מספיק גדולה לכולם!", כתב בציוץ שלו ששיתף את הסרטון וזכה ליותר מ-35 אלף צפיות.

רק נזכיר, כי האירוע המצער קרה כמה ימים אחרי ביקורו של שר החוץ אלי כהן בוותיקן והתחייבותו שישראל תפעל נגד התנכלויות כלפי נוצרים.

מהקרן למורשת הכותל המערבי נמסר: "אנו מצטערים על עגמת הנפש שנגרמה. הכותל המערבי פתוח לכל אדם באשר הוא. יודגש כי אין נהלים ותקנות בנושא זה ברחבת הכותל המערבי. הדיילת ניגשה וביקשה בתמימות ובנימוס אם אפשר לכסות הצלב כדי למנוע אי נעימות כפי שאירע לאחרונה בעיר העתיקה, מתוך רצון לכבד את האורח ואת המקום. משסירב, כניסתו כמובן לא נמנעה והדיילת כיבדה והמשיכה לדרכה".

"הדיילת ביקשה בתמימות ובנימוס אם אפשר לכסות הצלב". התקרית מול השרה והכומר, היום בכותל

גל ההתנכלויות נגד נוצרים בישראל נמשך

בחודשים האחרונים ישנה התגברות של התקפות והתנכלויות מצד יהודים חרדים ופעילי ימין קיצוני נגד כמרים, נזירות וצליינים נוצרים בארץ, ובמיוחד בירושלים. אחת התופעות המכוערות שמתרבות בחודשים האחרונים היא יריקות מצד יהודים על אנשי דת נוצרים, ונדליזם נגד מבנים או סמלים שמייצגים את הנצרות כמו מנזרים, כנסיות וצלבים. חלק מההתנכלויות הללו תועדו וסרטונים שלהם הופיעו ברשתות החברתיות וגם בכתבות בערוצי הטלוויזיה בישראל.

בחודש אפריל, תושב ירושלים בן 32, נעצר בחשד לשוד של מנזר בשכונת עין כרם בעיר. על פי החשד, שני חשודים רעולי פנים נכנסו למנזר בשבוע שעבר, כפתו את אחת מהנזירות במקום בדבק מסקינטייפ, אטמו את פיה, וגנבו מהמקום כסף זר בשווי רב. נזירה נוספת שהיתה במקום, רצה לחדרה, התבצרה שם והזעיקה את כוחות המשטרה.

גם בחודש ינואר האחרון, אירעו כמה מקרי שנאה דומים נגד אתרים נוצריים. המרכז הנוצרי המרוני ביישוב מעלות הושחת ונהרס על ידי אלמונים. שבוע קודם לכן, הושחתו קברים בבית העלמין הנוצרי בהר ציון ורוססו כתובות נאצה על קירות המנזר הארמני בעיר העתיקה בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully