וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרה לרוחצים: נחש עצום וארסי במיוחד הגיע לחוף הים

23.7.2023 / 0:02

אנשים באוסטרליה שגילו שקיימים נחשים ממין פתן ים סטוקס עצומים, אגרסיביים ורעילים הצהירו: לא נכנסים יותר למים

פתן ים סטוקס מתחת לפני המים/ArcticFreediver

טיול מוקדם בחוף הים בשעות הבוקר בשלישי שעבר הופסק מיד אחרי שהמטיילים נתקלו בנחש ים עצום שנשטף אל החוף. הנחש הגדול התגלה כפתן ים סטוקס ארסי והוא נמצא בסאנשיין ביץ' ליד העיירה נוסה הדס שבקווינסלנד בצפון מזרח אוסטרליה. לוכד הנחשים של סאנשיין קוסט, סטיוארט מקנזי, תיאר אותו בפוסט פייסבוק כ"בחור שמנמן" והזהיר מפני הכשתם ה"ארסית מאוד".

אורך הזוחל השחור-לבן היה בערך 1.2 מטרים ורוחבו "סנטימטר או שניים", הוא אמר ל-Yahoo News Australia. "באופן טבעי הם נחשים די גדולים, אבל זה היה פרט די גדול בנקודה העבה ביותר שלו", הוא סיפר.

בתחילה דווח שהנחש בחיים והוא מועבר לבית החולים לחיות בר המקומי, אולם לאחר מכן עידכנו אנשי ארגון לוכדי הנחשים המקומיים שהוא היה מחוסר אנרגיה, לא שרד את הפציעה שלו ומת בבית החולים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ההודעה שפתן הים סטוקס שנמצא בחוף לא שרד את הפציעה ומת. SunshineCoastSnakeCatchers, צילום מסך
ההודעה שפתן הים סטוקס שנמצא בחוף לא שרד את הפציעה ומת/צילום מסך, SunshineCoastSnakeCatchers

המקומיים היו המומים ונדהמים באותה מידה מגודל החיה שנראתה פצועה וחלק גדול מגופה היה חסר בצידה. אישה מקומית אחת אמרה שהיא "בכלל לא ידעה שיש לנו יצור כזה בקרבתנו" בעוד שאחרת, שדווקא כן הכירה את נחשי הים, אמרה: "הופתעתי מהגודל שלו... הראש שלו ענק".

"אני לעולם לא אשחה שוב בחוף סאנשיין", כתב אחד הגולשים לאחר גילה שנחשי ים "מאסיביים" כאלה קיימים. רבים אחרים הסכימו שהם לא ידע שפתני הים "נהיים כל כך גדולים", אבל מסתבר שהם יכולים לגדול אפילו יותר.

פתני הים של סטוקס הם מהגדולים והעבים מכל נחשי הים והם יכולים להגיע לאורך של שני מטרים ו-26 ס"מ בהיקף, על פי המשרד לשינויי אקלים, אנרגיה, סביבה ומים באוסטרליה. הם מציינים שהם אגרסיביים וידוע כי הם תוקפים ללא התגרות. גם בויקיפדיה ציינו ש"נחש זה הוא מהכבדים שבנחשי הים והוא בעל מבנה מפוטם ועגלגל השונה מכל נחש ים אחר. הוא בעל קשקשי גב וגחון רחבים שצבעם צהוב-שמנת עד לחום ועד שחור. על גבו רצועות כהות ולבנות לסירוגין. הפתן הוא בעל ניבי ארס מגודלים יחסית והוא יכול להרוג בקלות, אף שלא תועדו מתקפות קטלניות שלו על בני אדם. עם זאת פני ים שנתפסים לעיתים ברשתות דיג עלולים להכיש את הדייגים שתפסו אותם והם נחשבים לנחשים אגרסיבים יחסית".

גם בישראל
לידיעת הרוחצים: נחש שחור נצפה שוחה בכנרת

3 שעות במארב ואז זה קרה: הנחש הגיח מהמים עם הציד

תיעוד מדהים: נחש בזמן ציד בבריכת דגים בצפון הארץ

נחשי ים נפוצים בצפון אוסטרליה, מערב אוסטרליה, הטריטוריה הצפונית וקווינסלנד. סטיוארט אמר שהם בדרך כלל מאתרים שניים או שלושה כאלה בשבוע חולפים על פני החופים שלהם. עם זאת, הוא הזכיר לרוחצים בחוף להימנע מלגעת בנחש אם נתקלו בו. "אם אתה רואה נחש ים על החוף כשאתה הולך, פשוט שמור ממנו מרחק בטוח", הוא הזהיר. "הרחיקו את עצמכם, ילדים וחיות מחמד ממנו, ואז פשוט תתקשרו ללוכד הנחשים המקומי שלכם".

למרות שהוא "ארסי מאוד", סטיוארט ציין ש"לא נעשו הרבה מחקרים על הארס ורמת הקטלניות שלו" כדי לדעת על השפעותיו, אבל "בכל מקרה, זה לא הולך להיות מצב טוב", הוא הזהיר.

  • עוד באותו נושא:
  • נחש
  • נחשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully