וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טסים לחופשה לאירופה? גל חום קיצוני נמצא במדינות האלה

עודכן לאחרונה: 18.7.2023 / 15:37

האיטלקים הוזהרו להתכונן ל"אחד מגלי החום הקשים בכל הזמנים", בקפריסין החום בלתי נסבל וביוון סגרו בימים האחרונים לכמה שעות את אתר האקרופוליס בגלל גל החום. זה מה שמחכה למי שיטוס לאירופה בימים הקרובים

גל חום קיצוני באיטליה, 18.7.23/צילום: רויטרס

גל החום שמורגש בארץ בימים האחרונים חורך לא רק אותנו אלא למעשה גם חלקים נרחבים מחצי הכדור הצפוני, מה שגרר אזהרות של משרדי בריאות במדינות רבות, כמו גם שריפות עזות - תזכורת קיצונית במיוחד להשפעת ההתחממות הגלובלית. אתר CBS NEWS מדווח כי מצפון אמריקה דרך אירופה ועד אסיה - רבים מחפשים אחר מחסה מגל החום הנוכחי, כאשר בחלק מהמקומות הטמפרטורות צפויות להגיע לשיאים שטרם נראו.

גל חום ברומא, איטליה, 18.7.23. רויטרס
גל החום העז ביותר הקיץ". תיירת מצטננת ליד המדרגות הספרדיות ברומא, היום/רויטרס

אירופה: היבשת שהכי מתחממת

אירופה, הנחשבת ליבשת ש"מתחממת" הכי מהר בעולם, התכוננה השבוע לטמפרטורות הגבוהות ביותר אי פעם - וזה קורה באיים סיציליה וסרדיניה שבאיטליה, שם צפוי טמפרטורה גבוהה של 47 מעלות, כך על פי סוכנות החלל האירופית. "אנחנו מגיעים מטקסס וממש חם שם. חשבנו שנימלט מהחום אבל פה אפילו יותר חם", אומר קולמן פיווי, תייר אמריקני בן 30, בעודו יושב עם בת זוגו במסעדה ברומא.

האיטלקים הוזהרו להתכונן ל"גל החום העז ביותר של הקיץ וגם לאחד הקשים בכל הזמנים", כאשר משרד הבריאות המקומי מפרסם התראות דומות ב-16 ערים כולל רומא, בולוניה ופירנצה. היום (שלישי) הצפי הוא ל-43 מעלות ברומא, מה שעשוי לשבור את השיא הקודם מאוגוסט 2007, שעמד על 40.5 מעלות. עם זאת, הדבר אינו מפריע לתיירים להתגודד ביעדים פופולריים כמו הוותיקן והקולוסיאום. "אני מדרום אפריקה. התרגלנו לחום הזה", אמר ג'ייקוב ורוניסן, בן 60, מקייפטאון. "אתה צריך לשתות הרבה מים, זה ברור, לחבוש את הכובע שלך, וזהו בערך".

בעוד שחודש יוני האחרון רשם שיאי חום בעולם, הרי שהשבוע הראשון של יולי כבר קבע שיא עולמי, כך על פי נתוני שירות ניטור מזג האוויר של האיחוד האירופי. במקביל, בשבוע שעבר החלו הרשויות במדינות אירופיות שונות לפרסם אזהרות באשר לסיכונים בריאותיים משמעותיים כתוצאה מגל החום. רבות מהאזהרות פורסמו בספרד, שם הטמפרטורות באזורים מסוימים עשויות להגיע בקרוב ל-45 מעלות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אישה חולפת על פני הקוליסאום ברקע גל החום הכבד הפוקד את רומא, איטליה, 11 ביולי 2023. רויטרס
אישה חולפת על פני הקוליסאום ברקע גל החום הכבד הפוקד את רומא/רויטרס
גל חום ברומא, איטליה, 18.7.23. רויטרס
תיירת מתקררת במזרקת הספינה ברומא, היום/רויטרס

קפריסין לוהטת, יוון בוערת

בקפריסין, שכנתנו המערבית, צפויות הטמפרטורות להישאר מעל 40 מעלות עד יום חמישי. כתוצאה מגל החום בה, גבר בן 90 מת כתוצאה ממכת חום ושלושה קשישים נוספים אושפזו בבית החולים.

יוון זכתה לקבל ביום שני הפוגה קלה, בעת שהטמפרטורות ירדו מעט והאקרופוליס באתונה, שנסגר לפרקים עקב עומס החום, חידש את שעות הפתיחה הרגילות שלו. זאת לאחר שמנהלי האתר החליטו לסגור אותו למבקרים למספר שעות במהלך הימים האחרונים. עם זאת, כ-50 ק"מ מזרחית לאתונה פרצה ביום שני שריפה עזה, מה שגרם לרשויות לפנות מספר אתרי נופש ליד חוף הים, כאמצעי זהירות. בשריפה נלחמים שבעה מטוסי כיבוי, ארבעה מסוקי כיבוי וכ-150 כבאים.

גברים מסתתרים תחת שמשייה עקב גם החום בניקוסיה, קפריסין. רויטרס
גברים מסתתרים תחת שמשייה עקב גם החום בניקוסיה, קפריסין, השבוע/רויטרס
גל חום באקרופוליס, אתונה, 14.7.23. רויטרס
האתר הכי מפורסם באתונה נסגר עקב החום, ונפתח שוב. גל חום באקרופוליס, השבוע/רויטרס

גם ברומניה נרשמים שיאי חום, כאשר הטמפרטורות צפויות להגיע ל-39 מעלות במקומות שונים ברחבי המדינה. בדרום אנדלוסיה שבספרד צפויות 44 מעלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully