וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה כבר סתיו? חצבים ראשונים החלו לפרוח למרות החום של חודש יולי

אנחנו אומנם בעיצומו של גל חום כבד שיימשך כמה ימים, אבל את הטבע זה לא מעניין והוא בשלו: חצבים ראשונים כבר החלו לפרוח (באמצע יולי!) ולבשר את הסתיו שיגיע עוד כחודשיים. איפה תוכלו לראותם?

חצבים בבית ספר שדה חוף הכרמל, 13.7.23/צילום: שחף רטר, החברה להגנת הטבע

אנחנו אומנם בלב ליבו של הקיץ וגל חום כבד עד קיצוני שיימשך לפחות עד אמצע השבוע הבא, אבל למבשרי הסתיו זה ממש לא מזיז - חצבים כבר החלו לפרוח בפריחה ראשונה באזור הכרמל.

החצב המצוי הוא אחד מסמלי הסתיו המובהקים והמוכרים ואחד המפורסמים בפרחי ישראל. אנשי בית ספר שדה חוף הכרמל של החברה להגנת הטבע, תיעדו בימים האחרונים פריחה ראשונה של חצבים בין הבניינים בשטח בית הספר.

שחף רטר, מנהלת בית ספר שדה חוף הכרמל של החברה להגנת הטבע, מספרת: "הסתובבתי בשטח שלנו נתקלתי פתאום בעמודי הפריחה של החצבים. לא האמנתי שאני רואה פריחה בתקופה הזו. אנחנו רואים לפעמים פריחה מוקדמת, אבל זו מוקדמת מאוד ועוד בשיאו של הקיץ, החום והלחות. הפריחה הלבנה עומדת בניגודיות מוחלטת לרקע הצהוב והיבש ועבורי, הפריחה הזו מסמלת שלא משנה מה יקרה, הטבע ממשיך בשלו ומתחדש מדי עונה, מפתיע ומרגש את כולנו. אני מקווה שהתמונות והסרטונים יקררו במעט את אזרחי ישראל, לקראת שבוע שרבי במיוחד".

חצבים בבית ספר שדה חוף הכרמל. שחף רטר, החברה להגנת הטבע
הטבע ממשיך בשלו. חצבים בפריחה ראשונה באזור הכרמל, היום/החברה להגנת הטבע, שחף רטר
חצבים בבית ספר שדה חוף הכרמל. שחף רטר, החברה להגנת הטבע
"אנחנו רואים לפעמים פריחה מוקדמת, אבל זו מוקדמת מאוד"/החברה להגנת הטבע, שחף רטר
חצבים בבית ספר שדה חוף הכרמל. שחף רטר, החברה להגנת הטבע
"לעיתים ניתן לראות פריחה מוקדמת מהרגיל כבר בעיצומו של הקיץ בחודש יולי"/החברה להגנת הטבע, שחף רטר

הפרחים נפתחים לפנות ערב

לדברי אבנר רינות, סוקר ביחידת סקרי טבע עירוניים של החברה להגנת הטבע, עמודי הפריחה של החצב עולים לרוב בסוף חודש אוגוסט ובמהלך ספטמבר, והפריחה נמשכת לעיתים עד סוף חודש אוקטובר. "לעיתים ניתן לראות פריחה מוקדמת מהרגיל כבר בעיצומו של הקיץ בחודש יולי. לרוב פרטים מקדימים נמצאים ליד מקור מים קבוע כדוגמת צינור השקייה, נחל, מעיין וכדומה. לחצב המצוי בצל שאוגר אנרגיה (סוכרים) במהלך החורף באמצעות פוטוסינתיזה, והוא שמאפשר לו לפרוח בתקופה בה כמעט אף צמח אחר לא פורח - בסוף הקיץ ובתחילת הסתיו. "שמו של החצב נגזר מיכולתו לחצוב בסלע והבצל הוא אחד הגדולים מבין צמחי הבר בישראל. כמו בצלים אחרים, הוא מלא בחומרים צורבים שמגנים עליו ולכן, מעט מאוד חיות בר מסוגלות לאכול אותו ואת העלים שלו", הוא אומר.

בחברה להגנת הטבע מוסיפים כי אחד הדברים המיוחדים בחצב הוא עמוד התפרחת, שאחרי כמה שנים וכמויות גשם מתאימות, יכול להגיע לגובה של מטר וחצי ואפילו מעבר לכך. "הפרחים נפתחים לפנות ערב והחצב מתמחה בהאבקת לילה על ידי רפרפים, ובבוקר על ידי מיני דבורים וצרעות שנמשכות לצוף המתוק שלו. גם ציפורים אוהבות את הצוף הזה", מוסיף רינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully