וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכבל, השופינג והאוכל המעולה: כל הסיבות לבקר בעיירה הקסומה זאקופנה

בשיתוף פגסוס

28.8.2023 / 2:15

אטרקציות מהנות, שווקים תוססים, קניות זולות ואוכל מעולה: זאקופנה, אחת העיירות הכי מיוחדות בפולין, רק מחכה שתגלו אותה

בגובה של 1,000 מטרים מעל פני הים, ניצבת העיירה הגבוהה ביותר בפולין - זאקופנה הקסומה - פנינה ציורית אמתית השוכנת בהרי הטטרה המרשימים. זאקופנה - אחד המקומות הכי מתוירים ואהובים בכל פולין - אמנם ידועה כבירת החורף של המדינה, אך גם בחודשי הקיץ לא חסר מה לעשות בה. היא מלאה בנופים מרהיבים, אטרקציות מהנות, מסעדות מעולות, מורשת תרבותית עשירה ועוד.

מתכננים טיול מאורגן לפולין כולל ביקור בזאקופנה כפי שמוציאה חברת פגסוס למדינה או במסגרת טיול עצמאי? ריכזנו את המקומות הכי שווים ומעניינים בעיירה הפולנית הקסומה.

הפארק הלאומי טטרה, זאקופנה, פולין. ShutterStock
גן עדן לחובבי טבע. הפארק הלאומי טטרה/ShutterStock

יופי שאין שני לו

לא סתם נחשבת זאקופנה לאחת העיירות הכי מיוחדות בפולין. לא סתם מגיעים אליה מאות אלפי תיירים מדי שנה. היא ירוקה, יפהפייה, מלאה בנופים מרהיבים, יש בה אינספור אטרקציות וזה עוד לפני שהזכרנו את האוכל.

בעיירה הקסומה הזו, לא מעט פארקים ופינות ירוקות, אך היפה שבהם הוא ללא ספק הפארק הלאומי טטרה, הממוקם בחלקה הדרומי של פולין. הפארק הבתולי הזה נמצא בלב הרי הטטרה ומציע נופים עוצרי נשימה על העמק שמסביב. מדי שנה, מבקרים רבים מגיעים אל הפארק, כדי לחזות בפסגות המלכותיות שלו, באגמים הצלולים שמסביב ובמפלים השוצפים. בנוסף, משמש הפארק הייחודי הזה כביתם של חיות בר מגוונות, כולל דובים חומים, שונרים ונשרים, מה שמוסיף לקסם המיוחד שלו. למיטיבי לכת מומלץ לקחת חלק בטרק ריסי, בסיומו מגיעים לפסגה הגבוהה ביותר בפולין.

אם בפינות ירוקות ונעימות עסקינן, כדאי לדבר על גבעת גובלובקה, הנחשבת כבר שנים רבות לאחת האטרקציות הכי פופולריות בכל פולין, זאת הודות לנופים הפנורמיים המדהימים שנשקפים מכל פינה, האווירה הייחודית וכמובן הנסיעה ברכבל, שהיא חוויה ייחודית בפני עצמה.

ההגעה לפסגת הגבעה נעשית באמצעות רכבל, שפועל עוד משנת 1938. העלייה מלווה בנופים רבים, שהופכים למרהיבים יותר ויותר ככל שמתקרבים לפסגה. בפסגה, מלבד נופים כמובן, ישנו שוק הומה, בו ניתן למצוא מזכרות, מאכלים ואפילו הופעות חיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

כך נראה סיור ברחוב קרופובקי הקסום

מלבד פינות ירוקות ושקטות, בעיירה הפולנית גם אינספור רחובות קסומים וקטנים, המלאים בחנויות בוטיק מתוקות. אחד מאותם רחובות שוקקי חיים הוא רחוב קרופובקי. מדובר בסוג של טיילת תוססת ושוקקת חיים, המלאה בחנויות מתוקות, דוכני אוכל טעימים, בתי קפה ואינספור מסעדות. האווירה ברחוב מיוחדת במינה, ולעתים מתקיימות בו הופעות רחוב.

אמני רחוב, מוזיקאים ויוצרים שונים מופיעים בדרך קבע ברחוב קרופובקי, שמתאים הן לבילוי בשעות היום והן בשעות החשכה, אז הפאבים, הברים והמועדונים השונים פותחים את שעריהם לקהל הרחב עד לשעות הקטנות של הלילה.

נופים פנורמיים מדהימים. גבעת גובלובקה

יש גם אוכל פולני כמובן

מאוסיפק ועד עוגות פולניות

בדומה לערים נוספות בפולין, גם בזאקופנה לא מעט מסעדות שמציעות אוכל מקומי, אך בניגוד לערים אחרות, בעיירה הציורית הזו גם אופציות רבות נוספות, כמו מסעדות איטלקיות, ים תיכוניות, מזון מהיר ועוד. בין ביקור בפארק לסיור ברחובות העיר, מומלץ לעצור לקפה ועוגה טעימה, או לארוחה פולנית אותנטית באחת המסעדות המעולות של העיירה.

אחת המסעדות הטובות בזאקופנה. Karczma Sopa

Karczma Sopa: אחת המסעדות הטובות בזאקופנה, שמגישה מטעמים מקומיים כבר עשרות שנים. בתפריט המסעדה, מלבד מנות בשר וסלטים, ניתן למצוא גם אוסיפק (מנה פולנית מסורתית עם גבינה מעושנת), ז'ורק (מרק חמוץ) ועוד.

Restauracja Tuberoza: מסעדה נוספת שמגישה אוכל פולני, רק עם טוויסט עכשווי. שף המסעדה נותן פרשנות חדשנית משלו למנות הפולניות האייקוניות, והתוצאה מרהיבה. למסעדה גם תפריט יין מעולה, שמשתדך בצורה מושלמת למנות המנחמות.

Góralskie Praliny: מחפשים משהו מתוק בזאקופנה? Góralskie Praliny הוא המקום בשבילכם. מדובר בגן עדן לחובבי מתוקים, המציע קינוחים בעבודת יד, כולל עוגות פולניות, עוגיות טעימות ועוד המון הפתעות מתוקות.

שוק החורף בזאקופנה

גן עדן. גם לחובבי שופינג

חלק גדול מהמטיילים שמגיעים לפולין, עושים זאת מסיבה אחת בלבד: השופינג. פולין היא גן עדן לחובבי שופינג, זאת בשל ההיצע הגדול והמחירים הנוחים.

לא מעט קניות זולות ניתן למצוא במרכז הקניות Giewont, בו ניתן למצוא מגוון רחב של חנויות, כולל בוטיקי אופנה מקומיים, חנויות לציוד ספורט ואפילו דוכני מזכרות. גם בשוק של זאקופנה לא מעט אפשרויות עבור חובבי שופינג. בכל יום חמישי מארחת העיירה את אחד השווקים הכי תוססים של האזור. משעות הבוקר המוקדמות, אזור השוק משנה את פניו, הוא מתמלא בדוכנים צבעוניים, רוכלים מזמינים ואוכל רחוב טעים במיוחד. ניתן למצוא בו מזכרות, מוצרי טקסטיל ואפילו תבלינים.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים לחו"ל - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע.

בשיתוף פגסוס
  • עוד באותו נושא:
  • פולין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully