וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפאס ועד קזבלנקה: הקסם הייחודי של צפון מרוקו

בשיתוף פגסוס

12.7.2023 / 2:15

הייחודיות של טנג'יר, היופי של שפשוואן, התרבות של פאס ואיך אפשר בלי קזבלנקה? כל הסיבות לבקר בצפון מרוקו

מחזירה את המבקרים אחורה בזמן. פאס

מדבריות אינסופיים; כפרים אותנטיים; מזג אוויר חם ויבש, גמלים, שווקים ורוכלים והרבה קוסקוס. סביר להניח שאם תדמיינו חופשה במרוקו, אלו הדברים הראשונים שיעלו לכם לראש. אלא שלמדינה הייחודית הזו, ובעיקר לחלק הצפוני שלה, עוד הרבה מה להציע למבקרים בה - כמו חופים בתוליים, ארכיטקטורה יוצאת דופן, תרבות עשירה וייחודית ואפילו היסטוריה יהודית מרתקת.

מתכננים לבקר בצפון מרוקו במסגרת טיול מאורגן כפי שמוציאה חברת פגסוס למדינה או במסגרת טיול עצמאי? אלו הערים והמקומות שאתם חייבים להכניס לרשימה שלכם.

@visit_morocco_ From breathtaking sunsets to the stunning coastline, Tangier has it all! ? #visitmorocco #travel #traveltiktok #travellife ♬ original sound - saulgoodfan

טנג'יר (Tangier)

טנג'יר, השוכנת בחלקה הצפוני ביותר של מרוקו, היא אחת הערים הכי מיוחדות במדינה. היא מלאה בהיסטוריה עשירה, אווירה תוססת, חופים מרשימים ואוכלוסייה מגוונת ושמחה. מיקומה האסטרטגי, ממש בכניסה לים התיכון, הפך אותה לכור היתוך של תרבויות רבות שונות ולשער המקשר בין אירופה לאפריקה, כשהאווירה הייחודית מורגשת עד לימים אלו.

בטנג'יר לא חסר מה לעשות, מה לראות ומה לאכול כמובן. יש בה חופים מרהיבים, כולל פלאיה בלנקה המפורסם, נקודות תצפית עוצרות נשימה למיצר גיברלטר, מערות עתיקות ושלל אטרקציות. קניונים ואזורי שופינג וכמובן מסעדות מעולות. שחלקן מבוססות על המטבח המרוקאי וחלקן מציעות תפריט בינלאומי משתנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

הפנינה הכחולה של מרוקו. שפשוואן

שפשוואן (Chefchaouen)

העיירה הציורית שפשוואן, השוכנת בהרי ריף, היא פנינה אמיתית. מדובר בעיירה ציורית יפהפייה, שזכתה לכינוי "הפנינה הכחולה של מרוקו" זאת הודות לרחובות הצרים והקסומים שלה שמעוטרים בפריטים שונים בצבע כחול.

למעשה, ביקור בסמטאות הציוריות של העיר הוא ביקור חובה בקרב מטיילים שמגיעים לשפשוואן, ולא רק בגלל גווני הכחול המיוחדים. ברחובות השונים והקטנים שמקיפים את העיר פזורים רוכלים ודוכנים שונים, המציעים מלאכת יד, מזכרות, מוצרי טקסטיל, כלי חרס ואפילו תבלינים. בדומה לערים אחרות במרוקו, גם בה ניתן למצוא לא מעט מסעדות מעולות ובתי קפה מזמינים.

אוכל קצת אחר. המטעמים של טטואן

טטואן (Tetouan)

עוד עיר יוצאת דופן בצפון מרוקו היא טטואן, עליה הכריז ארגון אונסק"ו כאתר מורשת עולמית. היא מתאפיינת באדריכלות יוצאת דופן, המשלבת עיצובים אנדלוסים ומרוקאים, ונמצאים בה כמה מהשווקים הטובים ביותר בכל מרוקו.

טטואן אף ידועה בסצנת האמנות המשגשגת שלה. בעיר שוכן בית הספר לאמנויות של טטואן, המיועד לאמנים שרוצים לתרגל מלאכות מסורתיות שונות, כולל עבודות עץ, קרמיקה ואריגה של טקסטיל. בעיר ניתן אף למצוא מוזיאון מרשים, הכולל אוסף עצום של חפצים עתיקים, כלי נגינה מסורתיים ותלבושות שונות. גם

בטטואן ניתן למצוא מטבח מרוקאי מעולה, אך בניגוד לערים אחרות במדינה, מדובר באוכל קצת אחר, זאת בשל ההשפעות האנדלוסיות על העיר במרוצת השנים.

מסגד חסן השני בעיר קזבלנקה, מרוקו. ShutterStock
מסגד חסן השני בעיר קזבלנקה, מרוקו/ShutterStock

קזבלנקה (Casablanca)

לא סתם נחשבת קזבלנקה לאחת הערים האהובות במרוקו. היא ידועה באווירה הקוסמופוליטית שלה, בארכיטקטורה המדהימה ובאווירה התוססת שלה. יש בה שלל אטרקציות, מסעדות מעולות ורצועות חוף מרהיבות.

אחד המקומות הפופולרים והחשובים בעיר, הוא ללא ספק מסגד חסן השני, שנחשב לאחד המסגדים הגדולים בעולם. הוא ניצב על שפת האוקיינוס האטלנטי וידוע בצריח הענק שלו, שנשקף למרחקים. למבקרים במקום הזדמנות לראות מקרוב את האמנות המורכבת, הכוללת אריחי פסיפס, טיח מגולף ורצפות שיש מדהימות כשבחצר המסגד נופים עוצרי נשימה של האוקיינוס.

קזבלנקה היא גם גן עדן לחובבי שופינג; היא מציעה שילוב של שווקים מסורתיים ומרכזי קניות מודרניים, כולל רובע האבוס, הכולל סמטאות צרות רבות וחנויות בוטיק מיוחדות. בקזבלנקה גם נמצא קניון מרוקו - אחד ממרכזי הקניות הגדולים ביותר בכל אפריקה, בו ניתן למצוא מותגים בינלאומיים, קומת אוכל ואפילו אקווריום ענק.

הרובע היהודי בעיר פאס, מרוקו. ShutterStock
הרובע היהודי בעיר פאס, מרוקו/ShutterStock

פאס (Fez)

יש לא מעט ערים מיוחדות במרוקו, אבל רק אחת מהן זכתה לכינוי "בירת התרבות של המדינה". פאס הקסומה מחזירה את המבקרים בה אחורה בזמן, עם ארכיטקטורה יוצאת דופן, מורשת עשירה והיסטוריה מדהימה. היא משלבת מסורת מרוקאית עם השפעות אנדלוסיות, וכמה מהמקומות הכי מיוחדים במדינה נמצאים בשטחה.

אחד המקומות הכי מיוחדים בעיר הוא פאס אל באלי - סוג של רובע עצום, שבו הכניסה למכוניות אסורה. יש בו שווקים רבים, כולל שוק התבלינים המפורסם אל-עטארין, מבנים עתיקים, מסעדות מקומיות ועוד. פאס אף ידועה כעיר של חגיגות, עם סצנת חיי לילה מרשימה. לכל אורך השנה היא אף מארחת פסטיבלים שונים, כשהבולט מביניהם הוא פסטיבל המוזיקה הקדושה, המפגיש מוזיקאים מכל העולם.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים לחו"ל - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע.

בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully